A vonat lesz az új repülő? Te mit gondolsz? Mondd el a cikk végén!
A népszerű rövid távú európai repülőjáratok több mint fele helyettesíthető lenne vasúti közlekedéssel – derült ki a Greenpeace által bemutatott jelentésből, amit az OBC-Transeuropa olaszországi intézet készített.
A dokumentum a százötven legfontosabb unión belüli rövid távú járatot, valamint a kétszázötven legfontosabb Európán belüli rövid távú járatot elemezte. (Kizárták az elemzésből a szigetek összeköttetését biztosító járatokat, hiszen azok vasúttal nem pótolhatók.) Kiderült, hogy a harminc legnépszerűbb, Európai Unión belüli rövid távú járat ötvenhárom százaléka esetében létezik közvetlen vasúti összeköttetés a két helyszín között.
A legtöbbet használt járatok tíz százaléka esetében a távolság négy óra alatt teljesíthető vonattal, további tizenkilenc százalék hat óra alatt. Ausztriában ez – a néhány gyors nappali és éjszakai vonatjáratot is ideszámítva – a rövid repülőutak nyolcvan százalékára érvényes.
„A közvetlen éjszakai vonatokkal együtt tehát Európában a rövid járatok csaknem fele kényelmesen helyettesíthető vonatúttal is”
– mondta a Greenpeace szóvivője, Herwig Schuster. Éppen ezért a szervezet a könnyen pótolható járatok betiltását követeli Ausztriában, például a Bécset Budapesttel, Prágával és Münchennel összekötő repülőutakét.
„Ha az Európán belüli 250 legnépszerűbb repülőjárat mindegyikét vasúti járattal helyettesítenék, az évente 23,5 millió tonnányi szén-dioxidot spórolna meg. Ez Horvátország éves emissziójának felel meg”
– hangoztatta Schuster. A Greenpeace szerint a cél érdekében a vasút fejlesztésére van szükség, és arra, hogy a repülésnél sokkal olcsóbb legyen. Emellett elsősorban Kelet- és Délkelet-Európában jóval gyorsabbá és gyakoribbá kell tenni a vasúti közlekedést.
Neked mi a véleményed?
(Forrás: MTI, HVG, fotók, Unsplash)
utazás | ausztria | Horvátország | vasút | környezetvédelem | repülő
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!