Egyre gyakrabban kombinálják a különböző szakmák képviselői az üzleti utakat a valódi kikapcsolódással: az „egyre” konkrétan azt jelenti, hogy az elmúlt 12 hónapban megkétszereződött az ilyen utazások száma.
A business és leisure utak (és szavak) keverésből létrejött bleisure-ről a businesstravelnewseurope készített felmérést, mely szerint a brit munkavállalók picivel több mint harmada (34%) kombinálta tavaly a két utazási formát, szemben az előző évi 17 százalékkal.
Az új kutatás – amelyben több mint ezer dolgozót kérdezett meg a Censuswide a lap megbízásából – szerint a munkavállalók közel kétharmadának (62 százalék) fontos az üzleti útjukat meghosszabbítani egy szabadidős résszel, és közel felük (48 százalék) az üzleti utakra támaszkodik a szabadidős útjain is a megélhetési válságának kezdete óta.
A megkérdezettek közel fele a spórolást tartja a bleisure fő előnyének, 40 százalékuk az új úti célok felfedezésének lehetőségét, 35 százalékuk pedig a kevesebb éves szabadság elhasználását.
A megkérdezettek 23 százaléka állítja, hogy több mint ezer fontot (mintegy 462 ezer forint) spórolt meg egyetlen utazáson a két műfaj mixelésével, míg az átlagos megtakarítás 788 font (364 ezer forint) volt utazásonként.
Van szakember, aki szerint a vegyes utazás afféle sajátos juttatássá is kinőheti magát a cégek részéről, ami nemcsak a munkavállalónak jó, de a vállalatoknak is segíthet kontroll alatt tartani a kiadásokat.
Vannak ugyan vállalatok, amelyek kevesebbet költenek üzleti utakra, de sok szállodában továbbra is erős a kereslet a cégek részéről. Sőt a TravelPerk utazásmenedzsment cég adatai szerint a spanyolországi vállalatok 48 százaléka növelni készül az utazási keretét, ahogy a brit társaik 46, a németek 39 százaléka is.
Bár a bleisure valóban olyasminek tűnik, amivel mindenki jól jár, egy jelentős korlátja mégis van: alapvetően ezek rövid, gyors utazások, és komolyabb, alaposabb túrára nemigen adnak lehetőséget.
(Forrás: businesstravelnewseurope, fotó: GettyImages)
utazás | szabadidő | bleisure | üzleti út
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!