Mintegy százezer szellemjárat repülhet át az öreg kontinens felett idén azért, hogy a légitársaságok eleget tehessenek a résidőszabályozásra vonatkozó uniós előírásnak.
Ez már a járvány kitörése óta bevett eljárás a repülőgéptársaságok körében:
azért működtetnek sok esetben üres, veszteséges járatokat Európa-szerte, hogy a résidőket fenntarthassák a repülőtereken.
A résidő a kapacitáshiánnyal küszködő repülőgéptereket segíti a menetrendek megtervezésében: akkor juthat prioritáshoz egy légitársaság a menetrendtervezés során, ha az előírásokat betartva, rendszeresen indított járatot az előző év azonos időszakában.
A légitársaságoknak a világjárvány kitörése előtt a lefoglalt járatok nyolcvan százalékát kellett elindítaniuk ahhoz, hogy megtarthassák a repülőtéri résidejüket.
Ez az utóbbi két évben ötven százalékra csökkent, majd idén márciustól hatvannégy százalékra nőtt.
A Lufthansa Csoport becslései szerint mintegy tizennyolc ezer szellemjáratot fognak idén üzemeltetni azért, hogy a résidőket megtarthassák.
A Greenpeace becslései szerint Európában százezernél is több üres járat repülhet majd idén,
ami 2,1 millió tonna szén-dioxid kibocsátásával járna – ez 1,4 millió dízel- vagy benzines autó éves kibocsátása.
A Greenpeace így arra kéri az Európai Bizottságot és a nemzeti kormányokat, hogy szüntessék meg ezt a szabályt, és tiltsák be azokat a rövid távú repülőgéputakat is, amelyek pótlására találhatunk hat órásnál nem hosszabb vonatutakat.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: HVG, Greenpeace)
autó | reptér | repülőgép | greenpeace | szellemjárat
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!