Close
Tíz érdekes újdonság, amit nem láttunk az elmaradt genfi autószalonon

Tíz érdekes újdonság, amit nem láttunk az elmaradt genfi autószalonon

Utoljára a második világháború éveiben maradt el a genfi szalon, de 1947 óta minden évben megtartották. Eddig. Most megmutatjuk, melyik az a tíz autó, amelyikkel leginkább vártuk, egyelőre hiába, a testközelből való találkozást.

1905-ben rendezték Genfben az első nemzetközi autókiállítást, az autószalon néhány éven belül rendszeres eseménnyé vált. Az idei lett volna a kilencvenedik, de a koronavírus terjedése elleni óvintézkedésként mindössze három nappal a nyitás előtt a svájci kormányzat megtiltotta minden, ezer fő feletti lélekszámú tömegrendezvény megtartását. A rendelkezést egyelőre március 15-ig hirdették ki, de ebbe a rövid időszakba pont beleesett a genfi autószalon, így aztán a nagyközönség és az autós újságírók, köztük a Roadster munkatársa (egyelőre) csak online bemutatókon, sajtóközleményekben kiküldött fotókon, videókon tudja megcsodálni az autóipar leginkább várt újdonságait, egzotikumait. Ezek közül szedtük össze azt a tizet, amelyek valószínűleg a kedvenceink lettek volna, ha láthattuk volna őket Genfben.

Volkswagen Golf 8 GTI (GTE, GTD)

A Volkswagen egyszerre akarta megmutatni az új Golf mindhárom, benzines, dízel és konnektoros hibrid sportváltozatát. A benzines és a hibrid egyaránt 245 lóerőt tud, a dízel megáll 200-nál.

A benzines hatfokozatú kézi vagy hétgangos DSG váltóval rendelhető, a dízel csak a hetes dupla kuplungos automatával, a hibridbe pedig hatfokozatú DSG kerül.

A hagyományos verziókban kétliteresek a motorok, a hibridben másfél literes a benzinmotor, amit egy 115 lóerős villanymotor támogat meg, a kocsi tisztán elektromos üzemben kb. hatvan kilométert képes megtenni egy töltéssel.

Polestar Precept

Ez a Volvóból kihajtott luxus-sport-almárka első modellje, ami nem úgy néz ki, mint egy Volvo. A Precept egy hűtőrács nélküli, rejtett kilincses, kameratükrös, lapos, sportos négyajtós kupé, 3,1 méteres tengelytávval.

A Thor kalapácsát idéző Volvo-fényszórót azért felfedezhetjük a kocsi frontján, de az áthallás ezzel a vizuális elemmel is csak minimális.

A koncepcióautóról szinte ordít, hogy elektromos hajtásúnak tervezték

DS 9

Nagy hagyománya van a legújabb kori francia autóiparban a kicsit bizarr, mégis látványos és lenyűgöző csúcsmodelleknek. A Citroën DS-től a CX-en, XM-en, a Renault Safrane-on és Vel Satison, Peugeot 607-en át a 2012-ben befejezett gyártású Citroën C6-ig húzódott az a tündöklő ív, amit úgy szerettünk.

Jó pár éve viszont nélkülöznünk kell az igazán nagyszabású francia furcsaságot az autóiparban.

És az még hagyján, hogy nekünk, de szegény Macronnak is: szégyenszemre középkategóriásnak is alig beillő fura SUV-kkel és minibuszokkal (DS7, Renault Espacce) kell vonulgatnia. No de ennek most vége!

Itt a DS9, a Peugeot 508 szedán alaposan megnyújtott tengelytávú, elegánsan bebútorozott és 300 lóerős hibridhajtással felszerelt változata, amelyből végre ismét ki lehet majd alakítani egy francia főméltóságokhoz méltó elnöki limuzint.

Toyota Mirai

Nem sok sorozatgyártásban készülő hidrogénautó van a világon. Mercedes GLC FCV, Honda Clarity Fuel Cell, Hyundai Nexo és Toyota Mirai; ezek azok, amelyekhez hozzá lehet jutni Európában.

Ezek közül is a Toyotáé lesz most a legújabb, hiszen a most (nem) bemutatott Mirai már a második generációs tüzelőanyag-cellás Toyota modell. Komoly előrelépés, hogy ez a hidrogén-Toyota végre szép is.

Az értelmezhetetlen formanyelvű előd után egy igazán elegáns szedánt sikerült összehozni.

Erős a gyanúnk, hogy a kocsi eredetileg nem is Toyotának, inkább Lexusnak indulhatott a tervezőasztalokon.

Ezt a gyanút nagyban alátámasztja, hogy az új Mirai elektromos motorja a hátsó kerekeket hajtja!

