Bezárt vasúti mellékvonalból csináltak turisztikai látványosságot

Egy bezárt vasúti mellékvonal többnyire szomorú történet: az elnéptelenedő, elszegényedő vidék, a gazdasági nehézségek jelképe, tájseb. Viszont ennek nem muszáj így lennie, erre élő példa a japán Gattan-go szolgáltatása.

Japánban sem ismeretlen jelenség a vasúti mellékvonalak lezárása, Hida városában mégis ki tudtak találni egy pofonegyszerű megoldást a problémára: a sínekre egy-egy, fémkerettel összetartott mountain bike-ot illesztenek, amin így könnyedén tekerhetnek a turisták.

Eljuthatnak a-pontból b-be, vagy egyszerűen gyönyörködhetnek a hegyvidéki tájban, és az ott keresztülfutó folyókban.

Viadukton és alagúton is átvisz az út, amelynek teljes városi köre 5,8 kilométer, így annak ellenére sem megterhelő, hogy a visszaút emelkedőn halad.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Dreamyy Worldd (@dreamyworldforyou) által megosztott bejegyzés

Annyira azért nem kell aggódni a teljesítmény miatt, mert a szolgáltatáshoz elektromos rásegítésű kerékpárokat adnak. Még egy külön kiegészítése is van a szerkezetnek, amivel aztán családok is túrázhatnak a síneken.

A több mint húszéves szolgáltatás a mai napig is működik, külföldiek is igénybe vehetik, és a kezdeti „városi vonal” mellett később kinyitott egy „kanyon útvonal” is, amit viszont kimondottan „erőtől duzzadó felnőtteknek” ajánlanak.

Azért izgalmak is vannak, például a kanyon útvonal mentén medvék is előfordulnak, ezért az előre lefoglalt időpontokat szigorúan tartani kell, mert a késők foglalásait – a saját érdekükben – automatikusan törlik. Mi több, ha az útvonal mentén felbukkan egy medve, akkor onnantól kezdve aznapra minden járatot törölnek. A kanyontúra bő egy órán át tart általában.

Bár a látványosságot befogadó Kamioka vasútvonalat nem eredeti funkciójában használják, a kerékpározók kedvéért folyamatosan karbantartják így is.

Mindkét útvonal körbeér, a városi indulási/érkezési helye az Okuhida Onsen-guchi állomás, míg a kanyon útvonalé az Urushiyama.

Az árak sok mindentől függenek (kerékpár típusa, útvonal, utasok száma), mindenesetre 7600 és 26 ezer forint között mozog, ami helyi pénzben 3000-10 600 yent jelent.

Japánról legutóbb a Csicsibugahama néven ismertté vált strandról írtunk, amely a tükörszerű vízfelszínének köszönhetően nőtte ki magát turisztikai szenzációnak.

(Forrás, képek: Gattan-go)

japán | vasút | vonat | turizmus | utazás

FOLYTASD EZZEL

Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban

Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Rendeld meg a Roadster magazin 19. számát!

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Nagyvárosi kalandor a Volvótól
Hirdetés