Szellemvárosból turistamágnessé változott Vuhan

Márciusban még mindenki átkozta Vuhan városát, amely a világjárvány kirobbantójaként került a köztudatba. Mára azonban nagyot változott a helyzet, legalábbis ottani szinten. 

A kínai turisztikai hatóságok beszámolója alapján a Wall Street Journal írta meg, hogy október 1–8. között 18,8 millió turista kereste fel a hírhedtté vált várost a nemzeti ünnep alatt – adta hírül a Spabook.net

Ezzel pedig a 11 millió lakosú Vuhan lett a leglátogatottabb város Kínában a Golden Week idején.

A hatalmas országban minden évben október első hetében tartják az aranyhetet. Ilyenkor gyakorlatilag egész Kína szabadságra megy, rokonlátogatásra indul, kirándul, túrázik. Az idei nemzeti ünnepen összesen 637 millió belföldi turistát regisztrált az ország, ami huszonegy százalékkal kevesebb a 2019-es év hasonló időszakához képest.

Kínai források bosszúutazásként értelmezik a vuhani jelenséget, melynek kiváltó oka nemcsak a korábbi karanténidőszak vagy Vuhan turisztikai vonzereje, hanem a nemzeti büszkeség is.

A kínaiak így kívánják támogatni a koronavírus miatt rossz hírnévre szert tett várost.

Felvetődhet a katasztrófaturizmus, illetve a Covid-turizmus gyanúja, de nem erről van szó: a látogatók Vuhan nevezetességei miatt érkeztek. Nem is szerveznek olyan túrát, amely arra a bizonyos piacra vinné el az érdeklődőket, ahonnan a feltételezések szerint a vírus a világra szabadult. Ehelyett például a Yellow Crane Tower, a Hubei Tartományi Múzeum és az East Lake szerepel a megállóhelyek között – írta a Skfit

Annak ellenére, hogy a kínaiak kedvenc külföldi úti céljaik – Thaiföld, Vietnám, Japán – helyett inkább országhatáron belül utaztak (plusz a külföldi turisták értelemszerűen eltűntek a városból), Vuhan idegenforgalomból származó idei bevétele harminc százalékkal csökkent.

Ez is érdekelhet:

A kínai művészet közellensége készített filmet Vuhanról

Aj Vej-vej ismét feldühíti a Kína Kommunista Pártot.

(Forrás: Skift, fotók: Unsplash)

járvány | nemzeti ünnep | koronavírus | kiindulópont | turista

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom