Close
Szobát foglalni a legnépszerűbb úti céloknál olyan, „mint WC-papírt venni a koronavírus idején”

Szobát foglalni a legnépszerűbb úti céloknál olyan, „mint WC-papírt venni a koronavírus idején”

A luxusutazások szakértői elárulják, hová mennek ügyfeleik ezen a nyáron – és miért hajlandók ezért hihetetlenül magas árat fizetni.

Az amerikaiak a koronavírus járvány után készen állnak arra, hogy visszatérjenek Európába, ennek pedig meg fogják adni a módját. Az egyik luxusutazásokra szakosodott szervezőiroda szerint utazóik a legdrágább foglalásokat keresik, a legjobb szállodai lakosztályokban szeretnék álomra hajtani a fejüket, és luxusjachtokon kívánnak kihajózni.

Kifejezetten jól jön ez most a turizmusnak, hiszen a nagy költők, az oroszok helyett az amerikaiak pótolják majd a kieső bevételeket.

Az amerikaiakat az ukrajnai háború nem tartja vissza attól, hogy Európába menjenek, igaz a frontvonalaktól távolabb eső helyeket célozzák meg. Elsősorban a mediterrán régiókba vágynak, így

figyelmük középpontjába a Côte d’Azur, az Amalfi-part és Spanyolország kerül.

Már most érezhető az orosz milliárdosok költésének elmaradása elsősorban Dél-Franciaországban és Olaszországban, de a gazdag oroszok már régóta sok pénzt költenek Monacóban, St. Tropezben, Portofinóban és Amalfiban is.

Az amerikaiak az új oroszok

– mondja Jack Ezon, az Embark Beyond luxus utazási iroda alapítója, aki szerint nevetségesen felpumpált árak mellett töltik meg a mediterrán szpotokat, és úgy tűnik, nem tudnak betelni ezekkel a látnivalókkal.

Az amerikai turisták átlagosan huszonöt és hatvan százalékkal többet költenek idén nyáron, ezért pedig a legjobb lakosztályokat, a legfelejthetetlenebb élményeket és az olyan presztízsrendezvényeket keresik, mint a Monacói Nagydíj, az Art Basel vagy az Open.

Az utazók olyan helyekre szeretnének eljutni, ahová az elmúlt két évben nem volt lehetőségük, az eldugott úti célok helyett pedig inkább az emberek közelségére vágynak.

Szardínián, Monte Carloban, Cannes-ban, Párizsban, Londonban és Milánóban működő szállodák tulajdonosai aggódnak az oroszok turizmusból való kiesése miatt az ukrajnai háború kitörése után, de az aggodalmuk végül alaptalannak bizonyult.

A szakértők szerint

idén szállodai szobát kapni a legnépszerűbb európai desztinációkban olyan, mint WC-papírt venni egy szupermarketben a Covid idején.

Az utasok annyira kétségbeesetten akarnak szállást foglalni, hogy az árakat már nem is nézik.

Egy másik ország, amely a szokásosnál is több amerikait csábít, ami mindig is keresett célpont volt a gazdag oroszok számára, különösen az egészségturizmus miatt érkezőknek.

– Az oroszok számára Svájc státuszszimbólum – mondja Aurelia Carlen, a Zürich Tourism vezetője, aki szerint egy svájci út arról árulkodik, hogy az utazóknak van pénzük, sikeresek az üzleti életben. Most az oroszok helyett az amerikaiak töltik meg Zürich legjobb szállodáit, ráadásul hosszabb ideig is maradnak, mint valaha.

(Forrás: RobbReport, fotók: Getty)

Európa | amerikaiak | utazás | amerika | oroszország

FOLYTASD EZZEL

Elsötétülhetnek a karácsonyi vásárok az egekbe szökő energiaárak miatt Európa-szerte

Kiderült, mely városokban és mennyivel lesznek drágábbak a hotelszobák jövőre

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram