Ha esetleg eddig nem gondolkodtál el ezen.
A fehér alapszín nemcsak biztonságosabbá teszi a repülést, hanem költséghatékonyabb, és kedvezőbb hatással van a környezetre.
R. John Hansman, az MIT repülés- és űrhajózás-tudományi professzora a Business Insidernek elmondta, hogy az egész olyan, mintha "naptejet kennénk fel". A fehér festék visszaveri a napfényt és a napsugárzást, így nem engedi felmelegedni a kabint. Némi védelmet is nyújt a gépnek a naptól, vagyis a hűtési költségek alacsonyabbak maradnak.
A fehér festék technikailag könnyebb is, mivel kevésbé pigmentált, ezáltal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Arról nem beszélve, hogy olcsóbban beszerezhető, mint a színes változatok.
A Simple Flying szerint a fehér festék használata az utasok biztonságát is növeli.
Egy világos színű gépen sokkal láthatóbbak a sérülések jelei, a mérnökök könnyebben megtalálják az olajszivárgást, vagy a repedéseket, és az ezekhez hasonló hibákat.
Emellett egy fehérre mázolt repülőgép kiemelkedik a kék vagy sötét égboltból, segítve a madaraknak érzékelni a szembejövő repülőgépet, és elkerülni az ütközést.
Eltekintve tehát az Air New Zealand marketing okokból fekete színűre festett gépeitől, nem valószínű, hogy a közeljövőben sok más légitársaság színesre pingált repülőkkel hódítaná meg az eget.
(Forrás: Matadornetwork, fotók: Getty Images)
festés | fehér | repülőgép | magyarázat | repülés
Budapesti csúcspanoráma exkluzív pezsgőkkel a felhők közelében – Ez a White Raven
Well done
Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!