A legtöbb utas, ha azt hallja, szél, a legrosszabbtól tart: a turbulenciától. A szélnek azonban áldásos hatásai is lehetnek, ahogyan ezt több tucat Észak-Amerikából Európába tartó gép esete bizonyítja.
Mint Chris Jackson meteorológus kedd este posztolta az X-en: "Őrülten gyors interkontinentális repülőutakra lehet számítani, a szélsebesség ugyanis eléri a 341 kilométer/órát. Jelenleg hatvanhat olyan gép található a levegőben, amelyek sebessége meghaladja a 1147 kilométer/órát.
Az erős szél a Ciarán vihar következménye volt, amely csütörtökre virradó éjjel érte el Európát, hatalmas fennakadásokat okozva az Atlanti partvidéken. Miután a repülők a futóáramlatok magasságában repülnek, ha ezek elég erősek, megnövelik a repülők sebességét. És mivel nyugatról kelet felé fújtak, a gépek hatalmas hátszelet kaptak.
Jackson bejegyzésére többen is írták, hogy a menetrendinél korábban érkeztek meg a célállomásra.
Egy utazó például a tervezettnél egy és negyed órával korábban érkezett meg Detroitból Párizsba. Mint hozzátette, „valószínűleg ez volt a leggyorsabb, ahogy valaha utaztam. Könnyen elérhettük az 1200 kilométer/órás sebességet. Már önmagában ezért megérte az út.“
Egy másik kommentelő egy családtagja utazásának repülési adatait osztotta meg, amelyek szerint a gép a tervezett 887 kilométer/órás sebesség helyett 1009 kilométer/órával haladt.
Olyan is akadt ugyanakkor, aki aggodalmainak adott hangot a biztonsággal kapcsolatban. Jackson azonban megnyugtatta: "A repülők szeretik a hátszelet".
Az utasszállítók általában 885-965 kilométer/órás sebességgel közlekednek. A hangsebesség tengerszinten 1225 km/óra.
Az időjárás olykor meglepő módokon befolyásolja a repülést, a meleg például így.
(Forrás: Newsweek, képek: Getty Images)
gyorsaság | repülés | hátszél | gyorsulás | Ciarán | sebesség
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!