Új értékelési szempontokat vezethet be világszerte a Michelin

Eddig csak a franciaországi Michelin Guide kezdte el alkalmazni az új jelzéseket, de várhatóan hamarosan el fog terjedni globálisan is a Michelin-kalauzokban.

Mint ismert, a Michelin Guide a világ legrangosabb éttermeit gyűjti egy csokorba. Az első kalauzt két francia testvér hozta létre a 20. század elején, az éttermek pedig egy, két vagy három csillagot kaphatnak. Ebben az évben azonban egy új szimbólum került a francia kalauzba: egy zöld, négylevelű lóhere.

A Michelin ezzel kívánja szimbolizálni a fenntarthatóságot, és így kíván rámutatni azokra az éttermekre, amelyek komoly erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy csökkentsék ökológiai lábnyomukat és védjék a biodiverzitást.

A zöld lóhere 2020-as bevezetésétől azt várja a Michelin, hogy a vendéglátóhelyek még nagyobb figyelmet fognak fordítani a környezettudatos működésre, és a séfek is reformokat vezetnek be a konyájukban azért, hogy a fenntarthatóság üzenetét hangsúlyosan közvetíteni tudják.

A dél-franciaországi, három Michelin-csillagos Mirazur étterem permakultúrás kertjei voltak az első kiemelkedően jó példák, amelyek valóban utat tudtak mutatni a fine dining vendéglátóhelyek számára a szemléletváltásra. David Toutain séf együttműködése a környezetbarát gyártókkal és kézművesekkel pedig valamit tényleg elindított, hiszen csakhamar a párizsi Septime egy Micheliln-csillagos étterem is bemutatta biohulladék-újrahasznosítási rendszerét.

A 2020-as francia Michelin Guide-ban több mint ötven étterem kapta meg a zöld lóhere jelzést, és várhatóan egyre több ország esetében vezetik be ezt az új értékelési szempontrendszert.

Ez is érdekelhet:

Michelin-csillagot adna Angus-burgerének a Burger King

A Michelin Guide marketingesei vették a lapot.

(Fotók: Getty Images)

környezetvédelem | környezetbarát | ökológiai lábnyom | fenntarthatóság | Michelin

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom