Létezik annál frusztrálóbb, mint átvergődni a reptéri felforduláson, elfoglalni a helyünket a gépen, hogy aztán a felszállást követően majdnem idegbajt kapjunk az előttünk ülőtől, amikor az egyszer csak hátradönti az ülését? Valószínűleg nem, de szerencsére hamarosan vége lehet ennek a rettegésnek.
Számos légitársaság ugyanis alaposan lecsökkenti a gépein a dönthető ülések számát, vagy jobb (?) esetben akár teljesen ki is iktatja azokat. És bár ez nem újdonság – a Ryanair már 2004-ben megszüntette a dönthető üléseket, és aztán egyéb fapados légitársaságok is követték a példáját –, mostanra a hosszú távú járatokat üzemeltető társaságoknál is elterjedőben van a metódus.
Persze ez nem jelenti azt, hogy legközelebb egyenes háttal ülve kell majd aludni, amikor éjszakai járattal utazunk,
hanem az üléseket gyakran amolyan félig hátradöntött állapotba rakják, a dőlésszöget tekintve valahol a függőleges és a hátradöntött pozíció között.
Andrew Lawrence, az Ausztrál Kiropraktorok Szövetségének elnöke szerint ez nemcsak a testtartásunknak és a kényelmünknek tesz jót, de az egyszerűbb üléskialakítás egyben azt is jelenti majd, hogy a repülőgépek könnyebbek lesznek, és kevesebb üzemanyagot fogyasztanak.
A Jet2 2009 óta alkalmaz ilyen kialakítást, és a British Airways négy óránál rövidebb járatain is általában ilyen üléseket használnak. A Delta 2019-ben felére csökkentette az ülések dönthetőségét, akárcsak a United, az American Airlines és a Southwest Airlines. A Finnair még business osztályon is bepakolt olyan üléseket, amelyeket nem lehet állítgatni.
Bár világszerte jelentősen csökkent a hátradönthető ülések száma, mégsem valószínű, hogy a funkció egyik napról a másikra teljesen eltűnik a hosszú távú járatokról.
Szóval legközelebb, ha olyan repülőn ülünk, melyen hátradőlve élvezhetjük a repülést, figyeljünk arra, hogy ne borítsuk fel senki vacsoráját, ne törjünk össze laptopokat, ne törjük be az orrát senkinek, és ne keveredjünk verekedésbe – merthogy ezek mind megtörténtek már a fedélzeten egy kérdés nélküli hátradöntés következményeként.
(Forrás: TimeOut, fotók: Getty Images)
fedélzet | eltűnhet | utazás | repülés | szabály | ülés
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!