A munkaerőhiány továbbra is jelentős az ágazatban, a repülőtér pedig – ahogyan fogalmaznak – csak így tudja biztosítani a stabilitást és a megfelelő utazási élményt.
Az amszterdami Schiphol a héten bejelentette, hogy 2023 év elejéig nem oldja fel a repülőtérről induló utazók számának korlátozását. Közölték, a döntést a légitársaságokkal egyeztetve hozták meg, akik nem örülnek ennek.
Az intézkedést várhatóan március végéig meghosszabbítják majd,
bár a Schiphol azt mondta, hogy az év vége felé újra megvizsgálják a helyzetet, hogy kiderüljön, emelhetnek-e az utasszámon január végétől.
A repülőtér a közleményben a döntést úgy indokolta, hogy
csak így tudnak megbízható utazási élményt, kiszámíthatóságot és stabilitást nyújtani az utasoknak és a légitársaságoknak.
Hozzátették: a repülőtér keményen dolgozik a biztonsági kapacitás javításán, amiben biztonsági cégekkel és a szakszervezetekkel is együttműködnek, de figyelembe kell venniük a szűkös munkaerőpiac kihívásait is.
Mint ismert, a Schiphol a világ egyik legforgalmasabb repülőtere, az Airports Council International adatai szerint 2021-ben csak Dubaj és Isztambul tudta megelőzni. Ahogyan arról a Roadster is beszámolt, júniusban vezették be először az utaskorlátozást a repülőtéren a munkaerőhiányra hivatkozva. Ezt hosszabbították meg elsőként szeptemberig, majd októberig.
(Forrás: CNN, fotó: Getty)
Schiphol repülőtér | utaskorlátozás | Amszterdam | utasforgalom
A modern luxus nyomában a Range Roverrel
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!