Ilyen, amikor minimalista sztárépítészre bíznak egy jachtbrandet

Piero Lissoni olasz sztárépítész kapta azt megtisztelő feladatot jó egy évvel ezelőtt, hogy art directorként újrahúzza a szuperjachtjairól ismert Sanlorenzo brandet. Elsősorban a különféle kiállításokon és vásárokon rendszeresen megjelenő márka standjait és lounge-ait kellett megálmodnia.

A hatvanesztendős dizájner stílusára a minimalista jelző a legmegfelelőbb, az általa kreált társalgó például a legutóbbi Art Basel Miami sem volt túlcifrázva.

Lissoni nem pihenősarkok megtervezésével kezdte a munkát a Sanlorenzónál, hanem korábban a márka SX-76 és SX-88 modelljeinek enteriőrjét köszönhettük neki; a rá jellemző egyszerű formákkal és szigorú anyagokkal dolgozott.

A dolog olyannyira jól sült el, hogy a mestert felkérték, hogy az egész brandet tekintve nyomjon egy F5-öt a marketingalapoktól kezdve egészen a kiállításokon történő megjelenésekig.

A Sanlorenzo kiválóan teljesít mérnöki precizitásban és a speciálisan a vevő igényeire szabott hajók gyártásában, Lissoni pedig úgy úszott bele a képbe, hogy beleteszi a saját világának egy-egy szeletét a tervezés, az építészet, a kommunikáció és persze a művészet mentén.

Eddigi feladatai közé tartozott a márka hatvanadik születésnapjának méltó megünneplése egy kiállítással és nagyszabású rendezvénnyel egybekötve a vállalat egyik hajógyárában. Később a Cannes-ban és Genovában rendezett nemzetközi vásárokon olyan standot tervezett, melyek hangulat-, anyag- és színvilága a Sanlorenzo jachtjaira reflektáltak, illetve konkrét maketteken is ámulhattak az érdeklődők.

Ezek a standok minden egyes alkalommal egy ismert olasz művész artworkjét idézik. Lissoni szerint azért, hogy megismertesse az emberekkel a hatvanas, hetvenes és nyolcvanas évek kifinomult itáliai művészeit. Miamiban például az optikai illúziók úttörőjének számító festő, Alberto Biasi lett a kiválasztott.

A Sanlorenzo 1958-ban kezdett el hajókat építeni magánszemélyeknek Toszkánában. Jelenleg összesen három üzemük van, melyekben kizárólag egyéni megrendelésre gyártanak hajókat, évente csupán negyvenöt ügyfélnek.

(Fotók: Dezeen)

piero lissoni | stand | nagy sztori | kiállítás | lounge

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom