Szeptemberben újra UNICEF Pop-Up Store! A nagyszabású gardróbvásár idén a gyerekek testi-lelki jóllétéért és jogaiért küzdő UNICEF Magyarország hazai állami gondoskodásban nevelkedő gyerekeket támogató Világszép Alapítvány különleges összefogásával UNICEF Pop-Up Store and More néven valósul meg.
A szervezetek a kétnapos eseménysorozat teljes bevételével a traumát átélt gyerekeket támogatják. A jótékonysági kezdeményezés nagykövetei Blaskó Nikolett és Mihalik Enikő mellett Orvos-Tóth Noémi, klinikai szakpszichológus. Az online aukcióval egybekötött jótékonysági gardróbvásár idén szakmai előadásokkal, valamint adománygyűjtő vacsorával egészül ki.
A szeptember 29. és 30. között, Budapest belvárosában megnyíló UNICEF Pop-Up Store and More szervezői a korábbi sikerre való tekintettel ebben az évben ismét felkérik a hazai divatszakma, valamint az üzleti- és közélet ismert szereplőit, hogy csatlakozzanak a kezdeményezéshez.
A korábbi kínálathoz hasonlóan a dizájner női ruhák és kiegészítők mellett férfi- és gyermekruhák, kiegészítők, sportruházat is várja majd az érdeklődőket a belvárosi bemutatóteremben.
A kezdeményezés előző nagyköveteihez, Mihalik Enikő szupermodellhez és Blaskó Nikoletthez, a kommunikációs szakma egyik legismertebb szereplőjéhez idén Orvos-Tóth Noémi klinikai szakpszichológus is csatlakozik. A közönség számára publikus pódiumbeszélgetéseket Orvos-Tóth Noémi személyesen vezeti majd többek között Kadarkai Endrével, Tóth Verával, Kovács András Péterrel és Kafiya Said Mahdival – az eseményre támogatói jegyet lehet váltani szeptember 30-án délelőtt a Kempinski Hotelben. A konferencia platformot biztosít a terület szakértőinek, hogy megosszák tudásukat, illetve hozzájárul a gyermekkori traumával kapcsolatos edukációhoz. A szervezők az online aukcióval egybekötött pop-up store gardróbvásár és a pódiumbeszélgetések mellett zártkörű adománygyűjtő vacsorát is szerveznek a Hotel Kempinski nagytermében.
A gyermekkori trauma komoly, egész életen át tartó mentális károkat, kötődési zavart, depressziót és testi, egészségügyi tüneteket is okozhat. A feldolgozatlan traumatikus élmények meghatározzák egy gyerek későbbi emberi kapcsolatait, megküzdési mechanizmusait és esélyeit a mindennapi boldogulásra. A traumatizált gyermekek egy csoportja, az állami gondoskodásban élők különösen kiszolgáltatottak a gyermekkori negatív élmények és történések tekintetében. Ma Magyarországon körülbelül huszonegyezer gyerek és fiatal felnőtt él gyermekotthonokban vagy nevelőszülőknél.
– Egyetlen gyermek traumája sem marad izolációban. A trauma természete szerint időben és térben is terjed, így válik a te gyereked traumája az én gyerekem fájdalmává. Ám ugyanez igaz a gyógyulásra is: egyetlen gyermek begyógyított traumája egész közösségeket lesz képes gyógyítani – mondta Orvos Tóth Noémi, klinikai szakpszichológus, az UNICEF Magyarország bajnoka.
Az UNICEF fáradhatatlanul dolgozik a világ legkiszolgáltatottabb gyermekeinek jóllétéért. Évről évre nő azon gyerekek száma, akik mindennapjaikat félelemben, éhség és szomjúság közepette töltik. Közel ötvenmillió gyermek van úton, hogy élhető helyet találjon magának, mivel a fegyveres konfliktusok és a tragikus természeti katasztrófák miatt arra kényszerültek, hogy elhagyják otthonukat. Sokan közülük egyedül maradtak, súlyos traumákon estek át és azonnali pszichológiai segítségre van szükségük. A világ legrangosabb gyermekjogi szervezete jelen van a válságövezetekben. Több ezer szakember nyújt lelki elsősegélyt azoknak, akiknek a legnagyobb szükségük van a segítségre. A szervezet munkájára itthon is egyre nagyobb szükség van. Tucatnyi magyar programja között a Kilátó Élményprogram a hazai, állami gondoskodásban élő gyermekek támogatására jött létre. A program olyan gyerekeknek segít a traumafeldolgozásban, akiket kiemeltek a vér szerinti családjukból, többnyire bántalmazás, vagy elhanyagolás miatt, vagy azért, mert rossz életkörülményeik veszélyeztették a normális fejlődésüket.
Az UNICEF Magyarország Pop-Up Store and More kampányához idén a hazai állami gondozásban nevelkedő gyerekeket támogató Világszép Alapítvány is csatlakozott. Az Alapítvány több mint tíz éve áll olyan gyerekek mellett, akikről a saját szülei helyett az állam gondoskodik. Programjaik célja, hogy a gyerekek az otthontalanság ellenére is meg tudják élni, hogy van helyük a világban, ők is szeretetre méltóak és vannak lehetőségeik az életben.
Felhívás: Amennyiben hazai dizájnerként támogatnád az UNICEF Pop Up and More kezdeményezését egyedi, minőségi ruhadarabjaiddal vagy kiegészítőiddel az alábbi e-mail címen teheted meg: unicefpopup@acg.hu.
(Fotók: Pejkó Gergő)
mihalik enikő | jótékonyság | UNICEF Pop-Up Store and More | unicef | blaskó nikolett | gyerekek
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!