Ha követed Instagramon a luxus üdülőhelyeket vagy figyeled néhány utazóblogger munkásságát, jó eséllyel láttál már úszó reggelit.
Amennyiben mégsem, akkor eláruljuk, hogy arról a fényűző szobaszervizes reggeliről van szó, melyet ágy helyett medencében vagy pezsgőfürdőben szolgálnak fel.
A pirítóssal, gyümölcsökkel, kávéval és hasonló jóságokkal megpakolt látványos napindító általában nagy tálcán vagy színes kosárban érkezik, és élénk trópusi virágokkal díszítik a minél fotogénebb hatás érdekében.
Főként Ázsiában és a csendes-óceáni térségben számít népszerűnek, elsősorban a forróbb éghajlatú területeken – például Thaiföldön, a Fidzsi-szigeteken vagy a Maldív-szigeteken – található resortokban szeretik kérni a vendégek. A trend sokak szerint Baliról indult, bár eddig egyetlen üdülőhely sem jelentkezett a jogdíjért.
Ugyan az elmúlt öt évben egyre gyakrabban bukkant fel választható opcióként az üdülőhelyeken, mégis a koronavírus-járvány kellett ahhoz, hogy igazán felkapott legyen. Ennek oka, hogy a szállodai vendégek az utóbbi hónapokban inkább kerülik a büféket és a közös helyiségeket.
Az úszó reggelihez ráadásul csak egy privát medencére van szükség, ami sokkal jobb választásnak tűnik a közösen használthoz képest, ahol egy vízbe csobbanó gyerek bármikor szétfröcsökölheti az idilli pillanatot.
"Mostanság kedvelt lett a lakosztályon belüli étkezés is, különösen azok körében, akik a szobájuk biztonságát és kényelmét részesítik előnyben" – mondta Jann Hess, a Balin működő Amanjiwo általános igazgatója. Bár az úszó reggeli gyönyörű színei és különleges tálalása miatt Insta-mágnes, a személyzet általában türelemre inti a vendégeket, és arra kéri őket, néhány percet várjanak a fogyasztás előtt. Álldogáljanak egy kicsit a vízben, vagy igyanak meg kávét, hogy rendesen magukhoz térjenek, elkerülve az esetleges baleseteket.
Az úszó reggeli viszonylag hamar csatlakozott olyan luxusszállodai szolgáltatásokhoz, mint a délutáni tea vagy a meglepetés édesség, ráadásul a világjárvány idején a megfizethető belföldi pihenést előnyben részesítők közül is egyre többen keresik. Timo Kuenzli, a Koh Samui-i Cape Fahn Hotel általános igazgatója szerint az elmúlt évben majdnem az összes vendégük rendelt ilyen jellegű reggelit. "Azt látjuk, hogy az ázsiai piac sokkal inkább kedveli ezeket az Insta-pozitív pillanatokat – mondja. – Amellett, hogy a fotók gyönyörűek, ingyenes marketingeszközként is szolgálnak. Az emberek meglátják a közösségi médiában, aztán utánanéznek a helynek, majd később, amikor a Cape Fahnban szállnak meg, személyesen is részesülni akarnak az élményből."
Mindez peddig azzal a – számunkra – kellemesnek tűnő problémával jár, hogy az üdülőhelyeknek folyamatosan emelniük kell a tétet, hogy minél kiemelkedőbb ajánlattal csábítsák magukhoz a vendéget. A Balin található Six Senses Uluwatu például piros szív alakú kosárban szolgálja fel a reggelijét, a thaiföldi Koh Phanganban működő Anantara pedig naplementés szusi extravaganciát kínál.
Függetlenül attól, mit gondolunk az Instagram-pozitív szállodai ajánlatokról, úgy tűnik, hogy az úszó reggeli divatos hóbortból a főszereplők közé emelkedett. Csak előbb ne felejtsük el meginni a kávét!
Ha nincs lehetőség az utazásra, itt ajánlunk négy reggelit, ami karnyújtásnyira hozza a mediterrán tengerpartot.
(Forrás: CNN, fotók: Getty Images)
nagy sztori | szolgáltatás | szálloda | üdülő | medence | luxus
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!