A földrengés miatt a turisták kétszer is meggondolják, hogy Törökországba utazzanak, holott korábban a Földközi-tenger egyik első számú úti célja volt az ország.
Február elején hatalmas földrengés rázta meg Törökországot, a katasztrófában több mint ötvenezren vesztették életüket, városok pusztultak el, százezrek váltak hajléktalanná. A károsultak hónapokon keresztül Antalya szállodáiban éltek, most azonban panziókba és kollégiumokba költöztették őket, így az idegenforgalmi szektor abban bízik, a hotelek ismét turistákkal telnek meg.
A helyzet azonban nem ilyen egyszerű.
A ForwardKeys adatai szerint földrengés előtt két héttel csak hét százalékkal maradtak el a két vagy több éjszakás utazások Isztambulban a pandémia kitörése előtti adatokhoz képest. Ma ez a mutató harmincegy százalékkal csökkent.
Pedig a katasztrófa előtt a szakemberek kedvező prognózisokat állították fel, egyértelműen az utazások fellendülését jósolták. Bár most egy kis növekedés tapasztalható, Törökország nem kapott új lendületre.
Ráadásul a közelgő török választások sem kedveznek a turizmusnak.
Mivel a földrengés epicentrumát az ország délkeleti része jelentette, a pusztításban egyetlen tengerparti üdülőhelyet sem volt érintett, a közelgő nyári szezon ismét segíthet az utazási kedven, elsősorban az orosz turisták érkezésére számítanak. Nem véletlenül.
Törökország azon kevés országok egyike, ahová az orosz turisták a nyugati szankciók ellenére beutazhatnak.
Ez pedig meglátszik a vendégforgalmi adatokon is. A török statisztikák szerint a népszerű üdülőövezeteket elsősorban az oroszok látogatják, de szintén rendkívül népszerű a német és a brit utazó körében. A márciusi adatok alapján most azt jósolják, az ország idegenforgalmi bevétele ötvenhat milliárd dollár lehet.
(Forrás: Reuters, fotók: Getty)
szállodák | földrengés | idegenforgalom | turizmus | törökországIstenekkel és hősökkel léphetünk be egy különleges univerzumba júniusban Budapesten
Drónok csapódtak az M3-as autópályára, lezárták a szakaszt a nyomozók

Itt a nyár, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 12. száma. Mit találunk benne? Mutatunk pár remek helyet Sydneyben, egy helyi segítségével felfedezzük Torinót, kipróbáljuk milyen az egyik legújabb bringás trend, a gravelezés, és leteszteljük a Mazda CX 60-asát. Leülünk beszélgetni a Lissoni vezető építészével, bejárjuk az újjászületés előtt álló Gellértet, kifaggatunk egy portugál borászt, Daniel Niepoortot, és leültetünk egy asztalhoz öt izgalmas egyéniséget. Interjúzunk Alessanadro Gaultieri parfümkészítővel, akit a szakma legveszélyesebb orrának tartanak, ukulelézett nekünk Wolfgang Puck egyik közeli munkatársa, Tetsu Yahagi, és bejárjuk Ahn Tuan és társai legújabb, frissen megnyitott budapesti éttermeit. Kiderítjük, képes lehet-e a ChatGPT megírni a következő bestsellert, megnézünk közelről öt lélegzetelállító hotelt, és bemutatjuk a skandináv dizájn állócsillagait is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!