Ide utazz, ha epikus túrákra vágysz!

Legyen szó egy könnyed sétáról, vagy egy igazán embert próbáló teljesítménytúráról, Szicília mindenkinek megadja azt, amire vágyik. Ráadásul olyan különleges, vulkanikus természeti környezetben kirándulhatunk, amitől nem csoda, ha néha megremeg a lábunk.

Összegyűjtöttünk néhány olyan túraútvonalat, amiért megéri elindulni.

Hódítsd meg a Strombolit!

Négy kilométeres, nagyjából két-három óra alatt megtehető, közepes nehézségű kirándulás vár a Strombolinál, mely utoljára 2019-ben tört ki. Éppen emiatt a 924 méter magas csúcsra nem lehet feljutni, de szervezett kirándulás keretében egészen négyszáz méterig felmehetünk, hogy aztán onnan figyeljük meg a Sciara del Fuocót, azaz a Stromboli északi oldalán végigfutó fekete megkövesedett lávát. A kirándulás Piscitàban kezdődik, az út során pedig az is elképzelhető, hogy kisebb kitörések szem és fültanúi lehetünk.

Monte Fossa delle Felci, ahol lenyűgöző kilátás vár

A Valdichiesából induló szintén négy kilométeres, három óra alatt megtehető, közepesen nehéz kirándulás egy 19. századi templomnál kezdődik, mely a sziget két vulkánját elválasztó völgyben fekszik. A túraútvonal néhol meredeken kanyarog felfelé a hegyoldalon, fenyveseken és páfránymezőkön vezet keresztül egészen a csúcsig.

Az utolsó száz méter kifejezetten nehéznek számít, de a jutalom, vagyis a páratlan kilátás minden erőfeszítést megér.

Egész napos elmerülés a természetben

A Scopellóból induló, összesen tizennégy kilométeres túra közepes nehézségű terepen akár öt óra alatt is megtehető, aki viszont szívesen időzik a természet különlegességeit csodálva, gyakran megpihenve, akár egy egész napos kirándulás keretében is végighaladhat rajta.

Az ösvény Szicília első természetvédelmi területén fut keresztül, ahol körülbelül negyven madárfaj és hétszáz növényfaj figyelhető meg. Kialakítottak ott egy látogatóközpontot és több kis bemutatóteret is, hogy felhívják a figyelmet a térség hagyományos gazdálkodására és a tonhalhalászatra is.

La Rocca, az út, ami történelmi romokhoz vezet

A kényelmes, mindössze három kilométeres séta során gazdag történelmi kincsekbe botlik a kiránduló. La Rocca sziklás csúcsának eléréséhez a Tempio di Diana jelzéseit kell követni. A túraútvonal a Salita Saraceni kanyargós ősi kőlépcsőit is érinti, hogy aztán gyönyörű kilátásban legyen részünk a katedrális mézszínű tornyaira, mielőtt a sziklákkal tarkított hegyvidéki lejtőket is meghódítanánk.

A 270 méteres domb tetején egy 11. századi normann kastélyhoz érkezünk, amelyet a Tirrén-tenger 360 fokos panorámája vesz körül. Az időszámításunk előtti 4. században épült Tempio di Diana romjai pedig varázslatos pihenőhelyet nyújtanak a fáradt túrázóknak.

(Forrás: Lonely Planet, fotók: Unsplash)