James Bond ellenállhatatlan stílusa immár hatvan éve hódít a filmvásznon, és most egy kicsit bárki közelebb kerülhet a 007-es ügynök világához, aki megteheti, hogy licitál a Christie’s szeptemberi aukcióján.
Pontosan hatvan évvel ezelőtt, 1952-ben mutatták be az első James Bond-filmet, és bár a Dr. No még nem volt tele a 007-esre később jellemző autókkal és fegyverekkel, Sean Connery révén a titkosügynök lehengerlő stílusa azonnal megnyerte magának a rajongókat. Az évfordulóra nem mindennapi aukciót szervez a Christie’s, amelyen az eddig elkészült huszonöt film forgatása során használt kosztümöket és kellékeket árverezik el, a bevételt pedig jótékony célra fordítják. A tételek többsége a legutóbbi film, a Nincs idő meghalni számára készült, és különösen értékes relikviának számít. Bemutatjuk a szeptemberi aukción megszerezhető autókat.
Aston Martin DB5
Sean Connery óta James Bond elmaradhatatlan társa a stílusos Aston Martin DB5,
amelyet a későbbi filmekhez is elővették, így a Nincs idő meghalni sztorijában is fontos szerepet kapott. Az olaszországi Materában játszódó jelenetben látható autót nem kímélik, ezért érdekes lehet, hogy nem egy értékes eredetit tettek tönkre, hanem az Aston Martin speciális járművek részlegénél eleve a forgatás számára építettek egy tucat replikát, ezek egyike kerül az aukcióra.
A modern technikával, szénszálas anyagok felhasználásával épített replika megszólalásig hasonlít az eredetire. Annak érdekében, hogy a jelenetek során megfeleljen a kaszkadőrök elvárásainak, az eredeti motorja helyett egy újabb BMW M3-ból származó 3,2 literes hathengeressel, egyedi futóművel és fékrendszerrel szerelték. Ugyan nem az igazi, de ahhoz hasonlóan értékes, az aukción ugyanis 1,5-2 millió fontot várnak érte, ami 7-900 millió forintnak felel meg.
Aston Martin V8 Vantage
Még nem számít olyan ritkaságnak, mint a DB5, de ahhoz hasonlóan veteránkorba lépett
az Aston Martin hetvenes évek végén bemutatott sportautója, a V8 Vantage, amely szintén fontos szerepet kapott a Nincs idő meghalni történetében. A bemutatása idején a leggyorsabb négyajtós sportautónak tartották, és egy évtizeddel később még mindig lenyűgöző volt a Halálos rémületben című filmben, ahol Timothy Dalton játszotta a 007-est.
A No Time to Die történetében James Bond Londonból Norvégiába autózik vele, a látványos vonalvezetésű Atlantic Ocean Roadot is útba ejtve. Az 5,4 literes V8-as motorral szerelt, és Connolly bőrrel kárpitozott sportautónál jobbat pedig elképzelni sem tudnánk erre az útra. A forgatásra három 1981-ben gyártott példányt készítettek fel, ezek egyikéért 5-700 ezer fontot várnak a Christie’s aukcióján, ami 2-300 millió forintot jelent.
Aston Martin DBS Superleggera
A Nincs idő meghalni azért is emlékezetes, mert ebben kapja meg először egy másik ügynök a 007-es státuszt. Lashana Lynch játssza Nomi karakterét, ő vezetheti őfelsége titkosszolgálatának legújabb büszkeségét, az Aston Martin DBS Superleggerát. A tradicionális neve olaszul szuperkönnyűt jelent, a motorja pedig egy 5,2 literes biturbó V12-es, amely elképesztő 720 lóerős teljesítményre és 900 Nm nyomatékra képes.
A James Bond-film alkalmából az Aston Martin egy különkiadást készített a DBS-ből, ennek egyik példánya kerül a Christie’s aukciójára. A 007-es fegyverei ugyan nincsenek benne, de a fekete fényezés, az egyedi 21 colos keréktárcsák és a fekete bőrrel bevont utastérben is megtalálható 007-es plakettek különböztetik meg a többi modelltől. A limitált széria 25 példánya már mind elfogyott, ezért kivételes alkalom, hogy az egyikhez hozzá lehet jutni.
Land Rover Defender
A Nincs idő meghalni történetében elég gyakran erednek James Bond nyomába a rosszfiúk, és ezek egyike az a jelenet, amikor több Defender is üldözi a titkosügynököt egy norvég erdőben. A Land Rover már a ’83-as Polipka óta rendszeresen szerepet kap a James Bond-filmekben, és a legújabbhoz összesen tíz Defendert szállítottak le, méghozzá a prototípusokat, hónapokkal a terepjáró hivatalos bemutatója előtt.
A skóciai Salisbury síkságon és a windsori Great Parkban forgatott jelenetekben egészen hajmeresztő ugratásokat mutatnak be a Defenderekkel, amelyek derekasan bírják a kiképzést. A kaszkadőrök által vezetett autókat 3 literes, hathengeres benzinmotorral, biztonsági bukókerettel és extra alsó védelemmel látták el. Az érdekességképpen 007-es alvázszámot viselő példányt 3-500 ezer font közötti összegért lehet majd megszerezni az aukción.
Range Rover Sport
Nem a Defender az egyetlen Land Rover, amit a rosszfiúk vezetnek a Nincs idő meghalni történetében. A forgatásra hat Range Rover Sportot is biztosított a gyártó, ezek abban a látványos jelenetben kapnak szerepet, amikor ellenségei Bondot követik Norvégiába az Atlantic Ocean Roadon keresztül. Az 5 literes, 575 lóerős kompresszoros V8-as motorral szerelt sportterepjárót 80-120 ezer font közötti összegért adnák el a Christie’s aukcióján.
Jaguar XF
A Materában játszódó nyitójelenetben két Jaguar XF-fel veszik üldözőbe James Bondot a pugliai város szűk, kövezett utcáin. A forgatáshoz hat példányt szállított le a gyártó, és a 3 literes, 380 lóerős hathengeres motorral szerelt limuzinokat úgy módosította, hogy megfeleljenek a kaszkadőrök elvárásainak. A Christie’s aukciójának ez lesz a legolcsóbb autója, 50-70 ezer fontos értéke 20-30 millió forintnak felel meg.
James Bond és az Aston Martin
A 007-es ügynöknek már több mint fél évszázada elválaszthatatlan társa az Aston Martin, és a filmekben használt összes típus bekerült egy kétperces videoklipbe. Szerepet ugyan nem kapott, mégis nagyon értékes Sean Connery egykori saját DB5-öse, és ennél is különlegesebb a klasszikus Aston Martin modern elektromos hajtásúra alakított változata.
nagy sztori | nincs idő meghalni | Christie’s | aston martin db5 | James Bond
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!