A bleisure utazás egyre csak terjed, és ezzel mindenki jól jár

Egyre gyakrabban kombinálják a különböző szakmák képviselői az üzleti utakat a valódi kikapcsolódással: az „egyre” konkrétan azt jelenti, hogy az elmúlt 12 hónapban megkétszereződött az ilyen utazások száma.

A business és leisure utak (és szavak) keverésből létrejött bleisure-ről a businesstravelnewseurope készített felmérést, mely szerint a brit munkavállalók picivel több mint harmada (34%) kombinálta tavaly a két utazási formát, szemben az előző évi 17 százalékkal.

Az új kutatás – amelyben több mint ezer dolgozót kérdezett meg a Censuswide a lap megbízásából – szerint a munkavállalók közel kétharmadának (62 százalék) fontos az üzleti útjukat meghosszabbítani egy szabadidős résszel, és közel felük (48 százalék) az üzleti utakra támaszkodik a szabadidős útjain is a megélhetési válságának kezdete óta.

A megkérdezettek közel fele a spórolást tartja a bleisure fő előnyének, 40 százalékuk az új úti célok felfedezésének lehetőségét, 35 százalékuk pedig a kevesebb éves szabadság elhasználását.

A megkérdezettek 23 százaléka állítja, hogy több mint ezer fontot (mintegy 462 ezer forint) spórolt meg egyetlen utazáson a két műfaj mixelésével, míg az átlagos megtakarítás 788 font (364 ezer forint) volt utazásonként.

Van szakember, aki szerint a vegyes utazás afféle sajátos juttatássá is kinőheti magát a cégek részéről, ami nemcsak a munkavállalónak jó, de a vállalatoknak is segíthet kontroll alatt tartani a kiadásokat.

Vannak ugyan vállalatok, amelyek kevesebbet költenek üzleti utakra, de sok szállodában továbbra is erős a kereslet a cégek részéről. Sőt a TravelPerk utazásmenedzsment cég adatai szerint a spanyolországi vállalatok 48 százaléka növelni készül az utazási keretét, ahogy a brit társaik 46, a németek 39 százaléka is.

Bár a bleisure valóban olyasminek tűnik, amivel mindenki jól jár, egy jelentős korlátja mégis van: alapvetően ezek rövid, gyors utazások, és komolyabb, alaposabb túrára nemigen adnak lehetőséget.

(Forrás: businesstravelnewseurope, fotó: GettyImages)

szabadidő | bleisure | utazás | üzleti út

FOLYTASD EZZEL

Dubaj a multikulturális gasztronómia egyik fellegvára is

Ezért nem hallod rendesen, mit mondanak be a repülőn

Rendeld meg a Roadster magazin 16. számát!

Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom