Close
Van egy cég, amely felépít a semmiből egy Mustang Shelbyt

Van egy cég, amely felépít a semmiből egy Mustang Shelbyt

Amihez Carroll Shelby, az ötvenes évek ismert autóversenyzője, később csapatvezetője majd talán még sikeresebb autótervezője hozzányúlt, legtöbbször arannyá változott. A 2012-ben elhunyt Shelby egyik kedvenc feladataként klasszikus Mustangokat alakított át versenygépekké. Ezt a hagyományt mostanság a Mustangokat csinosító és felturbózó Revology cég ápolja, de úgy, hogy arra Shelby is elégedetten csettintene.

A Revology Carst a korábban a Fordnál dolgozó Tom Scarpello alapította. Ő tette fel egy szép napon azt a kérdést, hogy miért nem hozza vissza az autógyár a hatvanas években nemcsak az autózást, hanem a divatot és a zenét is meghatározó Mustangot? Elvégre a mai kor embere nem biztos, hogy tisztában van az ikonikus márka jelentőségével.

Stílusát tekintve a hatvanas évek Mustangja állta az idők próbáját, ám össze sem lehet hasonlítani az akkori autókat a napjaink útjain száguldókkal teljesítmény, vezethetőség, megbízhatóság, tartósság, kényelem, biztonság, üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás szempontjából.

Scarpello szerint a mai gépkocsik nagyon kifinomultak, és talán pont ezért elvesztették a karakterüket, így hát valakinek tennie kellett az ügy érdekében.

Ennek a Mustang-forradalomnak lett az eredménye ez a régi-új verda, amely klasszikus stílusjegyeivel külsőre pont olyan, mintha a Ford most dobná piacra, belső tulajdonságait tekintve pedig a legújabb alkatrészekkel és fejlesztésekkel a legmagasabb színvonalat hozza.

Scarpellóék egy 1966-os Shelby GT350 Mustangot raktak össze olyan formában, hogy a karosszériát meghagyták eredetijében, ellenben a műszaki hozzávalók a legmodernebb igényeknek megfelelően működtetik a kultikus járgányt.

A hamisítatlan Ford-vonásokat megidéző gépkocsi motorháztetejét felhajtva egy 435 lovas Ford 5.0L Ti-VCT “Coyote” DOHC V8-ast találunk, amit egy hatfokozatú Tremec T-56-os kézi váltóval lehet megzabolázni (bár kérhető automata váltóval is, de annak meg mi értelme van?).

A verda 189 ezer dollárért vihető, ezért a pénzért a vevő (legyen az gyűjtő, vagy elkötelezett márkahívő) egy csúcsmodern gépezettel megépített nosztalgikus járgányt állíthat be a garázsába, mely a napi ingázás mellett kiváló partner egy laza, hétvégi gázfröccsadós kiránduláshoz is.

(Fotó: Coolmaterial.com)

Close