Close
Monte-Carlo ihlette ezt a cseh autóremeket

Monte-Carlo ihlette ezt a cseh autóremeket

A Škoda nevéről manapság a jó minőségű, praktikus autók jutnak eszünkbe, de a márka történelmének hajnalán olyan gyönyörű sportkupék is készültek a cseh márkánál, mint a Popular Monte Carlo.

A huszadik század elején a Monte-Carlo-rali számított az egyik legelismertebb autóversenynek, a hercegség fölötti lélegzetelállító tájakon és kanyargós hegyi utakon zajló futam alaposan próbára tette az indulókat. A Škoda motorsport-történelme is a huszadik század elejére, 1901-re vezethető vissza, a márka elődjének tekinthető Laurin & Klement által épített versenyautóval már a második monacói futamon, 1912-ben rajthoz álltak.

Zdeněk Pohl és Jaroslav Hausman a kategória második helyén ért célba a Škoda Popular Sport roadsterrel a Monte-Carlo-ralin 1936-ban
Pohl és Hausman a nyitott tetős autóval Prágából Athénon keresztül (!) 3852 kilométeres maratoni túrán autózott Monacóba, majd indultak a ralin
1936-ban összesen 105 autót neveztek a Monte-Carlo-ralira, ebből 72-en értek a hercegség kaszinójánál felállított célba

A versenyeken szerzett tapasztalatokat a Škoda mérnökei a polgári modellek tervezésénél is kamatoztathatták,

és a Monte-Carlo-rali népszerűsége hívta életre a Popular Monte Carlo változatát. 1936 októberében, a párizsi autószalonon leplezték le a kupé és roadster karosszériával kínált modellt, de az első példányát már korábban, júliusban átadták a vásárlójának. 1939-ig összesen 72 darabot építettek az autóból.

A 4,2 méter hosszú sportkupé vásárlói nagyra értékelték az 1,4 literes, 31 lóerős négyhengeres motort, ami a Monte-Carlo-ralin is bizonyított, a háromfokozatú sebességváltót a hátsó tengelyhez szerelték, ahová a motor erejét továbbította. A független felfüggesztés, a precíz kormányzás és a modern hidraulikus fékek is hozzájárultak az autó kiváló tapadásához, a stabilitásához és a manőverezhetőségéhez.

A kétüléses kupéváltozat 960 kilogrammot nyomott, amivel a Popular Monte Carlo elérte a 110 km/órás sebességet. 1937-ben igazítottak a karosszéria arculatán, süllyesztett fényszóróival áramvonalasabb, megnövelt tengelytávjával tágasabb lehetett a Škoda sportmodellje. 1938-ban a gyáriak egy roadster változatot ajándékoztak a szövetséges Jugoszlávia államfőjének, II. Péter királynak, aki akkor még csak tizennégy éves volt.

A képeken látható, 1937-ben gyártott fekete Popular Monte Carlo már 1968 óta megtalálható a Škoda-múzeum kollekciójában,

az ezredfordulón újították fel, azóta hirdeti a több mint 125 éves autógyártó történelmét.

A valaha készült összes Monte Carlo közül egy tucatnyi maradt fenn napjainkra: egy másik kupé restaurálásán jelenleg is dolgoznak, és hamarosan egy roadster is újjászületik a gyári műhelyben.

A Škoda történelme

A cseh autógyártó a második világháború előtt olyan csodákat is készített, mint a nyolchengeres 860 Cabriolet. A sofőrös limuzin 1932-ben gyártott, egyetlen fennmaradt példányát is a Škoda szakemberei újították fel a gyári múzeum számára.

FOLYTASD EZZEL
Az öt legdrágábban eladott autó az elmúlt évből
Ezzel a jachttal hódítja meg Tom Brady a Bahamákat
Rendeld meg a Roadster magazin 6. számát!
Őszi-téli lapszámunkban ismét megnövelt terjedelemben, 224 oldalon a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Felsorolni is nehéz, mennyi izgalmas történetet meséltünk el az új számban, de ha szeretnél többet tudni, akkor kattints ide az alábbi linkre! Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom