Korábban már írtunk arról, hogy nem szálltak fel repülők az új hálózat miatt, és a légitársaságok azt kérték, ne épüljenek 5G-tornyok a kifutópályák két mérföldes körzetében.
Az Egyesült Államokban ugyanis az 5G-hez használt rádiófrekvenciák a C-sávnak nevezett spektrumba tartoznak, és a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) valamint a légitársaságok szerint zavarhatják a repülőgépek magasságmérőit.
A távközlési cégek így elhalasztották az 5G-bevezetését, a hatóságok pedig azt kérték a légitársaságoktól, hogy július 1-ig szereljenek új magasságmérőket a repülőkbe.
A vállalatok azonban figyelmeztettek, hogy az ellátási láncok problémái miatt nem tudják majd tartani a határidőt, és előfordulhat, hogy ezért sok repülő a földre kényszerül majd, ez pedig komoly fennakadásokat okozhat a nyári utazásokban. A technológiai vállalatok ugyanakkor félelemkeltéssel és a tények elferdítésével vádolják a légitársaságokat.
Az Unióban a hálózatok alacsonyabb frekvencián működnek, mint Amerikában, így csökken az interferencia kockázata, mindazonáltal egyes országok további lépéseket tettek a lehetséges veszélyek csökkentésére.
Franciaországban a repülőterek körül pufferzónákat alakítottak ki, ahol korlátozzák az 5G-jeleket, az antennákat pedig lefelé kell fordítani a lehetséges interferencia elkerülése érdekében. Az Egyesült Királyság Polgári Légiközlekedési Hatósága szerint ugyanakkor nem volt olyan megerősített eset, amikor az 5G-interferencia meghibásodást vagy szokatlan működést okozott a repülőkben.
Külön szál, hogy az FAA új szabályokat határozott meg számos Boeing repülőre vonatkozóan az interferencia kiküszöbölése érdekében. A világszerte közel 20 ezer gépet érintő szabályok előírják a repülési kézikönyvek felülvizsgálatát és új protokollt kérnek a leszállások során, amikor interferenciveszély lép felé.
Az Unió annyira magabiztos az 5G-technológiával kapcsolatban, hogy hamarosan talán már a telefonunkat sem kell kikapcsolni a repülőn.
(Forrás: BBC, képek: Getty Images)
magasságmérő | 5g | repülés | alkatrészhiány | interferencia
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!