Március 1-től az olasz nagysebességű vonatokon (Frecciarossa, Frecciargento és Frecciabianca) a repülőkről ismert rendszer lép életbe.
Az utasok legfeljebb két poggyászt szállíthatnak ingyenesen, és a poggyásznak meghatározott méretekkel kell rendelkeznie attól függően, hogy első vagy másodosztályon utazunk. A másodosztályon, valamint a standard és prémium osztályon a poggyász teljes mérete (hossz, szélesség, plusz mélység) nem haladhatja meg a 161 centimétert (ezen belül az egyes méretek nem haladhatják meg a nyolcvan centit).
Az első osztályon, valamint az executive és business osztályon a poggyász teljes mérete nem haladhatja meg a 183 centimétert (amelyből az egyes méretek maximum százhúsz centisek lehetnek).
Emellett jól olvasható és egyértelmű címkét kell elhelyezni minden bőröndön a tulajdonos nevével és elérhetőségével. A vonaton a poggyászokat csak a jelzett helyeken lehet majd elhelyezni, és nem lehet majd a bőröndöket az ajtók közelében és a folyosókon tárolni, hogy ne akadályozzák a többi utas közlekedését és a vonat személyzetének munkáját.
Új rendelkezések vonatkoznak a "különleges" poggyászokra is, azaz a síléccel, babakocsival, babakocsival és hangszerekkel utazókra. Ezek a megengedett két poggyász mellett is szállíthatók, de csak akkor, ha az összméretük nem haladja meg a kétszáz centimétert (hossz, szélesség és mélység). Ugyanez vonatkozik a kerékpárokra (minden típusú kerékpárra, amennyiben szétszerelhető és/vagy összecsukható) és az elektromos robogókra: ezeket egy 80x110x45 centiméternél nem nagyobb táskában kell elhelyezni.
Akik nem tartják be az új szabályokat, ötven eurós (körülbelül húszezer forintos) bírságra számíthatnak, és le kell pakolniuk a csomagjaikat az első állomáson, ahol a vonat megáll. Az olasz vasúttársaság mellett a francia Sncf is poggyászkorlátozást vezet be bizonyos vonatokon március 1-től.
Olaszországban ugyanakkor nemcsak nagysebességű vonattal utazhatunk, mert van jóval gazdaságosabb alternatíva is, és egészen különleges járatok is indulnak.
(Forrás: Today.it, képek: Getty Images)
szállítás | korlátozás | csomag | poggyász | vasút
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!