A Vespa robogó annyira olasz, mint a pizza vagy a catenaccio, mégis közel állnak ahhoz, hogy a szigorú környezetvédelmi előírások áldozatává váljon. Kivéve, ha átmegy a kezdeményezés, miszerint a Vespát nemzeti kulturális örökséggé nyilvánítanák.
A kissé rafinált, de nem alaptalan kezdeményezést a Lega kormánypárt terjesztette a parlament elé, és a lényege, hogy a márka mentesülne az emissziós határértékek miatti regisztrációs korlátozások alól.
A kultikus robogót Corradino D’Ascanio olasz mérnök tervezte, aki harci repülőgépek tervezőjeként egy egyszerű, gazdaságos és könnyen kezelhető járművet akart létrehozni. Enrico Piaggio vállalkozó megbízásából aztán egy, a háborúban megrongálódott pontederai gyár területén kezdett tervezni „valami újat”.
Villámkarrier indult, elég 1953-ig lapozni előre az időben, amikor Gregory Peck és Audrey Hepburn a Római vakáció című filmklasszikusban egy Vespa nyergében tesz szerelmi vallomást az örök városnak, Itáliának, egymásnak és kicsit a járműnek is.

A tervezet – amellyel a közlekedési miniszter is egyetért – megvédené a „kétkerekű olasz szimbólumot” mindenféle forgalomkorlátozástól, valamint a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos korlátozásoktól is.
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég a Piaggio csoport eszmei értékét 2022-re 1,079 milliárd euróra tette, ami 19 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az elmúlt tíz évben a Piaggio több mint 1,6 millió Vespát gyártott és adott el világszerte.
(Forrás: MTI, fotók: GettyImages)
olaszország | kulturális örökség | robogó | közlekedés | Vespa | környezetvédelem
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!