Koenigsegg Mission 500

A svéd szupersport-márka a Jesko modellből fejlesztett szörnyeteggel jött volna Genfbe, amellyel az 500 km/h sebességet szeretnél elérni a cég, megelőzve a szintén ezen a nemes, de teljesen értelmetlen célon dolgozó Bugattit.

Mazda MX-30

Már nagyon várjuk, hogy végre kipróbálhassuk a látványos és erősen megosztó formatervű, igényesen kialakított, helyenként parafával kárpitozott(!) utasterű, kétfelé nyíló ajtós elektromos Mazda európai piacos változatát.

A kocsi hatótávolsága a 35,5 kWh-s akkuval kb. kétszáz kilométer, ami elsősorban városi-elővárosi használatra optimális, viszont a kisebb akku kisebb tömeget és a 143 lóerős motorral is agilis mozgást ígér, amiben a Mazda hagyományosan nagyon jó szokott lenni.

Karma Revero GT

Az egykori Fisker Karma plug-in hibrid nevét viselő márka immár kínai érdekeltség, de a tervezőcsapat Kaliforniában dolgozik. Első világmodelljük lenne a Revero GT.

A gyönyörű, erősen maseratis vonásokkal megrajzolt sportszedánban a BMW háromhengeres, 1,5 literes benzinmotorja dolgozik össze két villanymotorral.

A kocsi hossztengelyében elhelyezett akkumulátor kapacitása 28 kWh, így a tisztán elektromos hatótávolság kb. száz kilométer, ehhez jöhet még az egy tankkal hibrid üzemmódban elérhető négyszázötven a következő újratöltés vagy feltankolás előtt. 536 lóerő, öt másodperc alatti 0–100 km/h gyorsulás, és akinek kevés, várja meg a GTS-t, amely 3,9 másodperc alatt ugrik majd százra.

Dacia EV

A Renault kínai piacra tervezett platformjára épül az első elektromos Dacia, amely a gyártó szerint a legelérhetőbb elektromos szabadidő-autó lesz Európában.

Az aprócska, 3,7 méternél alig hosszabb villany-Daciában elsősorban városi-elővárosi használatra méretezett lítium-akkumulátor lesz, amellyel egy feltöltéssel kb. kétszáz kilométer megtételére képes.

A genfi autószalonon még nem a gyártásra kész verziót, hanem egy Spring Electric nevű koncepciót láthattunk volna. Igazán sajnáljuk, hogy ez egyelőre elmaradt, mert nagyon kíváncsiak vagyunk, mennyire sikerült az európai igényekhez igazítani a kínai piacos minimál-villany-Renault-t.

BMW i4

Az első elektromos BMW, az i3 már hetedik éve gyártásban van, az elektromos X3 pedig, amelyet már úgy két éve ígér a márka, idén év végére várható. Utána viszont begyorsul a villamosítás a bajoroknál. A genfi szalonon láthattuk volna az i4 már teljesen gyártásérett verzióját, amely jövő év elején kerül majd piacra.

A 3-as szedán méretű és jellegű autóba 80 kWh kapacitású lítium-akkumulátor kerül, amellyel az egyelőre nem ismert, de láthatóan kiváló aerodinamikájú szedán papíron hatszáz kilométeres hatótávot tud majd egy töltéssel.

A Genfben ki nem állított prototípusban 530 lóerős a villanymotor, de valószínűleg lesz majd szelídebb verziója is a kocsinak.

Aspark OWL

Végezetül pedig egy csendes szörnyeteg, amelyet Japánban terveztek, de Olaszországban fogják gyártani, mindössze ötvendarabos szériában.

A tavaly év végén Dubajban már bemutatott, Európába pedig most meg nem érkezett elektromos szupersportautó létrehozásának igen emelkedett célja az volt,

hogy létrehozzák a leggyorsabb elektromos autót a világon.

És valóban: 1,9 másodperc alatti 0–100, 10,6 másodperces 0–300 km/h gyorsulásával pillanatnyilag ez a villanyautó szorítja ki leghatékonyabban a tüdőből a levegőt padlógázra. 2012 lóerő, 2000 Nm, mindez 2,5 millió euróért, persze szigorúan a zöld, környezetbarát, fenntartható mobilitás jegyében!

Ez is érdekelhet:

Megjelent a legújabb Roadster magazin!
Ismét egy magazin azoknak, akik szerint nem arra születtünk, hogy a négy fal között üljünk, akik szerint az élet olyasmi, amit nagykanállal kell fogyasztani és amiből sosem lehet elég. 170 oldalnyi friss, színes és energiával teli kontent felfedezőknek, kalandoroknak, inspirációt keresőknek mindarról, ami miatt érdemes nekivágni a világnak. Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.
Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom