Close
Velencére figyel a világ, indul az építészeti biennálé

Velencére figyel a világ, indul az építészeti biennálé

Idén ismét megrendezik a világ egyik, ha nem a legnagyobb építészeti bonanzáját, a velencei építészeti biennálét. Az esemény május 26-tól tart nyitva egészen november 25-ig, de a Roadster már 24-én a helyszínen lesz, hogy a világ építészeti és kulturális elitjével együtt részt vegyen a megnyitó előtti programokon és a hozzájuk kapcsolódó eseményeken, partikon.

Az idei seregszemle szlogenje a Freespace, azaz szabad tér, amelyet az esemény kurátorai, Yvonne Farrell és Shelley McNamara hirdettek meg még 2017 júniusában. A résztvevőket arra kérték, hogy mutassák be a maguk szabadságterét, valamint közösségi épületek, műemlékek, közterek újrahasznosítására vagy újrafelfedezésére irányuló projektek létrehozását szorgalmazták.

A velencei Giardiniben és Arsenale-ban megrendezett eseményen 71 résztvevő jelenik meg, köztük Magyarország is, amely a Szabadság híd – Új horizontok a városban című projekttel képviseleti magát.

„2016 nyarán a főváros a környék infrastrukturális fejlesztése miatt lezárta a Szabadság hidat. Az ideiglenesen elzárt hídon hamar megjelentek a városlakók és az átalakulás látványos volt: megszűnt az autóforgalom, a híd megtelt élettel. A „hídfoglalók” – többségében az Y generáció tagjai – kölcsönös megegyezés alapján szabadon és kreatívan kezdték el használni a historikus teret és újrafogalmazták város és szabadság, formális és informális térhasználat, köz- és magánterek viszonyát.”

A Kultúrgorilla és a Studio Nomad kiállítása a Szabadság híd ideológiamentes térfoglalásából kiindulva meghatározó urbanisztikai kérdéseket vet föl. Mit jelent a szabad köztér? Hogyan működik egy híd, mint a szabadság médiuma? Hogyan inspirálja a spontán köztérfoglalás a várostervezőket és ez építészeket?

Előzetes vélemények szerint a biennálé egyik legnagyobb durranása a briteké lehet, akik egy nyolc tonnás épületet, a hírhedt kelet-londoni Robin Hood Gardens darabját vitték el Velencébe. Az ikonikus épület volt az egyetlen olyan lakóház, amely a brutalista építészet talán két legnagyobb alkotója, Alison és Peter Smithson nevéhez fűződik.

Minden bizonnyal érdekes lesz még az ausztrálok „Repair” című kiállítása, és a Vatikán (!) debütáló szereplése is, akik többek között Norman Foster fakápolnájával szeretnék megragadni a látogatók figyelmét.

A következő néhány napban érdemes lesz az újdonságokért figyelemmel követni a Roadster Instagram feedjét.

Ez is érdekelhet:

Close