Close
Ilyen, amikor minimalista sztárépítészre bíznak egy jachtbrandet

Ilyen, amikor minimalista sztárépítészre bíznak egy jachtbrandet

Piero Lissoni olasz sztárépítész kapta azt megtisztelő feladatot jó egy évvel ezelőtt, hogy art directorként újrahúzza a szuperjachtjairól ismert Sanlorenzo brandet. Elsősorban a különféle kiállításokon és vásárokon rendszeresen megjelenő márka standjait és lounge-ait kellett megálmodnia.

A hatvanesztendős dizájner stílusára a minimalista jelző a legmegfelelőbb, az általa kreált társalgó például a legutóbbi Art Basel Miami sem volt túlcifrázva.

Lissoni nem pihenősarkok megtervezésével kezdte a munkát a Sanlorenzónál, hanem korábban a márka SX-76 és SX-88 modelljeinek enteriőrjét köszönhettük neki; a rá jellemző egyszerű formákkal és szigorú anyagokkal dolgozott.

A dolog olyannyira jól sült el, hogy a mestert felkérték, hogy az egész brandet tekintve nyomjon egy F5-öt a marketingalapoktól kezdve egészen a kiállításokon történő megjelenésekig.

A Sanlorenzo kiválóan teljesít mérnöki precizitásban és a speciálisan a vevő igényeire szabott hajók gyártásában, Lissoni pedig úgy úszott bele a képbe, hogy beleteszi a saját világának egy-egy szeletét a tervezés, az építészet, a kommunikáció és persze a művészet mentén.

Eddigi feladatai közé tartozott a márka hatvanadik születésnapjának méltó megünneplése egy kiállítással és nagyszabású rendezvénnyel egybekötve a vállalat egyik hajógyárában. Később a Cannes-ban és Genovában rendezett nemzetközi vásárokon olyan standot tervezett, melyek hangulat-, anyag- és színvilága a Sanlorenzo jachtjaira reflektáltak, illetve konkrét maketteken is ámulhattak az érdeklődők.

Ezek a standok minden egyes alkalommal egy ismert olasz művész artworkjét idézik. Lissoni szerint azért, hogy megismertesse az emberekkel a hatvanas, hetvenes és nyolcvanas évek kifinomult itáliai művészeit. Miamiban például az optikai illúziók úttörőjének számító festő, Alberto Biasi lett a kiválasztott.

A Sanlorenzo 1958-ban kezdett el hajókat építeni magánszemélyeknek Toszkánában. Jelenleg összesen három üzemük van, melyekben kizárólag egyéni megrendelésre gyártanak hajókat, évente csupán negyvenöt ügyfélnek.

(Fotók: Dezeen)

art basel miami | vásár | jacht | hajó | enteriőr

FOLYTASD EZZEL

Turisztikai dizájnversenyeken tarolt az ország két varázslatos szállodája

Így csaphatsz le a Budapest születésnapjára készült egyedi plakátra!

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram