Így lett egy bronxi fiúból az időtlen amerikai stílus szülőatyja – A Ralph Lauren-sztori

A Ralph Lauren története egy igazi koldusból királyfi mese, aminek a főszereplője egy amerikai álmot kergető, középosztálybeli, bronxi zsidó fiú, Ralph Lifshitz, az 1960-as évek Amerikájában. A különbség csak annyi, hogy itt a meséből valóság lett, és a Ralph Lauren már negyven éve az időtlen amerikai stílus, a sportos elegancia és a minőség sziklaszilárd brandje.

Valószínűleg senki sem gondolta volna, hogy a gimnáziumban már saját készítésű nyakkendőit árusító Ralph a világ egyik legnagyobb márkájának alapítója lesz, de ő már kiskorától kezdve hitt a sikerben. És nem hiába: míg nappal De Witt Clinton High Schoolban tanult és adta el hét-tíz dolláros árréssel első munkáit, esténként az akkori New York-i áruházláncban, az Alexander’s-ben dolgozott. A gimnázium, és kétévnyi szolgálat után az amerikai hadseregben Ralph a Brooklyn’a Baruch College esti képzésén folytatta – a tanulást és nyakkendőinek értékesítését is.

Nem sokkal később már Amerika legrégebbi ruhamárkájánál, a Brooks Brothersnél találta magát értékesítőként. A Brooks Brothers úttörő volt az amerikai divatszférában – többek között ők ismertették meg a készruha fogalmát, elsőként árusítva előre gyártott öltönyöket, selyemnyakkendőket, de ők használtak elsőként Amerikában Indiából hozatott madrasz szövetet is.

Nem csoda, hogy Steve McQueentől John F. Kennedyn át Andy Warholig rengeteg híresség hordta a Brooks Brothers ruhákat.

Ralphot itt ragadta magával az amerikai, Brooks Brothers-stílus, és miközben saját nyakkendőinek tervezését folytatta, egyre inkább kikristályosodott benne az igazi Lauren-stílus. A Brooks Brothersnél persze nem nézték jó szemmel Lauren önálló törekvéseit, így kénytelen volt más gyártó után nézni. Végül az elegáns New York-i nyakbavaló-butiknál, a Beau Brummellnél kötött ki. Ezzel a háta mögött 1967-ben megszületett saját márkája, a Ralph Lauren, ami robbanásszerű siker lett, és Manhattan számos dizájnerboltjában is megjelent.

Ralph tudatosan építette márkáját, kompromisszumok nélkül: olyannyira, hogy a kezdetekben a Bloomingdale’s ajánlatát is visszautasította, akik nyakkendőit csak a rá jellemző szélesebb nyakkendőbőség csökkentésével és saját márkanevük alatt értékesítették volna. Fél évvel később már a Bloomingdale's rendelt komoly készletet Ralph saját nyakkendőiből...

Az ikonikus logó néhány évvel később, 1971-ben született, eredetileg akkor is csak egy jótékonysági eseményen való megjelenésére választották szimbólumként. Ralph viszont annyira megszerette, hogy a nem sokkal később megjelent első nőiing-kollekciójának mandzsettájára is ráhímeztette.

A póni azonnal meghódította a világot, és szép lassan minden Ralph Lauren-termékre rákerült – többek között az ikonikus, galléros, pamut teniszpólókon is. A sztoriban a legérdekesebb, hogy a márka maga egybeforrt a lovaspólóval, Ralph maga soha rá sem lépett a pályára:

"Azért választottam a márka szimbólumaként egy lovaspóló-játékost, mert mindig is szerettem a sportot… és a lovaspólónál mindehhez elegancia is társul" – mondta.

1972-ben, két évvel az első teljes Ralph Lauren-kollekció, és egy évvel az első női kollekció megjelenése után a márka egy újabb nagy dobással jelentkezett: a rövid ujjú, galléros sportpólókkal, amelyeket nem sokkal később már csak polo shirtként emlegettek.

A nyolcvanas-kilencvenes évek hiphopkultúrája egybeesett a márka két ikonikus motívumának megszületésével: 1989-ben az amerikai zászlóval díszített pulóver aratott azonnali sikert, és ugyanabban az időszakban jelent meg a Ralph Lauren-medve is.

A plüssmedve-ötlet egy véletlenből született: Ralphot születésnapján meglepték egy polo shirtben feszítő plüssmackóval, Ralphnak pedig annyira megtetszett az ötlet, hogy az ajándékból termék lett. Először a polót viselő plüssmackók jelentek meg a márkaboltok polcain, majd 1991-től a medvemintás pulóverek is.

A Ralph Lauren az évtizedek során egyre szélesebb termékskálával, és több luxus almárkával is szélesítette portfólióját, sosem veszítve szem elől az alapító elsődleges célját, az időtlen divat ígéretét.

"Én sosem akartam a divatot követni. Mert ha a divatot követed, akkor egy idő után ódivatúvá válsz."

(Fotók: Ralph Lauren)

stílus | dizájn | divat | Ralph Lauren | brand

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom