Több éves késéssel pénteken egynapos díjmentes utazással megindult Tel-Aviv első, "piros" villamosvonalán a közlekedés – jelentette a helyi média pénteken.
A "piros" járat Izrael kereskedelmi központjának, a Tel-Aviv körüli agglomerációnak, Gus Dánnak különböző részeit köti össze a várossal, a déli Bat Jam elővárostól Petach Tikváig közlekedik.
Az új villamos bírálói elsősorban azt nehezményezik, hogy szombaton és a zsidó ünnepeken, évente hetvenkét napon a vallásosok követelésére leállítják a főként szekuláris, vagyis nem vallásos negyedekben és városokban haladó járatot.
Emiatt számos tüntetést terveznek, és Tel-Aviv polgármestere is távolmaradásával tüntetett a csütörtöki szalagátvágó ünnepségen, mely után Benjámin és Sara Netanjahu villamosra szállt Miri Regev közlekedési miniszter társaságában.
Az első villamosok péntek reggel 5.40-kor indultak egy időben a Petach Tikva-i és a Bat Jam-i végállomásról valamint egy harmadik megállóból – de három órával a szombat kezdete előtt, péntek délután már megszűnik a forgalom és csak másnap este, egy órával szombat végeztével, este fél tízkor indul újra.
Szombat estétől öt és fél sékel (mintegy ötszázötven forint) lesz a jegy ára a vonal egyes szakaszain, de tizenkét sékelbe (mintegy ezerkétszáz forintba) kerül az utazás a vonal teljes hosszán, huszonnégy kilométeren és harmincnégy állomáson. A járat nagyrészt a föld felett közlekedik kötött vágányon, de Tel-Aviv belvárosában nyolc megállót a föld alá helyeztek.
Az első járat megindítása után tovább folynak az építési munkálatok két további vonalon, melyek a tervek szerint 2026-ban és 2028-ban készülnek el. A három villamos Gus Dán tizennégy városában százharminckilenc állomást tartalmaz majd.
A piros vonalat 2015-ben kezdték építeni, s többször emelni kellett a beruházás költségvetését, amely végül mintegy tizenkilenc milliárd sékelt (mintegy kétezer milliárd forintot) emésztett fel.
(Forrás: MTI, fotók: Getty)
villamos | közlekedés | izarael | tel-aviv
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!