A Vespa robogó annyira olasz, mint a pizza vagy a catenaccio, mégis közel állnak ahhoz, hogy a szigorú környezetvédelmi előírások áldozatává váljon. Kivéve, ha átmegy a kezdeményezés, miszerint a Vespát nemzeti kulturális örökséggé nyilvánítanák.
A kissé rafinált, de nem alaptalan kezdeményezést a Lega kormánypárt terjesztette a parlament elé, és a lényege, hogy a márka mentesülne az emissziós határértékek miatti regisztrációs korlátozások alól.
A kultikus robogót Corradino D’Ascanio olasz mérnök tervezte, aki harci repülőgépek tervezőjeként egy egyszerű, gazdaságos és könnyen kezelhető járművet akart létrehozni. Enrico Piaggio vállalkozó megbízásából aztán egy, a háborúban megrongálódott pontederai gyár területén kezdett tervezni „valami újat”.
Villámkarrier indult, elég 1953-ig lapozni előre az időben, amikor Gregory Peck és Audrey Hepburn a Római vakáció című filmklasszikusban egy Vespa nyergében tesz szerelmi vallomást az örök városnak, Itáliának, egymásnak és kicsit a járműnek is.
A tervezet – amellyel a közlekedési miniszter is egyetért – megvédené a „kétkerekű olasz szimbólumot” mindenféle forgalomkorlátozástól, valamint a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos korlátozásoktól is.
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég a Piaggio csoport eszmei értékét 2022-re 1,079 milliárd euróra tette, ami 19 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az elmúlt tíz évben a Piaggio több mint 1,6 millió Vespát gyártott és adott el világszerte.
(Forrás: MTI, fotók: GettyImages)
olaszország | kulturális örökség | környezetvédelem | robogó | közlekedés
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!