W Budapest, ahol a kreatív energia életre kel

Tavaly júliusban nyílt meg a W Budapest, a főváros  egyik műemléki védettségű épületében, a Drechsler-palotában, az UNESCO Világörökség részét képező Andrássy úton. A lenyűgöző új hotel történéseit azóta is folyamatosan követjük, ennek szellemében ültünk le most beszélgetni Patrick Luk marketingigazgatóval, aki elárulta, miért vár fellendülést a nyártól, milyen különleges programokat terveznek, és mitől különlegesen izgalmas a munkája.

Mintegy háromnegyed éve nyitott meg a W Budapest, mi minden történt ebben az időszakban?

Számomra ez egy egyre gyorsuló utazás volt, ami igazából már a nyitás előtt megkezdődött az előkészületekkel. Az egész időszak izgalmak, kihívások és feledhetetlen pillanatok keveréke volt, nem utolsósorban azért, mert a W brandnél úttörőnek számít, amennyiben a lazább, bulisabb imázstól elmozdult egy sokkal kifinomultabb irányba, ami még nagyobb hangsúlyt helyez az összélményre. Igyekszünk is megragadni ezt a lehetőséget, ezért szervezünk az értékeinket hangsúlyozó programokat: kiállni egy jó ügy mellett, kiemelten kezelni a zenét, a művészeteket, az éttermet és a bárt, hogy egy nappalt és éjszakát betöltő, komplex élménynek adhassunk otthont.

Patrick Luk

Szerveztünk pop-up kiállítást a Nanushkának, elindítottuk a Faces of Budapest sorozatot, helyt adtunk a Budapest Fashion Weeknek, és dogoztunk együtt Ronan McKenzie kreatív guruval. Egy igazi hullámvasút eddig az utazás, és most, hogy közeledünk az első teljes évünkhöz, alig várom, hogy még messzebbre tolhassuk a határainkat.

Hogyan jellemezné a Marriott International részeként működő W Hotels Worldwide filozófiáját?

A kortárs luxust igyekszünk megtestesíteni, amihez az energia a kulcs. Túl akarunk lépni a hagyományos vendéglátáson: dizájn, innováció és kiszolgálás dinamikus élményét kínáljuk a vendégeinknek. A W Budapest esetében adott a magával ragadó környezet, ahol minden pillanatot emlékezetessé tehetünk, az említett kifinomultság mellett pedig a nemzetközi és a helyi közösség kiszolgálása is szerves része a programunknak. Ez egy elég komplex feladat, de éppen ez a szép benne.

A W brand több mint hetven hotellel rendelkezik világszerte. Mi teszi a budapestit egyedivé?

Minden W hotel egyedi: erősen épít a helyi közösségekre, és alapvető fontosságú a dizájn, Budapest esetében is megjelenik a város történelmi, társadalmi és építészeti aspektusa. Ilyen a fürdőkultúrában gyakran jelenlévő sakk motívumainak felhasználása vagy a Drechsler-palota múltjára utaló „balett dizájn”. Mondhatnám, minden apró részlet Budapest esszenciája, és itt említhetem Harry Houdini illuzionistát, de akár Gábor Zsazsát is – tehát valóban egy személyre – vagy inkább városra – szabott élményről beszélhetünk.

Kapott visszajelzéseket a helyi közönségtől? Betérnek az étterembe, a bárba, magukénak érzik az épületet?

Remek visszajelzéseket kaptunk a programjainkra, az együttműködéseinkre, amelyeken pontosan azért dolgozunk, hogy platformot teremtsünk a helyi közösségnek. Hamar kedvelt találkozóhellyé vált a Nightingale by Beefbar a jellegzetes ázsiai-fúziós koncepciójával, a lounge igazi „társadalmi hotspot” lett, elsősorban a hétvégéken.

Különböző okokból az elmúlt években visszaesett a turizmus Budapesten. Mit vár a nyári szezontól?

Bár a turizmus visszaesett, mégis erős nyárra számítok. Megnyílik a teraszunk az Andrássy út lenyűgöző körítésével, míg a nyári főszezonban Budapestre jön a Formula–1, ismét megrendezik a Sziget fesztivált, a Fashion Weeket, és olyan világsztárok jönnek a városba, mint a Coldplay, márpedig az ilyen hírességek érkezésekor nálunk is mérhetően nagyobb a foglaltság, tehát nem véletlenül tartjuk ígéretesnek a nyarat. Ezen kívül számos további kulturális eseményt rendeznek majd a városban, amire szükség is van, hogy ne csak nyáron legyen érdemes ide látogatni, de tavasszal, ősszel vagy éppen a karácsonyi-téli időszakban is.

Ahogy beszéltünk is róla, a W Budapest számos izgalmas együttműködésben vett részt, számíthatunk hasonló projektekre a következő hónapokban is?

Igen, de minden részletet nem árulhatok el. Nemrég volt egy rövidebb pop-up dizjánkiállításunk nemzetközi és helyi művészekkel, ami a belsőépítészetet, a művészetet, a fotográfiát és a terméktervezést is felölelte. A kiállítás első „félidejében” a nemzetközi, a másodikban a hazai művészeknek adtunk helyet. Belakjuk majd a teraszt is, ahol feltörekvő DJ-knek biztosítunk majd színpadot és közönséget, végül, de nem utolsósorban szeptemberben debütál a W Presents, egy globális élő zenei programsorozat, amit LP Giobbi (Leah Chisholm) zenei igazgató állít majd össze.

Hogyan látja, mi a legnehezebb, és mi a leghálásabb része a munkájának?

Mint marketingigazgatónak folyamatosan ösztönöznöm kell a kreativitást és az innovációt, ami egyszerre kihívás és jutalom. Miért van ez? Mert egyensúlyozni kell az üzleti célok teljesítése és a kivételes látogatóélmény biztosítása mentén, amihez nem kevés stratégiai érzékre van szükség. Ugyanakkor a munkám legkielégítőbb része, ahogy látom életre kelni, működésbe lendülni a partnerségeket, a programjainkat. Egyszerűen imádom a folyamatot, ahogy kitalálunk egy ötletet, kidolgozzuk, közösen beszélgetünk róla házon belül és a partnerekkel, a helyi közösséggel, mígnem megtaláljuk a módját, hogyan valósítsuk meg.

Ez néha stresszes, vannak mélypontok és csúcspontok, cserébe kapcsolatban maradhatok többféle közösséggel is, és ez az, amit nagyon szeretek Budapestben: együttműködhetek olyan márkákkal, mint a Nanushka, olyan művészekkel, mint Nemes Márton, és végeredményben a munkám a tartalmas kapcsolatokról szól.

(Fotók: W Budapest, portré: Gaál Dani)

szálloda | w budapest | partick luk | budapest | nagy sztori

FOLYTASD EZZEL

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
A csendes luxus titka: ismerd meg a Falconerit!
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom