Van, amelyik a luxusfaktorokkal, van, amelyik az olcsósággal hódít. Íme, a legújabb ötletek.
Az ausztrál fapados Bonza, mely minden egyes 737-8 Max-ának külön nevet adott (Sheila, Shazza, Malc és Bazza), belföldi járatokat üzemeltet huszonegy célállomásra harmincnyolc útvonalon. A légitársaság úgy tartja alacsonyan a viteldíjakat, hogy másodlagos városokat köt össze egymással, elkerülve a Brisbane, Sydney és Melbourne alkotta "arany háromszöget". Tim Jordan alapító és vezérigazgató szerint a belföldi utazások iránt nagy a kereslet, és az ausztrálok megérdemlik, hogy az utazás alapjog legyen, ne pedig kevesek luxusa.
A brit székhelyű Global Airlines a légi közlekedés aranykorába repítené az utasokat, ezért Airbus A380-as szupergépein bárokat és társalgókat alakít ki.
Ígérete szerint a várhatóan jövőre induló, Gatwickből New Yorkba és Los Angelesbe közlekedő járatokon olyan ételeket és italokat szolgálnak fel, amelyek a magasban a legjobbak, és a turistaosztályon utazók is Laurent-Perrier pezsgőt kóstolhatnak. Az első osztályú jegyek tulajdonosait sofőr viszi majd a repülőtérre.
A Norse Atlantic szintén a transzatlanti piacra pályázik, de jóval alacsonyabb árakkal, melyek a hagyományos légitársaságok, a British Airways, a Virgin Atlantic és az Air France viteldíjainál mintegy huszonöt százalékkal olcsóbbak. Boeing 787 Dreamlinerei Gatwickből New Yorkba, Washingtonba, Los Angelesbe, Bostonba, Orlandóba és Miamiba közlekednek, decembertől pedig Barbadosra és a jamaicai Montego Baybe is lehet utazni velük, Párizsból pedig New Yorkba, Miamiba és hamarosan Los Angelesbe is eljuthatunk.
A Play izlandi fapados légitársaság még még ennél alacsonyabb árakat kínál a tengerentúlra. A Stanstedről, Liverpoolból és Glasgow-ból repül a New York-i Stewart repülőtérre, Bostonba, Washingtonba, Baltimore-ba és Torontóba, az egy útra szóló jegyek ára 185 fontnál kezdődik. Útközben viszont van egy megálló a reykjavíki Keflavik repülőtéren.
A Nagy-Britanniából a Maldív-szigetekre utazókat célozza meg a Beond, amely kizárólag üzleti osztályon közlekedik majd Maléba Európa városaiból.
Airbus A319-es repülőgépein mindössze negyvennégy ülés lesz, így minden utasnak jut fekvőhely. Az alapító-vezérigazgató Tero Taskila a légitársaságot a világ első luxus szabadidős légitársaságaként jellemzi. Olyan extra szolgáltatások is lesznek, minthogy az érkező utasok csomagjait a vámvizsgálat után a hotelükbe szállítják.
Néhány már létező cég új területek irányába nyit, így a Wizz Air is, amely nemrég Abu-Dzabiban nyitott új bázist, ahonnan „az Egyesült Arab Emírségek új, ultraalacsony árú nemzeti légitársaságaként“ közlekedik. A légitársaság a Közel-Kelet és Európa valamint a Maldív-szigetek közötti útvonalakon jár.
Bár a startupok szerint a mostani nagyszerű időszak az induláshoz, az olajárak emelkedése és az egyre szorosabb verseny keresztülhúzhatja a számításaikat.
Ugyanakkor minden légitársaság igyekszik időről-időre különböző újításokat bevezetni. A Wizz Air épp most kapott ezért rangos nemzetközi elismerést, ez a légitársaság pedig gyerekmentes zónákkal csábítja az utasokat.
(Forrás: Telegraph, képek: Getty Images, Bonza, Global Airlines, Beond/Facebook)
prémium | forradalom | fapados | légitársaság | új | repülő
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!