Egy utazásszervező weboldal felmérése szerint a popkulturális (vagyis koncertekre, forgatási helyszínekre történő) utazások száma idén megduplázódik a fiatalabb generációk vezetésével.
A TripIt ezer amerikait kérdezett az utazási terveiről, és úgy tűnik, 2024-ben kétszer annyian terveznek popkulturális utazást, mint 2023-ban (negyven illetve huszonkét százalék).
A fiatalabb generációk élen járnak ebben a trendben: a Z generáció negyvenegy százaléka, a millenniumiak harminckét százaléka tett popkultúrával kapcsolatos utazást az elmúlt évben, míg az X generációnak csak tizenhét, a baby boomereknek pedig hét százaléka. Idén viszont ezek a számok tovább emelkedhetnek: a Z generáció ötvenkilenc százaléka, a millenniumiak ötvennyolc százaléka, az X generáció harmincöt százaléka, a baby boomereknek pedig tizenkilenc százaléka tervez popkultúrával kapcsolatos utazást.
Mindez ugyanakkor a jövedelmi szinttől is függ. Az évi ötvenezer dollárnál kevesebbet keresők több mint kétszer nagyobb valószínűséggel terveznek poputazást, míg a magasabb jövedelműeknél (százezer dollár felett keresők) csak másfélszer nagyobb ez a valószínűség.
A popkulturális utazások között a koncertek és zenei fesztiválok vezetnek, melyek a popvakációzók hatvanhat százalékát vonzották az elmúlt évben. A felmérésben részt vevők több mint fele (ötvenhat százalék) tervezi, hogy a közeljövőben is elutazik egy zenei eseményre.
A koncertek és zenei fesztiválok után a sportesemények (negyvenhárom százalék), majd a filmek, sorozatok vagy akár könyvek helyszínei (huszonnyolc százalék) következnek, és van egy kis részesedése a közösségi médiában vírusként terjedő helyszíneknek is (tizenhat százalék).
Egy friss felmérés szerint egyértelmű szerepe van két népszerű sorozatnak abban, hogy megemelkedtek az árak az egyébként is közkedvelt európai fővárosban, idén pedig ebbe az üdülőparadicsomba áramolhatnak a sorozatturisták.
(Forrás: Travelpulse, képek: Getty Images)
koncert | forgatási helyszín | film | popkultúra | utazások
Jön az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted a Márton-napi hagyományokat
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!