Alig várod már, hogy utazhass? Hangolódj a vakációra a Hungexpón, az Utazás kiállításon!

Február végén elég a Hungexpóig elmennünk, ha világot szeretnénk látni.

Február 22. és 25. között itt rendezik meg ugyanis Magyarország első számú turisztikai kiállítását, az Utazás+ Nemzetközi Turisztikai Kiállítás és Élményfesztet, amely különleges programokkal és ötletekkel ébreszti fel még a legmélyebben szunnyadó felfedezőkedvet is. A kiállítás kiemelt témája idén az aktív és kalandturizmus lesz, és rengeteg hazai és külföldi desztináció mutatkozik be erről az oldaláról. A közel negyven úti cél kínálatán felül kiemelt figyelmet kap a két díszvendég, és az interkatív programok is arra csábítanak, hogy bátran nekivágjunk az ismeretlennek.

Bulgária, a kiállítás egyik díszvendége

A Budapest Boat Show-n például a hajózáshoz kapcsolódó hazai és külföldi újdonságokat és fejlesztéseket nézhetjük meg, vitorlás, elektromos és motoros hajók változatos kínálata vonul fel. A díszvendég a Vitorlázz Itthon program lesz a Magyar Vitorlás Szövetség és a Magyar Vitorlás Akadémia közreműködésével, akik segítenek abban, hogy hasznos információkat szerezzünk erről az izgalmas és egyre több embert megmozgató sportról.

Ha egy kanyargós road tripen élnénk át a szabadságot, a Karaván Szalonon megtalálhatjuk a legjobb lakókocsit vagy lakóautót, ha pedig inkább két keréken járnánk be a világot, az E-bike Test&Show-nál tölthetünk el néhány kellemes órát, ahol egy háromezer négyzetméteres tesztpályán, ingyen próbálhatunk ki majdnem száz e-bike-ot, és még egy elektromos biciklit is nyerhetünk.

Lebilincselő programokat ígér a Blogger Corner, ahol a leghíresebb utazóbloggerek történeteit hallgathatjuk meg, és lélekben már itt útra is kelhetünk velünk.

Megismerhetjük például Zitát és Árpit, a Honeymoon Around The World utazóit, akik tekerve járták be a fél világot. Mostanra gyermekeikkel együtt terveznek és tesznek meg kisebb, nagyobb túrákat. De mesél Csutka István, azaz Camino Steve Thru hike szakértő is, akitől megtudhatjuk, hogy miért egyre népszerűbb a hosszú távú túrázás, és hallhatjuk Fruzsit, aki már fiatal kora óta jár-kel egyedül a nagyvilágban, kalandjairól pedig FruMyLens-oldalain számol be.

Emellett természetesen idén sem maradhat el a Járatlan Utakon Fesztivál, ahol az ország hátizsákos utazói mesélnek kalandjaikról és osztják meg felejthetetlen tapasztalataikat.

Az Afrika Expón megismerkedhetünk olyan magyar civilszervezetekkel, amelyek Afrikában működnek, és megtudhatjuk, hogyan kapcsolódhatunk be a munkába akár Magyarországon, akár Afrikában önkéntesként. Ha üzleti ötlettel érkezünk, hatékony kapcsolati hálót alakíthatunk ki, utazóként pedig mindent megtudhatunk arról, mikor, hogyan és hová érdemes utaznunk Afrikában. Emellett megnézhetjük a kontinens különleges és szép népművészeti termékeit is, az Afrika-percek alatt pedig látványos zenei és táncshow-k, utazási beszámolók repítenek az egzotikus világba.

A szervezők a gyerekekről sem feledkeztek meg, a legkisebbek a Játéknap Kft. élményszigetén töltődhetnek fel, ahol a vízi paradicsomban beltéri kalózvár és cápavadászat várja őket. Ezzel azonban még nem érnek véget a játéklehetőségek, a VR szigeten csúcskategóriás számítógépeket, jelen- és előző generációs konzolokat, retro eszközöket és szimulátorgépeket próbálhatnak ki kicsik és nagyok.

Mivel egy utazásnak érdemes a lehető legjobb egészségi állapotban nekivágnunk, az Utazás kiállításon ingyenes szűrővizsgálatokon is részt vehetünk Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramjának keretében, ahol hasznos egészségügyi tanácsokat is kaphatunk a hétköznapokra és a vakáció idejére.

Idén a kiállítás külföldi díszvendége a festői természetéről, termálforrásairól, mesés tengerparti városairól, aranyhomokos strandjairól, ősi kolostorairól és felejthetetlen hegyi kilátásáról híres Bulgária lesz. Akár városi felfedezőútra indulnánk, akár a tengerparton töltődnénk, mindent megtalálunk az országban, ahol tömegek nélkül és pénztárcabarát módon nyaralhatunk.

A magyar úti célok közül pedig ezúttal a Várfürdőjéről ismert, kedves Körös-völgyi kisváros, Gyula és tágabb környezete, Békés megye kap kiemelt figyelmet. A városban többek között a középkori vár és a barokk kastély csábít időutazásra, a kastélypark pedig gazdag szabadtéri programlehetőségeket kínál.

A város szép természeti környezetét gyalog, kerékpáron vagy akár vízen is felfedezhetjük, a Mályvádi erdő, Szanazug, Városerdő és Póstelek mind nagyszerű úti célok Gyulától mindössze néhány kilométerre.

A Wenckheim kerékpárút mentén régvolt nemesi udvarházak köszönnek ránk, miközben a lebilincselő alföldi táj természeti szépségét csodálhatjuk.

A város gyakran ad otthont többnapos rendezvényeknek, nagy népszerűségnek örvend a Gyulai Pálinkafesztivál, a Körösvölgyi Sokadalom, a Végvári Napok, a Méz -és Mézeskalács Fesztivál és a Gyulai Várszínház nyári évada is.

Békés megye ugyanakkor Gyulán kívül is számos látnivalót és programlehetőséget tartogat. Békéscsaba városnézésre csábít, Szarvasról hajókirándulásra indulhatunk a Holt-Körösön, Gyomaendrőd vadregényes tájakkal vár, miközben elmerülhetünk a Körös-Maros Nemzeti park különleges természeti értékeiben, melynek büszkesége egy ritka madár, a különleges megjelenésű túzok, vagy eltölthetünk egy napot a gyopárosfürdői Gyógy-, Park- és Élményfürdőben.

Ha utazást tervezünk, ha gondolatban máris máshol járunk, és alig várjuk, hogy kiszakadjunk a hétköznapokból, mindenképp ott a helyünk az év legnagyobb és legváltozatosabb utazási rendezvényén. Bővebb információkat az Utazás kiállítás oldalán és Facebook-oldalán találunk.

(Képek forrása: Hungexpo, Shutterstock)

ötlet | E-bike Test&Show | Utazáskiállítás | gyula | Bulgária

Ezen a budapesti helyen minden szempontból élmény steaket enni

Már csak néhány hét és belép egy ismert taxitársaság a budapesti szolgáltatópiacra

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”