Báloznál még egy jót az utolsó pillanatban? Mutatjuk, mire van szükséged hozzá!

A február a bálok, karneválok és farsangi mulatságok hónapja, és ha szeretnél részt venni egy igazán klasszikus, nagyszabású eseményen, még mindig nincs késő.

A vízkereszttől hamvazószerdáig tartó időszak sokáig úgy élt a köztudatban, mint a nagy társasági események időszaka. Falun farsangi mulatságokat, a városokban pedig elegáns bálokat rendeztek, ahol összegyűlhettek az előkelőségek, hogy tovább építsék a kapcsolataikat.

Ezek az estek mindig is a csillogás és az elegancia megtestesítői voltak, így nem csoda, hogy általában komoly öltözködési előírásoknak kellett megfelelni. A báli hagyományok ma is őrzik ezt a különleges jelleget, ezért a meghívóban gyakran megtaláljuk a dress code-ot. De mit is jelentenek ezek a bizonyos kódszavak? A MOM Park összeállította, hogy mi mindent kell tudnunk az elvárt ruházatról.

Az elegáns öltözék leggyakrabban a Black Tie-t jelenti, ami elsősorban a férfiakra vonatkozóan ír elő szigorú szabályokat: fekete szmokingot, fehér inget és fekete csokornyakkendőt.

De egy kicsit azért itt is el lehet térni a klasszikus vonaltól egy mélykék szmokinggal, az egyediséget pedig a különleges mandzsettával hangsúlyozhatjuk.

A nőknél az ujjatlan koktél- vagy hosszú ruha a protokoll szerinti elvárás, de itt sokkal kevésbé szigorúak a szabályok, így bátran kísérletezhetünk a színekkel és formákkal.

Ha biztosra mennénk, akkor sötét tónust érdemes választanunk, de ha szeretnénk kitűnni a partnerünk sötét öltözéke mellől, akkor bátran nyúlhatunk a pasztell színekhez is. Annál is inkább, mert az idei bál trendszíne a barack.

A tökéletes ruha mellett természetesen nem feledkezhetünk meg a cipőről és az ékszerről sem. A magas sarkú körömcipő vagy szandál és a vele harmonizáló kistáska egészen új szintre emelheti az egész öltözéket. Az ékszereknél érdemes kerülnünk a túlzásokat, de ha letisztultabb, minimalistább ruhát választunk, akkor beleférhet egy karakteresebb kiegészítő.

Újonnan a klasszikus Black Tie mellett megjelentek más irányzatok is, amelyek szabadabban kezelik az előírásokat, és kreatív csavarral varázsolják egyedivé a klasszikus vonalat. Ilyen a Black Tie Invited vagy a Creative Black Tie, ahol a férfiaknak az elegáns, fekete öltöny vagy a fehér dinner jacket is jó választás lehet. Sőt, akár a szokatlanabb anyagokkal is kitűnhetnek a sorból, bátran viselhetnek például elegáns bársonyt. Nagyobb tere nyílik a kiegészítőkkel való kísérletezésnek, és jól jöhet egy stílusos díszzsebkendő vagy akár az óra is, de ez utóbbi megosztó lehet.

Érdemes még megemlíteni, hogy a nők szintén viselhetnek szmokingot, de így garantáltan magukra irányítják majd a figyelmet. A magas sarkú cipő ebben az esetben is elvárás, ékszerekből pedig inkább a szolid, kevésbé feltűnő darabok mutatnak a legjobban.

A ruha már megvan, csak a bál hiányzik? Erre is van egy ötletünk: feburár 24-én a budapesti Marriott Hotelben több évtizeden át szünetelő hagyomány éled újjá, és ismét a Vitorlásbálon gyűlnek össze a hajók, a vizek és a Balaton szerelmesei.

Akkor sem kell aggódnunk, ha még nem vagyunk annyira otthon a vitorlássport világában, itt garantáltan közelebb kerülhetünk ehhez az egyre népszerűbb időtöltéshez.

A vacsora és az elmaradhatatlan tánc mellett díjátadó is lesz, amely a vitorlássport kiemelkedő egyéni- és csapatteljesítményeiről emékezik meg.

A jelöltek között találkozhatunk például Érdi Mária világbajnok magyar vitorlázóval, Berecz Zsombor olimpikonnal, szövetségi kapitánnyal, Józsa Mártonnal, a Wild Joe és Fifty-Fifty kormányosával és a tavaly világbajnoki aranyérmet nyert SSL Team Hungary vitorlás csapatával.

De akár csak magukért az ételekért és a táncért is érdemes ellátogatnunk az eseményre, vagy azért, hogy a Bujdosó Pincészet kiváló pezsgőjével a kezünkben csodálhassuk Herczeg Ágota festményeit, melyeket a víz tükröződése, a naplemente, és a fények csillogása ihletett, és Kőrösi Tamás Analógia című fotókiállításában gyönyörködjünk, amely a Balaton jelenlegi arcát és a tó környékének nosztalgikus kettősségét járja körbe.

További információk a Vitorlásbál weboldalán találhatók, az eseményre a jegyek itt kaphatók.

(Forrás: MOM Park, képek forrása: Getty Images, Vitorlásbál)

bali | dress code | budapest | öltözék | ruha

Csak ekkor lehet kipróbálni a Bang & Olufsen csúcsmodelljeit Magyarországon

Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van

Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”