A Porsche először a legerősebb változatban mutatta be az elektromos autóját, és fokozatosan bővítette lefelé a kínálatot. Most a Taycan alapmodellje érkezik, amelynek a hatótávja mellett az ára is érdekes.
761 lóerős teljesítményével a Taycan Turbo S valósággal berobbant az elektromos autók piacára, és a Porsche idővel a szerényebb teljesítményű változatokat is bemutatja belőle. A 680 lóerős Taycan Turbo után érkezett az 530 lóerős Taycan 4S, és most itt a kínálat belépőmodellje, amelynek a neve egyszerűen Taycan.
A többi változattal ellentétben az alapmodellnél csak a hátsó kerekeket hajtja egy 326 lóerős elektromotor,
ami rövid időre 408 lóerős csúcsteljesítményre is képes, például a rajtautomatika használatánál. A Taycan még ebben a változatban is sportautósan gyorsul, 5,4 másodperc alatt éri el a száz km/h-t, a végsebessége 230 km/h.
A 79,2 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével 431 kilométert lehet megtenni az elektromos Porschével,
a felárért kérhető 93,4 kilowattórás változatban azonban már 484 kilométer a hatótáv, ezért ez a modell jut a legmesszebbre az összes Taycan közül. A csúcsteljesítménye valamivel nagyobb, 476 lóerő.
Az alapmodellhez is elérhető a 22 kilowattos fedélzeti töltő, de ha egy egyenáramú villámtöltőnél járunk, akkor akár 270 kilowattal is lehet tölteni a Taycan akkumulátorát. Ha elég erős a töltő, akkor a várakozás a múlté,
öt perc alatt száz kilométerre elegendő energiát lehet szerezni, és fél óra alatt szinte teljesen feltölthető az autó.
A hátsókerék-meghajtású Taycan már rendelhető, az első példányok márciusban érkeznek a kereskedésekbe, és az ára is jóval kedvezőbb, a 106 490 eurós 4S-hez képest 83 520 euróról indul a listaára. Az elérhetőbb változattal még népszerűbb lehet az elektromos Porsche, pedig már 2020-ban is több mint húszezer példányt szállítottak ki belőle világszerte.
Ez is érdekelhet:
FOLYTASD EZZEL
