Félnek a légitársaságok, hatalmas közlekedési káosz üthet be az 5G miatt Amerikában

Korábban már írtunk arról, hogy nem szálltak fel repülők az új hálózat miatt, és a légitársaságok azt kérték, ne épüljenek 5G-tornyok a kifutópályák két mérföldes körzetében.

Az Egyesült Államokban ugyanis az 5G-hez használt rádiófrekvenciák a C-sávnak nevezett spektrumba tartoznak, és a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) valamint a légitársaságok szerint zavarhatják a repülőgépek magasságmérőit.

A távközlési cégek így elhalasztották az 5G-bevezetését, a hatóságok pedig azt kérték a légitársaságoktól, hogy július 1-ig szereljenek új magasságmérőket a repülőkbe.

A vállalatok azonban figyelmeztettek, hogy az ellátási láncok problémái miatt nem tudják majd tartani a határidőt, és előfordulhat, hogy ezért sok repülő a földre kényszerül majd, ez pedig komoly fennakadásokat okozhat a nyári utazásokban. A technológiai vállalatok ugyanakkor félelemkeltéssel és a tények elferdítésével vádolják a légitársaságokat.

Az Unióban a hálózatok alacsonyabb frekvencián működnek, mint Amerikában, így csökken az interferencia kockázata, mindazonáltal egyes országok további lépéseket tettek a lehetséges veszélyek csökkentésére.

Franciaországban a repülőterek körül pufferzónákat alakítottak ki, ahol korlátozzák az 5G-jeleket, az antennákat pedig lefelé kell fordítani a lehetséges interferencia elkerülése érdekében. Az Egyesült Királyság Polgári Légiközlekedési Hatósága szerint ugyanakkor nem volt olyan megerősített eset, amikor az 5G-interferencia meghibásodást vagy szokatlan működést okozott a repülőkben.

Külön szál, hogy az FAA új szabályokat határozott meg számos Boeing repülőre vonatkozóan az interferencia kiküszöbölése érdekében. A világszerte közel 20 ezer gépet érintő szabályok előírják a repülési kézikönyvek felülvizsgálatát és új protokollt kérnek a leszállások során, amikor interferenciveszély lép felé.

Az Unió annyira magabiztos az 5G-technológiával kapcsolatban, hogy hamarosan talán már a telefonunkat sem kell kikapcsolni a repülőn.

(Forrás: BBC, képek: Getty Images)

magasságmérő | 5g | repülés | alkatrészhiány | interferencia

FOLYTASD EZZEL

Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Rendeld meg a Roadster magazin 19. számát!

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Tényleg ez a világ legjobb luxusterepjárója? Most kiderül!
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom