A Ryanair újabb, az előzőnél is indulatosabb hangvételű közleményben üzent a magyar kormánynak.
Ebben a cég felszólítja Nagy Márton gazdaságfejlesztési minisztert, hogy magyarázza meg, miért kell a koronavírus és Ukrajna miatt vesztséges légitársaságokat „extraprofit-adóval” sújtani, valamint választ vár azokra a kérdésre, hogy miért kell a magyar családoknak és az ideutazóknak magasabb jegyárat fizetniük, amikor a magyarországi légiközlekedés is két éve szenved a Covid és Ukrajna miatt, és hogyan segíti a magyar családokat a légiközlekedési adó.
A Ryanair közleménye szerint ez a különadó nem extraprofit-adó, hanem egy országúti rablás egy olyan kormánytól, ami teljesen elszakadt a valóságtól. Mint írják, miközben más európai kormányok csökkentik a légiközlekedést terhelő adókat annak érdekében, hogy segítsék a forgalom helyreállását, a turizmust és a munkaerőpiacot a járvány után, Magyarország adót vet ki a veszteséges légitársaságokra, mint a Wizz Air és a Ryanair, tovább rontva a magyarországi légiközlekedés és turizmus versenyképességét.
A Ryanair üdvözli az ellene indított fogyasztóvédelmi vizsgálatot és hozzáteszi, hogy a vizsgálatot arra is ki kellene terjeszteni, hogy hogyan vethet ki a magyar kormány „extraprofit-adót” egy veszteséges iparágra. Amikor a veszteséges légitársaságok megpróbálnak talpra állni, a legutolsó dolog, amire nekik, vagy az utasoknak szükségük van, az egy újabb adó.
A közlemény idézi a Ryanair vezérigazgatójának, Michael O’Leary-nek a szavait is: "Az érthető, hogy Magyarország miért vet ki extraprofit-adót az olaj-és gázszektorra, amely az orosz-ukrán háború miatt váratlan nyereségre tett szert. De az, hogy az extraprofit-adót a légiközlekedési szektorra kiterjesztik, ami küzd a talpraállásért a 2 évig tartó koronavírus-járvány és az ukrán háború után, azt mutatja, hogy
Nagy miniszterúr elfelejtette a közgazdaságtant.
A Ryanair-vezér fel is ajánlotta, hogy elküldi Nagy Mártonnak a for Dummies könyvsorozat idevágó darabját, melyet magyarra Közgazdaságtan fafejeknek címmel lehetne fordítani.
A cégvezér szerint "ezeket az adókat a nehéz helyzetben lévő utasok és a veszteséges légitársaságok nem fogják tudni elviselni, ezért a magyarországi légiforgalom drámai mértékben vissza fog esni egy olyan időszakban, amikor a turizmus fellendülőben van". O’Leary azt kéri Nagy Mártontól, hogy vonja vissza ezt az „ostoba” adót, vagy legalábbis korlátozza azt az olyan iparágakra, mint az olaj vagy a gáz, amelyek váratlan nyereséget termelnek, és ne a légitársaságokra, amelyek rekord veszteséget jelentenek.
A Wizz Air nemrég szintén bejelentést tett az új adóval kapcsolatban.
(Forrás: Portfolio, képek: Unsplash)
közlemény | Ryanair | extraprofit-adó | különadó
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!