Október utolsó napja van, csepereg az eső, de napközben még mindig 18 fokot ígérnek! Az őszi táj kezdi elérni csúcsszíneit, itt a nagy kirándulások időszaka, kabátokat és beragadt szabinapokat elő, irány a Káli-medence!
Balaton offseason
Imádjuk a Balatont a szezonon kívül (is), annyira megnyugtató, ahogy lecsendesedik minden; a falvak átmenő forgalma a huszadára esik vissza, szinte halljuk az északi parton saját gondolatainkat, ahogy visszhangoznak a dombokról. A Balaton lepihent, a turisták már a belvárost ostromolják csak, de a legkitartóbb balatoni gasztrovárak továbbra is várják (már elsősorban hazai) vendégeiket a szüret után lassan megérkező első murcikkal, őszi tematikáikkal.
A Balaton a szezon után csendes, pláne hétköznap, bár pont az őszi szünet második napját tűztük ki régi kedves ismerősömmel. Nem féltünk attól, hogy bedugul az autópálya, vagy esetleg nem lesz majd hely egy jobb helyen az asztaloknál.
"Látogassuk meg a Kreinbacher Birtokot, ők biztosan nyitva vannak! "
A mai napi játszótársunk a Porsche 2023-as ráncfelvarrásán átesett legnagyobb testű ragadozója, a félig vegetáriánus Cayenne E-Hybrid. Fel is kaptuk a hátunkra mind a hetvennégy, elektromosan megtehető kilométerével együtt, és megindultunk vele nyugat felé az ezerszínű őszi Balaton világát felfedezni, és közben megbeszélni, kinek milyen tervei vannak az elkövetkező napokra-hetekre-hónapokra.
Az autópálya kellemesen üres volt, és szellős úton kifejezetten megnyugtató teljesen elektromos módban utazni, ezt 135 kilométeres sebességig meg is tehetjük (éljenek a hibridek!), és rendes honpolgár ezt autópályán nem is lépi át, ugye.
Csendesen és feszesen haladtunk a nagy magyar tenger irányába, miközben úgy ránk szakadt az ég, hogy voltak pillanatok, amikor félre kellett állnunk, annyira kilátástalan (!) helyzetbe kerültünk. De mennyivel jobb egy új Porsche Cayenne gyomrában várni az időjárástól, hogy meggondolja magát, mint szinte bármiben, igaz?
Legalább megnyomkodhattam az érintőképernyő minden négyzetmilliméterét, és miközben gyorsan kikapcsoltam a vezetéstámogató funkciókat (igen, sajnos én nem szeretem őket), a szemem sarkából és a bajszom alatt azt ízlelgettem, hogy milyen szépen összezárnak a Porsche modellek a formavilágon túl a belső szervekig bezárólag. A 911-es modellbe érkezett meg 2020-ban először a váltókart felváltó kis kapcsoló, ami leginkább egy nagy pendrive-ra hasonlít, felszabadítva ezzel rengeteg teret középről, most a felvarrt Cayenne is megkapta ezt a fejlesztést. Logikus, egyszerű, nagyszerű. A műszerfal emellett már jó ideje nélkülöz minden analóg megoldást, nem is nagyon hiányzik, pláne, hogy nagyon hasznos amikor a térképet teljes képernyőre magunk elő tudjuk vetíteni.
A többi SUV világához képest kifejezetten klassz érzés a futómű feszessége, hiába ülünk magasan, nem imbolyog az autó, amikor le kell győznünk egy fekvőrendőrt, vagy nagyobbat kell fékezni, viszont a kanyarokban túlmutat a kategóriáján, igazi pályás vezetési élményt okoz egy sima kanyarban előzés is!
A Kreinbacher Birtok
A Kreinbacher Birtok normális esetben Budapesttől kicsit több mint másfél óra autózásra található, és szerencsénkre azon vendéglátók közé tartoznak, ahol az év minden napján várják a kalandorokat, akár éjszakára is! Mi most csak egy kellemes őszi ebédre készültünk, és ezúttal sem csalódtunk a birtok erejében. Ezeket a játékos falatokat választottuk ki az étlapról:
Bármerre is jársz, mindig próbálj ki valami újat!
Mondanám, hogy ez az életem, de nem lenne teljesen igaz, viszont törekszem rá, hogy így legyen, ezért most is levettem a polcról egy zsákbamacskát: kipróbálom az
ecetfröccsöt,
gondoltam.
Ha már rendes, alkoholos finomságra nem nevezhetek be a vezetés okán, akkor valami hasonló legyen előttem. Érdekes élmény volt, eddig még nem találkoztam ezzel sehol, és az első kortyok szokatlanságát követően tulajdonképpen kiegyeztünk abban, hogy inkább majd távolról nézzük egymást a jövőben, de ennek ellenére biztatnék mindenkit, hogy próbálja ki, mert érdekes élmény! Különleges ötlet, furcsa íz, de mindenképpen valami eredeti gondolat.
Az egész birtok egyébként nagyon magával ragadó. Sugárzik minden sarkából a minőség, az étterem gáláns méretű holisztikus tere, két oldalon látványt és fényt egyaránt biztosító üveg felületekkel, modern indusztriális gondolatokkal annyira eltalálja a szívem, hogy nem kellene kétszer mondani, hogy költözzek ide. Mindenkinek ajánlom: az étterem tökéletes célja egy cél nélküli kirándulás gondolatának, pláne ilyenkor, amikor nem matraccal a kezükben közlekednek az emberek, amerre a szem ellát.
Az ebéd utáni doppiót követően visszarendeződtünk a Cayenne-be, amelynek sárgászöld féknyergei annyira frissé és dinamikussá teszik az egész autó látványát, mintha a saját unokámmal mentem volna el egy délutáni programra, pedig még ott azért nem tartunk! Lehűlt az idő, így az ülésfűtés jó szolgálatot tesz hazafelé, miközben már rég elfogyott a kraft az akkumulátorból. Nincs mese, a kormányon található forgókapcsoló végre munkába állhat,
halljuk, milyen a hangod!
Sport plusz módba kapcsolva úgy érezzük magunkat, mint amikor valóban megérkezünk az éjszakai buliba. A háromliteres benzinmotor szépen dolgozik, és csak a head up display hívja fel a figyelmem arra, hogy nem hatvannal megyünk már, hanem százhússzal.
Nagyjából ez a megvilágosodási pont, ez az autó érzésre kétszer olyan jó, mint a konkurens modellek. De legyünk igazságosak, mint a prémium SUV-k, mert azért a luxus szegmensben találunk érdekességeket, bár itt is erősen kérdéses, hogy ki és hol tud élhetőbben precíz, izmos és élménygazdag autót prezentálni.
Háromszázhúsz kilométer és az apró, ennyit hagytunk ma bent a hibrid Cayenne-ben. Mindezért, és az összes elektromos töltöttségéért cserébe harminchat liter benzint kért rajtunk számon, ami teljesen korrekt ekkora tömeg és ilyen teljesítmény esetében egy benzines autótól! Meg is kérdeztem a Porsche Centrum Budapestben, mennyiért lehetne az enyém, ezt válaszolták: bruttó 174 165 euró.
Az most éppen 67 036 409 forint lenne. Hogy mit kapunk egészen pontosan ezért a pénzért? Ez volt a konkrét konfiguráció, amit vezettünk.
ebéd | teszt | porsche cayenne | vezetés | Kreinbacher Birtok
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!