Drasztikus lépéseket hoz két európai város a turistákkal szemben

Napi több ezer tengerjáró hajóról érkező turista szállja meg a mediterráneum legszebb pontjait. Még a kikötőből is borzongató nézni, ahogy ezek a lomha óriások farolnak, parkolnak, hogy a gyomrukban várakozó felfedezők csak pár órára is, de partot érjenek a legnépszerűbb városokban. Mindeközben a károsanyag-kibocsátás szemmel látható, fekete szmog terjeng körülöttük, de turisztikailag sem túl hasznosak a pár órára érkező városnézők. A spanyol Palma de Mallorca és a horvát Dubrovnik döntött: szigorúan szabályozni fogják kikötőik forgalmát, limitálják a hozzájuk érkező egynapos turisták számát.

Palma rendelkezik Barcelona után a második legszennyezettebb földközi-tengeri hajókikötővel. Évi 1,75 millió ember lépked le a hajószörnyekről, hogy aztán instant látogatás alkalmával gyorsan megnézzék a legkedveltebb Baleár-szigetet. Helyiek, civil szervezetek és aktivisták összefogásával megszületett egy petíció, melyben ahhoz az elgondoláshoz lehet csatlakozni, hogy csak napi egy tengerjárót engedélyezzenek kikötni, ezzel együtt pedig maximum négyezer utas tódulhasson a szigetre. Több mint 11 ezer aláírás gyűlt össze, a hetekben kerül napirendre az ügy.

Dubrovnikban sem jobb a helyzet, ráadásul mióta kiderült, hogy a Trónok harca is forgott a festői horvát városban, azóta ezrével érkeznek gyors látogatásra sorozatos zászlókkal, pólókban azok a geekek is, akiket egyébként egyáltalán nem érdeklik Dubrovnik értékei, csupán Daenerys léptein szeretnének haladni kicsit.

Dubrovnik a magasból

A városvezetés és a Cruise Lines International Association a közelmúltban aláírt nemzetközi szerződésében az úgynevezett "long-term" utazókra, vagyis a valóban több éjszakát maradó turistákra célozna. A Respect the City kampányhoz kapcsolódva limitálnák a Dubrovnik kikötőjében lehorgonyzó tengerjárók számát.

Vajon ezekkel a petíciókkal, új szerződésekkel mérsékelhető vagy akár megállítható a két szóban forgó város túlturistásodása? Mallorca és Dubrovnik példát tud mutatni további európai kikötőknek? Esetleg nekik is kell majd viselkedésbéli szankciókat hozni, akár Velencének?

Ez is érdekelhet:

Mert néha mindenkinek ki kellene gyalogolnia a világból – Ősszel jön a Balaton Camino

A tavat körbesétálni különleges élmény – akkor is, ha valaki nem egyben, hanem szakaszonként teljesíti a távot.

cruise | Dubrovnik | overtourism | tengerjáró hajó | mallorca

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom