Az olaszok megtalálhatták a módját, hogyan mentsék meg a legendás Vespákat

A Vespa robogó annyira olasz, mint a pizza vagy a catenaccio, mégis közel állnak ahhoz, hogy a szigorú környezetvédelmi előírások áldozatává váljon. Kivéve, ha átmegy a kezdeményezés, miszerint a Vespát nemzeti kulturális örökséggé nyilvánítanák.

A kissé rafinált, de nem alaptalan kezdeményezést a Lega kormánypárt terjesztette a parlament elé, és a lényege, hogy a márka mentesülne az emissziós határértékek miatti regisztrációs korlátozások alól.

A kultikus robogót Corradino D’Ascanio olasz mérnök tervezte, aki harci repülőgépek tervezőjeként egy egyszerű, gazdaságos és könnyen kezelhető járművet akart létrehozni. Enrico Piaggio vállalkozó megbízásából aztán egy, a háborúban megrongálódott pontederai gyár területén kezdett tervezni „valami újat”.

Villámkarrier indult, elég 1953-ig lapozni előre az időben, amikor Gregory Peck és Audrey Hepburn a Római vakáció című filmklasszikusban egy Vespa nyergében tesz szerelmi vallomást az örök városnak, Itáliának, egymásnak és kicsit a járműnek is.

A tervezet – amellyel a közlekedési miniszter is egyetért – megvédené a „kétkerekű olasz szimbólumot” mindenféle forgalomkorlátozástól, valamint a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos korlátozásoktól is.

Az Interbrand globális márkatanácsadó cég a Piaggio csoport eszmei értékét 2022-re 1,079 milliárd euróra tette, ami 19 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az elmúlt tíz évben a Piaggio több mint 1,6 millió Vespát gyártott és adott el világszerte.

(Forrás: MTI, fotók: GettyImages)

környezetvédelem | olaszország | kulturális örökség | robogó | Vespa

FOLYTASD EZZEL

Dubaj a multikulturális gasztronómia egyik fellegvára is

Ilyen a hamisítatlan brit hangulat egy luxusterepjáróban

Rendeld meg a Roadster magazin 16. számát!

Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom