Ha gyakran jársz túrázni, vagy más szabadidős sportot űzöl, akkor biztosan szereted és óvod is a természetet, ezért a turistaútig vezető utat nem is tehetnéd meg jobb autóval, mint a tisztán elektromos, teljesen emissziómentes Volvo XC40 Recharge. Mi a Börzsöny szíve felé vettük az irányt.
Az autózás fejlődésének több mint egy évszázada során volt már egy pár óvatos próbálkozás, de mostanra mondhatjuk el igazán, hogy az elektromos autók a mindennapjaink részévé váltak. A gyártók nemcsak egyre több tisztán elektromos hajtású modellt mutatnak be, de az emissziós határértékek szigorításával egyenesen erre teszik fel az autózás jövőjét, a 2030-as években már szinte csak elektromos autókat kaphatunk majd újonnan. A Volvo pedig megmutatja, hogy az elektromos autózás nem a jövő, hanem már a jelen – ennek eredtünk a nyomába a Volvo Ivanicstól kapott XC40 Recharge volánja mögött.
Mielőtt elektromos autóra váltunk, mindenképpen gondoljuk át, hogy mennyire illik az életstílusunkhoz, a mindennapjainkhoz és nem utolsósorban az elvárásainkhoz egy ilyen modell, de az XC40 Recharge éppen az a kategória, ami a lehető legtöbb ember kívánságait képes teljesíteni. 4,44 méteres hosszával még éppen nem túl nagy a városi manőverezéshez, amiben egyébként felülnézeti képet adó kamerarendszer is segíti, miközben elég masszív és stabil ahhoz, hogy a várost elhagyva is útra keljünk vele.
Tökéletes például arra, hogy felfedezzük vele a főváros tágabb környezetét, mi is ezt tettük ezzel az XC40-nel.
A külseje alapján talán nem is sejtenénk, hogy az XC40 Recharge teljesítménye mennyire brutális – erről már az odaúton megbizonyosodtunk. A csúcsmodellben az első és a hátsó kerekeket is egy 150 kilowattos elektromotor hajtja, ami azt jelenti, hogy 408 lóerő a kombinált teljesítménye, ráadásul 670 Nm maximum nyomatéka indulás után azonnal elérhető a jobb lábunk alatt. Az XC40 kéttonnás tömegét meghazudtolva sprintel, ha erre kérjük, öt másodpercen belül gyorsul százra, ami a nagyobb kategóriájú autók jellemzője szokott lenni.
A Börzsöny szíve felé vettük az irányt, a Szent Orbán Erdei Wellness Hotelhez, amit a Dunakanyar váci oldalán, Kismaros és Kóspallag érintésével értünk el, és tényleg a mesebeli kerek erdő kellős közepén található. A magas fák között vezető keskeny autóúton pedig az jár a fejünkben, hogy
mennyire megnyugtató egy tisztán elektromos, azaz helyi károsanyag-kibocsátás nélküli autóval jönni ebbe a páratlanul csendes és valóban feltöltődést ígérő környezetbe.
Már most sejtjük, hogy legközelebb biztosan rossz érzésünk lesz, ha nem elektromos autóval jövünk.
A börzsönyi kisvasút nagyirtáspusztai állomása mellett lévő szálloda pedig valóban tökéletes kiindulópont a túrázáshoz, hiszen innen az egész Börzsönyt körbe lehet barangolni, és ha visszatérünk, akkor csodás vadételek várnak minket a Szent Orbán éttermében. Budapestről még éppen nincs túl messze, egy és negyed óra alatt letudhatjuk a 75 kilométeres távot, aminek a Kismaros utáni része
csodás erdei utakon vezet keresztül, ahol élmény volt kanyarogni ezzel a fürge, de mindenekelőtt zajtalan és tiszta Volvóval.
A távolság pedig végképp nem jelentett problémát
még akkor sem, ha nem teljesen feltöltött akkumulátorral indultunk útnak. A legutóbbi frissítéssel az XC40 Recharge akkukapacitását 78-ról 82 kilowattórára növelték, amivel a hatótávja átlagos használattal 420-ról 538 kilométerre nőtt. Dinamikusan vezetve, hűvös időben fűtéssel is több mint 3-400 kilométerrel számolhatunk, azaz minden gond nélkül megjártuk volna oda-vissza az utat, de a biztonság kedvéért Vácon töltöttünk is, a közeli töltőpontokhoz a Google-alapú fedélzeti rendszer kalauzolt el.
Az XC40 Recharge azon kívül, hogy ideális elektromos autó, tökéletes prémiumtermék is,
minőségi benyomást keltő utastérrel és méretes panorámatetővel, a Harman Kardon hifi egyszerűen fantasztikusan szól benne. Nagyon tetszett a belső tér skandináv dizájnja, az ötletesen és igényesen kidolgozott részletek, mint például a műszerfal és ajtók dombornyomott betétje, ami svéd szigetek térképnyomatát mintázza. Volvóhoz méltón pedig a legmodernebb biztonsági felszerelések teljes arzenálja vigyáz ránk.
A túrázók azért is nagyra értékelhetik az elektromos XC40-et, mert nemcsak kényelmesen elférnek a hátizsákok a 452 literes csomagtérben, de az autó orrában is találni egy 31 literes rekeszt, könnyen tisztítható burkolattal, ezért túrázás után ide tehetjük a koszosabb holmikat.
Aki tudja otthon is tölteni, nyugodt szívvel válthat akár már ma elektromos autóra ezzel a Volvóval,
ha pedig nincs szükségünk a 408 lóerőre, akkor a hátsókerék-hajtású, 238 lóerős alapmodellt is választhatjuk – az Ivanicsnál segítenek a számunkra megfelelő változat kiválasztásában.
Három túratipp
Ha egy könnyű túrára vágyunk, akkor a kiindulási pontunktól a Nagy-Sas-hegy van a legközelebb, egy-két kilométeres séta, páratlan kilátással odafenn. A gyakorlott túrázók elindulhatnak Nagybörzsöny vagy Márianosztra felé, igazából mindkettőt érdemes megnézni, mert nagyon szép út visz oda. A kihívásra vágyók pedig célba vehetik a Nagy-Hideg-hegyet vagy a Csóványost, de számoljanak vele, hogy a túra nemcsak hosszú, hanem kemény is lesz, ezért érdemes utána egy ebédet vagy akár egy éjszakát is tervezni a hotelben – máris megvan a tökéletes túrázó hétvége programja.
(Fotók: Bodor Tamás)
A cikk elkészítésében együttműködő partnerünk volt az Ivanics Csoport.
nagy sztori | kirándulás | volvo xc40 | Ivanics csoport | túra | börzsöny
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!