Nem akármilyen éjszaka a múzeumban – Így debütált a 15. Roadster

Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy magazinunk történetének leggrandiózusabb eseményét hoztuk össze egy virágillatú tavaszi napon. Ráadásul a legfrissebb lapszámunk megjelenése köré szervezett Roadster Escapes – #3 Szépművészeti Múzeum előtt és alatt nem kizárólag a mi pulzusszámunk mutatott emelkedő értéket.

Merthogy az éjszakába nyúló exkluzív est házigazdája Magyarország egyik legszebb épülete volt, mindemellett az elragadó Szépművészeti Múzeum – és hazánk – először adott otthont ilyen jellegű rendezvénynek.

Ahogyan Izing Róbert Roadster-főszerkesztő és Aranyos Sándor, a múzeum üzletágvezetőjének köszöntője után kiderült, a Museum Events és Roadster csapata külföldi példákból inspirálódva közösen kísérletezett ki erre az alkalomra egy olyan formátumot, ami a korszellemhez igazítva próbálta valamennyi korosztály számára érdekessé és izgalmassá tenni a klasszikus múzeumi élményt. Komolyabb spoiler elsütése nélkül mondhatjuk: sikerült!

Ehhez nagyban hozzájárult a tiltás háttérben lappangó, folyton apró feszültséget generáló érzése, hiszen tiltott zónában tartózkodni mindig bizsergetően izgalmas,

és hát mi lehet annál vérpezsdítőbb, mint zárás után kalandozni egy kolosszális múzeumban, ahol elvileg ebben az időintervallumban nem is lehetnénk, és ami néhány órára kizárólag a miénk?

A Roadster Escapes valamennyi epizódjában új és egyedi történeteket alkotunk, és igyekszünk kitörni a partnerbulik megszokásából. Ebben remek szövetségesnek bizonyult a közelmúltban nem egy blockbuster-kiállítást gründoló Szépművészeti Múzeum, mivel ők azt szeretnék megmutatni, hogy a hatalmas intézmény nem csupán a festmények nézegetésére alkalmas, hanem például a múlt, a jelen és a jövő összefutására építő, szórakoztató játékra.

A múzeum 2.0 koncepciójának lényege, hogy megmutassa az épület falai között rejtőző mágikus erőt. Ennek megtapasztalására a tíz csapatra osztott meghívottakat egy játékmester és a Samsung tabletjeinek útmutatásával elküldtük nyomozni az emeletre. A feladatok során a javarészt egymásnak ismeretlen csapattagoknak össze kellett dolgozniuk, egyszerre kellett leleményesnek és praktikusnak lenniük, jól jött némi lexikális tudás és megfigyelőképesség, no meg a gyorsaság sem ártott, merthogy a hat teremben csupán tíz-tíz perc jutott a játékelemek megoldására.

A képek a művészet nyelvén beszéltek hozzájuk, a felkészült múzeumpedagógusok pedig informatívan, úgyhogy pikkpakk lement a játékra szánt egy óra, aminek végén a győztes csapat tagjai értékes nyereménnyel mehettek haza.

Mielőtt ezt ténylegesen megtették volna a Player újságírói által vezetett Volkswagen ID. Buzzokkal (melyek ülésein a Laura Virág szalon által készített, a Sütiprint macaronjait is tartalmazó búcsúcsomagok lapultak), bőven jutott idejük és alkalmuk megnézni a modern kori művészetre rezonáló Breitling óráiból nyílt pop-up kiállítást, majd átbeszélni a történteket, miközben a tekintélyes falak között szokatlan módon dj diktálta az egyedi atmoszférájú parti ritmusát.

Két ital között át lehetett lapozni az idén ötödik születésnapját ünneplő Roadster magazin szinte egyenesen a nyomdából befutott tizenötödik lapszámát, amiben a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Írunk benne többek között Jim Denevan amerikai képzőművészről, aki land artban utazik, és elképesztő helyeken szervez vacsorákat, aztán a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjéről, Nemes Márton festőművészről, Arnaud Montagard fotósról és Amerika hátsó udvaráról, a Totemism legújabb kollekciójáról, valamint kiderül, mit főztünk a 101 Bistróban.

Visszatérve az eseményre, a Budapest Party Service által biztosított finom falatok, a magyar kötődést tovább erősítő Sauska gyöngyöző italai, no meg az Opera Gin és a Balatonic koktéljai sokat tettek azért, hogy az ismerkedős-beszélgetős laza múzeumi éjszaka ne nagyon akarjon véget érni. Szívünk szerint még a hajnalt is megértük volna,

mert hát művésznek lenni annyit jelent, hogy hiszünk az életben, és bár mi nem vagyunk művészek, de a gondolat működik.

(Fotók: Jancsi Ágota)

magazin | buli | lapszám | éjszaka | rendezvény

Ezen a budapesti helyen minden szempontból élmény steaket enni

Most már a magyar gyerekek is névre szóló levélcsomagokat kaphatnak a britek kedvenc mackójától

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Egy stílusos pergolával szinte az egész életünket áthelyezhetjük a szabadba