Tavaly júliusban nyílt meg a W Budapest, a főváros egyik műemléki védettségű épületében, a Drechsler-palotában, az UNESCO Világörökség részét képező Andrássy úton. A lenyűgöző új hotel történéseit azóta is folyamatosan követjük, ennek szellemében ültünk le most beszélgetni Patrick Luk marketingigazgatóval, aki elárulta, miért vár fellendülést a nyártól, milyen különleges programokat terveznek, és mitől különlegesen izgalmas a munkája.
Mintegy háromnegyed éve nyitott meg a W Budapest, mi minden történt ebben az időszakban?
Számomra ez egy egyre gyorsuló utazás volt, ami igazából már a nyitás előtt megkezdődött az előkészületekkel. Az egész időszak izgalmak, kihívások és feledhetetlen pillanatok keveréke volt, nem utolsósorban azért, mert a W brandnél úttörőnek számít, amennyiben a lazább, bulisabb imázstól elmozdult egy sokkal kifinomultabb irányba, ami még nagyobb hangsúlyt helyez az összélményre. Igyekszünk is megragadni ezt a lehetőséget, ezért szervezünk az értékeinket hangsúlyozó programokat: kiállni egy jó ügy mellett, kiemelten kezelni a zenét, a művészeteket, az éttermet és a bárt, hogy egy nappalt és éjszakát betöltő, komplex élménynek adhassunk otthont.
Szerveztünk pop-up kiállítást a Nanushkának, elindítottuk a Faces of Budapest sorozatot, helyt adtunk a Budapest Fashion Weeknek, és dogoztunk együtt Ronan McKenzie kreatív guruval. Egy igazi hullámvasút eddig az utazás, és most, hogy közeledünk az első teljes évünkhöz, alig várom, hogy még messzebbre tolhassuk a határainkat.
Hogyan jellemezné a Marriott International részeként működő W Hotels Worldwide filozófiáját?
A kortárs luxust igyekszünk megtestesíteni, amihez az energia a kulcs. Túl akarunk lépni a hagyományos vendéglátáson: dizájn, innováció és kiszolgálás dinamikus élményét kínáljuk a vendégeinknek. A W Budapest esetében adott a magával ragadó környezet, ahol minden pillanatot emlékezetessé tehetünk, az említett kifinomultság mellett pedig a nemzetközi és a helyi közösség kiszolgálása is szerves része a programunknak. Ez egy elég komplex feladat, de éppen ez a szép benne.
A W brand több mint hetven hotellel rendelkezik világszerte. Mi teszi a budapestit egyedivé?
Minden W hotel egyedi: erősen épít a helyi közösségekre, és alapvető fontosságú a dizájn, Budapest esetében is megjelenik a város történelmi, társadalmi és építészeti aspektusa. Ilyen a fürdőkultúrában gyakran jelenlévő sakk motívumainak felhasználása vagy a Drechsler-palota múltjára utaló „balett dizájn”. Mondhatnám, minden apró részlet Budapest esszenciája, és itt említhetem Harry Houdini illuzionistát, de akár Gábor Zsazsát is – tehát valóban egy személyre – vagy inkább városra – szabott élményről beszélhetünk.
Kapott visszajelzéseket a helyi közönségtől? Betérnek az étterembe, a bárba, magukénak érzik az épületet?
Remek visszajelzéseket kaptunk a programjainkra, az együttműködéseinkre, amelyeken pontosan azért dolgozunk, hogy platformot teremtsünk a helyi közösségnek. Hamar kedvelt találkozóhellyé vált a Nightingale by Beefbar a jellegzetes ázsiai-fúziós koncepciójával, a lounge igazi „társadalmi hotspot” lett, elsősorban a hétvégéken.
Különböző okokból az elmúlt években visszaesett a turizmus Budapesten. Mit vár a nyári szezontól?
Bár a turizmus visszaesett, mégis erős nyárra számítok. Megnyílik a teraszunk az Andrássy út lenyűgöző körítésével, míg a nyári főszezonban Budapestre jön a Formula–1, ismét megrendezik a Sziget fesztivált, a Fashion Weeket, és olyan világsztárok jönnek a városba, mint a Coldplay, márpedig az ilyen hírességek érkezésekor nálunk is mérhetően nagyobb a foglaltság, tehát nem véletlenül tartjuk ígéretesnek a nyarat. Ezen kívül számos további kulturális eseményt rendeznek majd a városban, amire szükség is van, hogy ne csak nyáron legyen érdemes ide látogatni, de tavasszal, ősszel vagy éppen a karácsonyi-téli időszakban is.
Ahogy beszéltünk is róla, a W Budapest számos izgalmas együttműködésben vett részt, számíthatunk hasonló projektekre a következő hónapokban is?
Igen, de minden részletet nem árulhatok el. Nemrég volt egy rövidebb pop-up dizjánkiállításunk nemzetközi és helyi művészekkel, ami a belsőépítészetet, a művészetet, a fotográfiát és a terméktervezést is felölelte. A kiállítás első „félidejében” a nemzetközi, a másodikban a hazai művészeknek adtunk helyet. Belakjuk majd a teraszt is, ahol feltörekvő DJ-knek biztosítunk majd színpadot és közönséget, végül, de nem utolsósorban szeptemberben debütál a W Presents, egy globális élő zenei programsorozat, amit LP Giobbi (Leah Chisholm) zenei igazgató állít majd össze.
Hogyan látja, mi a legnehezebb, és mi a leghálásabb része a munkájának?
Mint marketingigazgatónak folyamatosan ösztönöznöm kell a kreativitást és az innovációt, ami egyszerre kihívás és jutalom. Miért van ez? Mert egyensúlyozni kell az üzleti célok teljesítése és a kivételes látogatóélmény biztosítása mentén, amihez nem kevés stratégiai érzékre van szükség. Ugyanakkor a munkám legkielégítőbb része, ahogy látom életre kelni, működésbe lendülni a partnerségeket, a programjainkat. Egyszerűen imádom a folyamatot, ahogy kitalálunk egy ötletet, kidolgozzuk, közösen beszélgetünk róla házon belül és a partnerekkel, a helyi közösséggel, mígnem megtaláljuk a módját, hogyan valósítsuk meg.
Ez néha stresszes, vannak mélypontok és csúcspontok, cserébe kapcsolatban maradhatok többféle közösséggel is, és ez az, amit nagyon szeretek Budapestben: együttműködhetek olyan márkákkal, mint a Nanushka, olyan művészekkel, mint Nemes Márton, és végeredményben a munkám a tartalmas kapcsolatokról szól.
(Fotók: W Budapest, portré: Gaál Dani)
nagy sztori | budapest | partick luk | hotel | w budapest
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!