Egy felmérés olyan témákat vizsgált, mint a fenntarthatóság, a helyi forrásból származó élelmiszerek és a mesterséges intelligencia használata a szállodaipar tagjainak körében.
A booking.com éves jelentése többek között arra is kitér, milyen trendek határozhatják meg a szállodai tartózkodásunkat a jövő évben. Úgy találták, hogy a környezetvédelmet leginkább az osztrák és német szállodák tartják szem előtt. Míg előbbieknek több mint hetvenöt, utóbbiaknak hatvanhárom százaléka szerint fontosak a fenntartható termékek és szolgáltatások, miközben az uniós átlag ötven százalék alatti.
Az európai szállodák többsége inkább az energiahatékonyság és a hulladékcsökkentés fejlesztésébe ruház be az emelkedő energiaárak miatt.
Görögország és Franciaország a Z generációs utazókra specializálódik, mellettük pedig az osztrák hotelek is próbálják tudatosan szem előtt tartani a fiatalabb vendégek igényeit. A legkevésbé a skandináv országokban, Olaszországban és Spanyolországban tartják prioritásnak, hogy a fiatalabb generációk tagjait csábítsák a szállodákba.
Németországban a legnagyobb figyelem a belföldi utazókra irányul, az európai szállodák ötvenhat százaléka pedig szeretne több családot fogadni.
Sokan szeretnék a fogyasztói trendekhez igazítani az ételkínálatukat, miután a vendégek egyre inkább igénylik a fenntartható és regionális forrásból származó élelmiszereket.
A megkérdezettek közel kétharmada szerint fontos, hogy vegetáriánus és vegán opció is legyen az étlapon, ötvennégy százalék pedig már meg is valósította ezt. Kétharmaduk azt is tervezi, hogy műanyagmentes csomagolásra tér át.
A mesterséges intelligencia idén az utazási szakma egyik legfelkapottabb témája volt, a szállodatulajdonosok azonban egyre kevésbé érdeklődnek iránta.
Az MI-t használó szállodák száma csak kis mértékben nőtt tavalyhoz képest, és tízből hét szállodaüzemeltető nem is tervezi a jövőben bevetni az eszközt. Az érdeklődők között a legnépszerűbb eszközök az ügyfélszolgálati chatbotok és a dinamikus árképzést segítő szoftverek voltak.
Szintén megfigyelhető, hogy a szállodák igyekeznek több helyi élményt kínálni a vendégeknek. Ausztria, Skandinávia, Olaszország, Portugália, Görögország és Franciaország szállodatulajdonosainak több mint hatvan százaléka jelölte meg ezt prioritásként.
Innovációból a magyar hotelekben sincs hiány, ez a luxushotel nemrég megkapta a turisztikai ágazat Oscar-díját, ezt a budapesti szállót pedig a régió legjobbjai közé választotta a világ egyik legelismertebb turisztikai lapja.
(Forrás: Euronews, képek: Getty Images, Unsplash)
hotel | trend | felmérés | 2024 | szálloda
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!