Close
Van egy cég, amely felépít a semmiből egy Mustang Shelbyt

Van egy cég, amely felépít a semmiből egy Mustang Shelbyt

Amihez Carroll Shelby, az ötvenes évek ismert autóversenyzője, később csapatvezetője majd talán még sikeresebb autótervezője hozzányúlt, legtöbbször arannyá változott. A 2012-ben elhunyt Shelby egyik kedvenc feladataként klasszikus Mustangokat alakított át versenygépekké. Ezt a hagyományt mostanság a Mustangokat csinosító és felturbózó Revology cég ápolja, de úgy, hogy arra Shelby is elégedetten csettintene.

A Revology Carst a korábban a Fordnál dolgozó Tom Scarpello alapította. Ő tette fel egy szép napon azt a kérdést, hogy miért nem hozza vissza az autógyár a hatvanas években nemcsak az autózást, hanem a divatot és a zenét is meghatározó Mustangot? Elvégre a mai kor embere nem biztos, hogy tisztában van az ikonikus márka jelentőségével.

Stílusát tekintve a hatvanas évek Mustangja állta az idők próbáját, ám össze sem lehet hasonlítani az akkori autókat a napjaink útjain száguldókkal teljesítmény, vezethetőség, megbízhatóság, tartósság, kényelem, biztonság, üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás szempontjából.

Scarpello szerint a mai gépkocsik nagyon kifinomultak, és talán pont ezért elvesztették a karakterüket, így hát valakinek tennie kellett az ügy érdekében.

Ennek a Mustang-forradalomnak lett az eredménye ez a régi-új verda, amely klasszikus stílusjegyeivel külsőre pont olyan, mintha a Ford most dobná piacra, belső tulajdonságait tekintve pedig a legújabb alkatrészekkel és fejlesztésekkel a legmagasabb színvonalat hozza.

Scarpellóék egy 1966-os Shelby GT350 Mustangot raktak össze olyan formában, hogy a karosszériát meghagyták eredetijében, ellenben a műszaki hozzávalók a legmodernebb igényeknek megfelelően működtetik a kultikus járgányt.

A hamisítatlan Ford-vonásokat megidéző gépkocsi motorháztetejét felhajtva egy 435 lovas Ford 5.0L Ti-VCT “Coyote” DOHC V8-ast találunk, amit egy hatfokozatú Tremec T-56-os kézi váltóval lehet megzabolázni (bár kérhető automata váltóval is, de annak meg mi értelme van?).

A verda 189 ezer dollárért vihető, ezért a pénzért a vevő (legyen az gyűjtő, vagy elkötelezett márkahívő) egy csúcsmodern gépezettel megépített nosztalgikus járgányt állíthat be a garázsába, mely a napi ingázás mellett kiváló partner egy laza, hétvégi gázfröccsadós kiránduláshoz is.

(Fotó: Coolmaterial.com)

A kaland folytatódik
Megjelent a Roadster magazin második nyomtatott kiadása, amelyben ismét olyan történeteket gyűjtöttünk össze, amelyek minket is folyamatosan inspirálnak. Szerintünk szebb lett, mint az első szám, reméljük, neked is tetszeni fog. Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.
Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom