Egyre többen kelnek útra ezzel a bizonyos céllal

Egy utazásszervező weboldal felmérése szerint a popkulturális (vagyis koncertekre, forgatási helyszínekre történő) utazások száma idén megduplázódik a fiatalabb generációk vezetésével.

A TripIt ezer amerikait kérdezett az utazási terveiről, és úgy tűnik, 2024-ben kétszer annyian terveznek popkulturális utazást, mint 2023-ban (negyven illetve huszonkét százalék).

A fiatalabb generációk élen járnak ebben a trendben: a Z generáció negyvenegy százaléka, a millenniumiak harminckét százaléka tett popkultúrával kapcsolatos utazást az elmúlt évben, míg az X generációnak csak tizenhét, a baby boomereknek pedig hét százaléka. Idén viszont ezek a számok tovább emelkedhetnek: a Z generáció ötvenkilenc százaléka, a millenniumiak ötvennyolc százaléka, az X generáció harmincöt százaléka, a baby boomereknek pedig tizenkilenc százaléka tervez popkultúrával kapcsolatos utazást.

Mindez ugyanakkor a jövedelmi szinttől is függ. Az évi ötvenezer dollárnál kevesebbet keresők több mint kétszer nagyobb valószínűséggel terveznek poputazást, míg a magasabb jövedelműeknél (százezer dollár felett keresők) csak másfélszer nagyobb ez a valószínűség.

A popkulturális utazások között a koncertek és zenei fesztiválok vezetnek, melyek a popvakációzók hatvanhat százalékát vonzották az elmúlt évben. A felmérésben részt vevők több mint fele (ötvenhat százalék) tervezi, hogy a közeljövőben is elutazik egy zenei eseményre.

A koncertek és zenei fesztiválok után a sportesemények (negyvenhárom százalék), majd a filmek, sorozatok vagy akár könyvek helyszínei (huszonnyolc százalék) következnek, és van egy kis részesedése a közösségi médiában vírusként terjedő helyszíneknek is (tizenhat százalék).

Egy friss felmérés szerint egyértelmű szerepe van két népszerű sorozatnak abban, hogy megemelkedtek az árak az egyébként is közkedvelt európai fővárosban, idén pedig ebbe az üdülőparadicsomba áramolhatnak a sorozatturisták.

(Forrás: Travelpulse, képek: Getty Images)

koncert | utazások | forgatási helyszín | popkultúra | sorozat

FOLYTASD EZZEL

A Duna válasza a rooftop bárokra a Szabadság és az Erzsébet hidak ölelésében

Valódi legenda telefonnal: Polly Dániel és a Xiaomi 14 művészi projektje

Rendeld meg a Roadster magazin 15. számát!

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Valódi legenda telefonnal: Polly Dániel és a Xiaomi 14 művészi projektje
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom