Öt csodaszép tengerparti út, amelyen egyszer az életben végig kell sétálni

A kontinens tele van különböző hangulatú, varázslatosabbnál varázslatosabb tengerparti utakkal, amelyeken magunk mögött hagyhatjuk a hétköznapi gondokat, és elmerülhetünk a természeti elemek harmóniájában.

A Guardian megkérte az olvasóit, hogy írják le, melyek a kedvenc tengerparti ösvényeik Európában és Nagy-Britanniában. Ezek közül válogattunk.

Vadvilág és bor Portugáliában

A Portugália déli részén, Porto Covo és Lagos között futó Halászok útját a világ egyik leglátványosabb tengerparti ösvényeként tartják számon. A 225 kilométeres út egy-kéthetes program lehet, és közben bájos falvakban, macskaköves városokban és szörfparadicsomokban tölthetjük az éjszakát. Ha azonban kevesebb az időnk, megelégedhetünk egy kisebb szakasszal is.

A túra lélegzetelállító kilátást, zord sziklákat, kristálytiszta vizű strandokat, fenyőerdőket, szőlőültetvényeket és vadvirágos réteket kínál,

és közben rengeteg vadon élő állatot csodálhatunk meg a gyíkoktól kezdve a gólyákon át a kormoránokig. Az út menti éttermekben felfrissülés gyanánt bort és tenger gyümölcseivel készült fogásokat kóstolhatunk.

Holdfényséta Northumberlandben

A kelet-angliai Northumberland megyében található Druridge-öböl csodálatos arcát mutatja a holdfényben. Mint a sétát ajánló Stefanie írja, alkonyatkor parkoltak le az öböl déli végén, és a dűnék mögött kihalt tengerpartra érkeztek. Lassan sétálgattak a homokos öböl mentén, és nézték a tengeren csillogó holdat, hallgatták a hullámokat és a fejük fölött a közeli rezervátum felé repülő vadludak gágogását.

Jó alkalom ez, hogy az ember kiszellőztesse az elméjét és feltöltődjön. Mint a kiránduló írja, több, különböző napszakban tették már meg ezt a sétát, de ez a kedvence, és azt ajánlja, csomagoljunk elemlámpát a visszaútra.

Csillogó, zöld tenger a Hebridákon

A szárazföldi Obantól három órás kompúttal érkezhetünk a Hebridák egyik szigetére, Collra, amelyen több mint húsz partszakasz közül választhatunk.

A legtöbbjük északon található, néhány kilométerre az egyetlen településtól, Arinagourtól.

A legelésző birkák mellett sasokat és harisokat is láthatunk az úton Cliadhoz menet, ahol a mézszínű homok félholdként illeszkedik a zölden csillogó tengerhez. Sós, atlanti levegőt szívva merülhetünk el a közelben sütkérező fókák látványában.

Dűnék és lagúnák között Hollandiában

Camperduinban csendes, fehér homokos partok és magas dűnék várják az embert. A strandvonder szobra dél felé irányít minket, majd egy lagúnát elhagyva megpihenhetünk a Hargen pavilonban, mielőtt továbbmennénk a Schoorl felé.

Még tovább haladva a De Kerf természetvédelmi terület, majd Bergen aan Zee üdülőhelye következik, rengeteg partmenti étteremmel és könnyen elérhető tömegközlekedéssel.

Fenyők és vacsora Cádizban

Kezdjük a sétát El Puerto de Santa Maríában, a széles, finomhomokos La Puntilla strandon, ahol a Guadalete folyó a Cádizi-öbölbe ömlik. A paseo marítimo körülbelül negyven perc alatt érünk Puerto Sherrybe, a jobb oldalon elhaladva egy kemping mellett, majd továbbindulva a tengeri ételeket felszolgáló strandbár, az El Castillito felé.

Utána enyhe emelkedő következik jobb oldalt fenyőerdővel és kilátással az öbölre. Az ösvény a kávézókkal és éttermekkel megrakott jachtkikötőhöz vezet, tovább haladva az ősi városfalakhoz érünk, a végállomás pedig a La Muralla öböl, ahol megcsodálhatjuk a naplementét.

Ezek a világ legszebb tengerparti városai, ezen a türkizkék tengerparton pedig kedvező luxus vár.

(Forrás: The Guardian, képek: Getty Images)

tipp | utazás | útvonal | túra | ösvény

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Wizz Air

Egy utazási szakértő elárulta, mi az a két leggyakoribb hiba, amit a repülőn alvásnál elkövetünk

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”