Korábban már írtunk arról, hogy nem szálltak fel repülők az új hálózat miatt, és a légitársaságok azt kérték, ne épüljenek 5G-tornyok a kifutópályák két mérföldes körzetében.
Az Egyesült Államokban ugyanis az 5G-hez használt rádiófrekvenciák a C-sávnak nevezett spektrumba tartoznak, és a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) valamint a légitársaságok szerint zavarhatják a repülőgépek magasságmérőit.
A távközlési cégek így elhalasztották az 5G-bevezetését, a hatóságok pedig azt kérték a légitársaságoktól, hogy július 1-ig szereljenek új magasságmérőket a repülőkbe.
A vállalatok azonban figyelmeztettek, hogy az ellátási láncok problémái miatt nem tudják majd tartani a határidőt, és előfordulhat, hogy ezért sok repülő a földre kényszerül majd, ez pedig komoly fennakadásokat okozhat a nyári utazásokban. A technológiai vállalatok ugyanakkor félelemkeltéssel és a tények elferdítésével vádolják a légitársaságokat.
Az Unióban a hálózatok alacsonyabb frekvencián működnek, mint Amerikában, így csökken az interferencia kockázata, mindazonáltal egyes országok további lépéseket tettek a lehetséges veszélyek csökkentésére.
Franciaországban a repülőterek körül pufferzónákat alakítottak ki, ahol korlátozzák az 5G-jeleket, az antennákat pedig lefelé kell fordítani a lehetséges interferencia elkerülése érdekében. Az Egyesült Királyság Polgári Légiközlekedési Hatósága szerint ugyanakkor nem volt olyan megerősített eset, amikor az 5G-interferencia meghibásodást vagy szokatlan működést okozott a repülőkben.
Külön szál, hogy az FAA új szabályokat határozott meg számos Boeing repülőre vonatkozóan az interferencia kiküszöbölése érdekében. A világszerte közel 20 ezer gépet érintő szabályok előírják a repülési kézikönyvek felülvizsgálatát és új protokollt kérnek a leszállások során, amikor interferenciveszély lép felé.
Az Unió annyira magabiztos az 5G-technológiával kapcsolatban, hogy hamarosan talán már a telefonunkat sem kell kikapcsolni a repülőn.
(Forrás: BBC, képek: Getty Images)
interferencia | magasságmérő | 5g | alkatrészhiány | repülés
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!