Alapvetően vendéglátásra fókuszáló belsőépítészeti és tervezőirodaként működnek. Elsősorban éttermekben, valamint szállodákban ügyesek, mert ezeknek a helyeknek a dizájnját, funkcionalitását értik jól – azaz, hogyan kell egy üzletet úgy kitalálni, hogy sikeresen működjön, és a vendégek jól érezzék magukat. Studio Arkitekter- portré.
Éttermek, kreatív irodák, lakások és hotelek újraálmodásával hamar a hazai dizájnszakma élmezőnyébe katapultálta magát a fiatal építészekből és szakemberekből álló, egyedülálló enteriőrdizájnnal foglalkozó budapesti stúdió, amely nemrégiben elnyerte a Gastro & Hotel Design Award Az év alternatív szálláshelye elismerését egy általuk minihotellé varázsolt penthouse-ért.
"A stúdió korábban alakult, mint maga a márka. Az 1991-ben alapított kft.-t 2008-ban, a Dániában szerzett építészdiplomám után vettem át, 2012 körül alakult meg a tervezőiroda, három évvel később pedig a nevünk is megérkezett – mesél a kezdetekről Csap Viktor alapító, majd kitér a címben szereplő, honlapjukon is olvasható állításra: – Szeretném azt hinni, hogy ez valóban így van, és rá lehet ismerni a stílusunkra. És persze az a jó, ha ilyeneket mások mondanak rólunk."
Ami a bizonyos stílust illeti, minden munkájuk alapját az art deco jelenti, amire alkalmanként minimál, romantikus vagy szecessziós jegyek kerülnek, esszenciálisan a modern art deco vonalat képviselik. A projekteket – a hely céljától függően – az elegancia irányába viszik el, általában nyersebb felületekkel operálnak, és annak megfelelően állítják be az elegancia vagy a luxus szintjét, hogy éppen mire van szükség.
A Studio Arkitekternél nemcsak a tervezést, hanem a kivitelezést is saját maguk végzik. Ahogy Csap Viktor fogalmazott, ebben a szakmában rendkívül sokat számít a gyorsaság: előfordulhat, hogy adott esetben csupán pár nap jut a megvalósításra, ráadásul extra költségekkel járhat a dolog, így egy kézben tartva, jól előkészítve, gyorsabban lebonyolítható egy megbízás.
A megbízók pedig egymásnak adják a kilincset a Kertész utcai irodában. "Megrendelőfüggő, hogy éppen mennyire kapunk szabad kezet: akadnak például olyanok, akik azt mondják, hogy tessék, itt a lakás, találjuk ki azt is, mit akarunk vele csinálni – kvázi úgy, mintha a miénk lenne. A rózsaszín padlós minihotel például lényegében így készült. Volt egy éttermes projektünk is, aminél meg gyakorlatilag az egészet meg kellett mentenünk. Kiszolgáljuk az ügyfél igényeit, és ha az igények, illetve az üzleti célok nem ütik egymást, akkor azt támogatjuk, és hozzáadjuk a szakmai tudásunkat, a saját elképzeléseinket is" – mondja Csap Viktor a Studio Arkitekter munkafolyamatairól.
A fővárosban többek között olyan kedvelt vendéglátóhelyek köthetőek hozzájuk, mint a Tokio étterem, a Mazel Tov és a BRKLYN. Közülük a kedvenc projektek közé tartozó Tokio tele volt dizájn-, tervezési és műszaki kihívással.
A BRKLYN Bar and Restaurant esetében egy belsőépítészetét tekintve díjnyertes épületet alakítottak át, ami annak ellenére, hogy a budapesti bulinegyed közepén helyezkedik el, szembe ment a környékre jellemző romkocsmahangulattal. Afféle szerelemprojekt volt ez számukra, mert az egész koncepció tele van apró részletekkel, valamint egyszerű, már-már kommerszbe hajló megoldásokkal, ám ez a kettősség maximális sikert hozott. Csap Viktor az egyik legutóbbi munkájukra a legbüszkébb (egy százhetven négyzetméteres lakást változtattak át négyszobás, színpompás, bársonyos minihotellé), mert abban minden szaktudásuk, szakipari tudásuk benne volt, és sok kiegészítőt ők is gyártottak.
A szuper sztorik közé sorolja a Mazel Tovot, illetve a közelmúltban megnyitott Traktor éttermet, melyet egy hét alatt alakítottak át, a siker pedig nem maradt el sem forgalom-, sem dizájnszempontból.
Ezzel kapcsolatban rákérdeztünk, melyik jelenti számára az izgalmasabb feladatot: a semmiből létrehozni valamit, vagy egy már meglévő helyet átvarázsolni? "Mindkettőnek megvan a maga szépsége és veszélye. Amikor már egy működő helyet alakít át az ember, és a brand is ugyanaz marad, annak a nehézsége, hogy visszafelé is elsülhet a dolog, egy új alkotásnál erre kisebb az esély. Utóbbinál arra gondolok, hogy nincsenek például törzsvendégek, nincs törzsközönség. Az üzleti szemlélet, amit képviselünk, igazítja a tervezés alatt levő projektet a célcsoporthoz."
A közeljövő terveiről és a jelenleg is futó projektekről annyit elárult, hogy napokon belül elkészül az általuk eredetileg csak ráncfelvarrásnak indult Porcellino étterem terasza, tovább egy budapesti villát is áthúznak. Számos saját termékük van a tárgyalóasztaltól kezdve a széken és a kanapén át mindenféle burkolatokig, úgyhogy a stúdió kirobbanó kreatív energiája nem csupán lakásokban és vendéglátóhelyeken, hanem különféle kiegészítőkön is észrevehető.
Ez is érdekelhet:
budapest | csap viktor | studio arkitekter | dizájn | penthouse | étterem
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!