A munka és a magánélet közti határvonal manapság egyre inkább elmosódik, a jelenség pedig az utazási szokásainkra is hatással lehet. Ha ügyesen csináljunk, mindkettőre pozitív hatással.
A modern technológiának és a munkamódszerek átalakulásának köszönhetően ma már bevett dolog, hogy egy blogger Bali szigetéről posztoljon, egy menedzser a sífelvonón ülve válaszolja meg az üzeneteit, vagy egy szabadúszó újságíró home office-ból írja meg a cikkeit, mint ahogyan az sem elképzelhetetlen, hogy egy kreatívügynökség alkalmazottai pingpongozás vagy videojátékozás közben ötletelnek. A lényeg, hogy a munka és a szabadidő egyre inkább összemosódik, éppen ezért válik egyre népszerűbb utazási formává a bleisure.
A bleisure kifejezés két szó kombinációján alapszik, ez a két szó pedig a business és a leisure, tehát az üzlet és a szabadidő keveredik egymással. Például, ha valakinek munkaügyben négy napra el kell utaznia Párizsba, de egy konferenciatermen kívül a város valódi látványosságait is szeretné megtekinteni, simán dönthet úgy, hogy ott marad a hétvégére lazítani és várost nézni, vagy csak napozgatni egy kicsit a medence partján.
Tehát nem egy olyan nyári vakációról van szó, amit az ember hónapokkal előtte elkezd megszervezni, hanem sokkal inkább egy alkalom szülte kis kiruccanásról.
Az alkalom megragadásáról, hogy anélkül tölthet az ember pár napot egy idegen városban, hogy ki kéne vennie egy egész hét szabadságot, vagy saját zsebből kelljen kifizetnie a repülőjegyet.
Ez a trend pedig a jelek szerint egyre népszerűbbé válik, ráadásul nem csak a fiatalok körében. Egy nemrégiben készült felmérés arra jutott, hogy generációtól függetlenül szívesen kötik össze a munkavállalók az üzleti útjaikat némi vakációzással. Ez a párosítás pedig kifejezetten jó hatással van az elégedettségükre, a karrierükre, a munka és a magánélet egyensúlyára, és persze az alkalmazottak pénztárcájára is.
Ami pedig a másik oldalt illeti, a munkáltató részére is hasznos lehet a dolog, hiszen a munkavállalók a pár nap pihenés után kipihenten, boldogan és fókuszálva térnek vissza a munkába, ráadásul a statisztikák szerint a lojalitásuk is erősödik az adott vállalat iránt.
Néhány nappal korábban arról is írtunk, mely városokban számolhatunk a legmagasabb kiadásokkal egy üzleti út során,
talán ez is érdekelhet:
(Képek: Getty Images)
nyaralás | vakáció | szabadidő | leisure | üzleti út | bleisure
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!