13 ezer kilométer hosszú volna, és helyenként a tenger alatt haladna. A végállomás az Amerikai Egyesült Államok lenne, de természetesen Szibéria, a Bering-szoros, a kanadai Yukon és a Brit Kolumbia sziklás csúcsai is útba esnének.
Ha a terjedelmes és igazán hatékony nagysebességű vasúti hálózatról beszélünk, akkor Kínának biztosan nem kell irigykedve a szomszédba mennie.
Ezt tetőzné meg Kína a legújabb projektjével, amely a távol-keleti országot az Egyesült Államokkal kötné össze, és amelynek a vasútvonala hosszabb volna, mint a Föld átmérője (12 742 km).
Így nagyon is elképzelhető, hogy egy nap szupergyors vonatokkal tudunk eljutni Pekingből Los Angelesbe.
A vasútvonal Kínán, Oroszországon, Kanadán és az Amerikai Egyesült Államokon is áthaladna, és a tervek szerint a kétszáz milliárd dolláros projekt kereskedelmi, gazdasági és turisztikai fellendülést hozna a világ négy legnagyobb területű országainak.
Érdekesség, hogy a Bering-szoroson – amely az amerikai és ázsiai kontinenst egymástól elválasztja – átnyúló, víz alatti alagút négyszer nagyobb lenne, mint a Csalagút, amely Franciaországot köti össze az Egyesült Királysággal, és az alkalmazott csúcstechnológiában is bőven ráverne a La Manche csatorna alatt futó Csatorna-alagútra.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: Intelligentliving, Travelo)
szupergyors vonat | oroszország | vonat | kína | amerika | egyesült államok
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!