Close
Drasztikus lépéseket hoz két európai város a turistákkal szemben

Drasztikus lépéseket hoz két európai város a turistákkal szemben

Napi több ezer tengerjáró hajóról érkező turista szállja meg a mediterráneum legszebb pontjait. Még a kikötőből is borzongató nézni, ahogy ezek a lomha óriások farolnak, parkolnak, hogy a gyomrukban várakozó felfedezők csak pár órára is, de partot érjenek a legnépszerűbb városokban. Mindeközben a károsanyag-kibocsátás szemmel látható, fekete szmog terjeng körülöttük, de turisztikailag sem túl hasznosak a pár órára érkező városnézők. A spanyol Palma de Mallorca és a horvát Dubrovnik döntött: szigorúan szabályozni fogják kikötőik forgalmát, limitálják a hozzájuk érkező egynapos turisták számát.

Palma rendelkezik Barcelona után a második legszennyezettebb földközi-tengeri hajókikötővel. Évi 1,75 millió ember lépked le a hajószörnyekről, hogy aztán instant látogatás alkalmával gyorsan megnézzék a legkedveltebb Baleár-szigetet. Helyiek, civil szervezetek és aktivisták összefogásával megszületett egy petíció, melyben ahhoz az elgondoláshoz lehet csatlakozni, hogy csak napi egy tengerjárót engedélyezzenek kikötni, ezzel együtt pedig maximum négyezer utas tódulhasson a szigetre. Több mint 11 ezer aláírás gyűlt össze, a hetekben kerül napirendre az ügy.

Dubrovnikban sem jobb a helyzet, ráadásul mióta kiderült, hogy a Trónok harca is forgott a festői horvát városban, azóta ezrével érkeznek gyors látogatásra sorozatos zászlókkal, pólókban azok a geekek is, akiket egyébként egyáltalán nem érdeklik Dubrovnik értékei, csupán Daenerys léptein szeretnének haladni kicsit.

Dubrovnik a magasból

A városvezetés és a Cruise Lines International Association a közelmúltban aláírt nemzetközi szerződésében az úgynevezett “long-term” utazókra, vagyis a valóban több éjszakát maradó turistákra célozna. A Respect the City kampányhoz kapcsolódva limitálnák a Dubrovnik kikötőjében lehorgonyzó tengerjárók számát.

Vajon ezekkel a petíciókkal, új szerződésekkel mérsékelhető vagy akár megállítható a két szóban forgó város túlturistásodása? Mallorca és Dubrovnik példát tud mutatni további európai kikötőknek? Esetleg nekik is kell majd viselkedésbéli szankciókat hozni, akár Velencének?

Ez is érdekelhet:

A kaland folytatódik
Megjelent a Roadster magazin második nyomtatott kiadása, amelyben ismét olyan történeteket gyűjtöttünk össze, amelyek minket is folyamatosan inspirálnak. Szerintünk szebb lett, mint az első szám, reméljük, neked is tetszeni fog. Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.
Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom