Close
Sporttal a tavaszi fáradtság ellen

Sporttal a tavaszi fáradtság ellen

A nappalok végre megint egyre hosszabbak, és a hőmérő higanyszála is napról napra magasabbra emelkedik, vagyis a tavasz megállíthatatlanul tör előre. Ezzel együtt sajnos, a tavaszi fáradtság is, amit a jelenlegi helyzetben sokan egy kicsit talán még rosszabbul viselnek, mint általában. Tehetsz azonban azért, hogy ne gyűrjön maga alá a motiválatlanság, az erőtlenség, méghozzá több eszközzel is!

Életmódváltás

 

Mi lenne erre a legalkalmasabb, ha nem a tavasz? A fürdőruha szezoning még bőven van idő egy kis alakoptimalizálásra. Aki rendszeresen figyel az ilyesmire, annak ez persze nem okoz problémát, hiszen csak tovább éli a megszokott hétköznapjait, kaméleonként alkalmazkodva a jelenlegi korlátozásokhoz. Rutinosan megtalálja a módját az energikus életnek. Aki viszont a sorozatnézés, a „képernyőfüggés”, a home-office, és az online oktatás mozdulatlanságának a csapdájába esve keresi a megoldást, hogy újra beleférjen a tavaly ilyenkor hordott ruháiba, annak lényegesen nagyobb akaraterőre lesz szüksége. Feladni azonban nem szabad! Érezni fogod, hogy egy kis mozgás csodákra képes – segít elengedni az elmédben kavargó problémákat, kikapcsol, energizál, és még tovább is motivál. Nem kell rögtön nagy lépésekkel haladni. Az apró sikerek meghozzák majd a lelkesedésedet a nagyobb kihívásokhoz és így nem szegik a kedvedet az esetleges kudarcok. Ha egy-egy nap kimarad, főleg eleinte, azzal sincs semmi baj, emberek vagyunk, de másnap folytasd a megkezdett munkát.

Megfelelő ételek

 

Figyelj egy kicsit jobban oda az egészségedre, az belül is az étkezésekre, hogy mit és mennyit eszel. Különösen ebben a vírus sújtotta időszakban, amikor a tél miatt egyébként is megcsappantak a szervezeted raktárkészletei, fontos a megfelelő mennyiségű vitaminok, ásványi anyagok bevitele. Ezt akár természetes úton is megteheted, de ha nem eszed kilószámra például a hordós káposztát, akkor akár fedezheted a szükségleteidet vitamin készítményekkel is. Egészítsd ki a bevásárló listádat zöldségekkel, gyümölcsökkel és halakkal.

A mozgás

 

Talán ez a nehezebb része a dolognak. A kanapén heverészve, tévénézés közben elfogyasztott sajtos pattogatott kukoricáról még csak-csak lemond az ember, de a mozgáshoz bizony meg kell mozdulni. Lassan egy éve hozzászoktunk az otthoni munkavégzéshez, 6-8000-rel kevesebbet mutat a lépésszámláló, és azt a kis sétát is többnyire csak azért tesszük meg, hogy bevásároljunk. A régi rendszeres munkavégzés során már a munkahelyre jutás is mozgással járt, méghozzá úgy, hogy észre sem vettük. Hát, ez most elmarad, pedig pótolni kellene. Nem annyira bonyolult ez, csak fejben el kell döntenünk, hogy picit elrugaszkodjunk a komfortzónánktól. Ha ez megvan, akkor jön a nehezebb része, hiszen rendszeressé is kell tennünk. Persze most még ott van a 20:00-ás kijárási tilalom is, pedig sok ember akkor sportol szívesebben, ha már túl van a napi teendőkön. Ha nem tudod megoldani odakinn, akkor abból kell dolgoznod odabenn, amid van. Néhány egyszerű fitnesz kiegészítővel azért érdemes felszerelkezni.

Mik a lehetőségek a négy fal között?

 

Ha egy pörgős fittvideónak esünk neki minden nap, tovább és tovább, az már remek kezdet. Nem igényel nagy beruházást, de jól jön hozzá egy fitnesz matrac, ami nem csúszik, és elnyeli a zajokat. Egyszerű, kis helyigényű eszközökkel is levezethetjük a napi feszültséget, mint például egy fekvőtámasz keret, ugráló kötél vagy hasizom kerék. Számos gyakorlatot kiegészíthetünk egy kisebb kézisúlyzóval is, esetleg karra, lábra, felsőtestre erősíthető súlyokkal, csak hogy ne legyen gond az alvással. Biztosan Te is érezted már, hogy sokkal jobb az alvás, ha fizikai fáradtság is megbújik a háttérben. A megfelelő mennyiségű és minőségű alvás ugyanis szintén nagyon fontos ahhoz, hogy könnyebben viseljük a tavaszi átállást.

Aki megengedheti magának az választhat egy edzőgépet is otthonra, így azzal is tudja motiválni magát, hogy szépen fokozatosan növeli a gépen töltött időt. Ennek köszönhetően egyértelműen érezzük majd, hogy fejlődünk. A gyakorlottabb fanatikusok beszerezhetnek egy húzódzkodó/tolódzkodó állványt. Itt nincs olyan, hogy kisebb súllyal nyomjuk. Minél könnyebbek vagyunk (és az edzés során minél erősebbek), annál több fog menni! Ebben pont az a jó, hogy csak akkor tudsz vele haladni, ha mindenre odafigyelsz. Figyeld meg, mekkora hajtóerőt ad, amikor akár csak eggyel több húzódzkodás/tolódzkodás tudsz megcsinálni. Motiváló, mert tudod, hogy mennyi munkád van mögötte, és érzed, hogy a befektetett erőfeszítéseidnek igenis van eredménye!

Válts életmódot, mozogj többet, légy energikusabb, hogy gördülékenyebben vedd az élet hozta akadályokat! Ne kifogásokat keress, hanem lehetőségeket, akár az otthonodban is!

(Szponzorált tartalom)

FOLYTASD EZZEL
Ékszer kisokos: valódi vagy hamis?
Tiszta otthon, rendes ház
Rendeld meg a Roadster magazin 5. számát!
Mi jobb, mint egy 170 oldalas Roadster magazin? Hát egy 220 oldalas Roadster magazin! Igen, a 2021-es nyári számunkra jelentősen megnöveltük a terjedelmünket, hogy még több kalandot, utazást és inspirációt élhessünk át közösen. A méret azonban nem minden, arra is figyeltünk, hogy ismét a lehető legjobbat kínáljuk olvasóinknak. A tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom