Hamarosan új életre kel az ikonikus típus, méghozzá egymillió dollárért.
James Bond egy DB5-öst vezetett a széria legutóbbi, Nincs idő meghalni című filmjében, sokan viszont inkább az 1965-ben debütált DB6-ost tartják a brit autós stílus igazi megtestesítőjének.
Most pedig egy afféle modern csavarral a DB5-öst és a DB6-ost is korlátozott számban elérhető elektromos autóvá alakítják át.
"A jövőben mindenkinek elektromos járgányt kellene vezetnie – mondta David Lorenz, a klasszikus autók elektromossá alakítására szakosodott Lunaz alapító-vezérigazgatója. – Ennek a típusnak megvan az esztétikai szépsége, amit egy modern járműben soha nem kapunk meg, ráadásul az esztétika most modern hajtáslánccal kombinálható" – nyilatkozta Lorenz.
A Silverstone közelében működő vállalatot azért alapították, hogy az újrahasznosítást teljesen új szintre emelje, és választ adjon egy kényes kérdésre:
ha betiltják a belső égésű motorokat, mit fogunk kezdeni azzal a kétmilliárd járművel, melyek már az utakon vannak?
"Szeretném megőrizni ezeket a járműveket a jövő generációi számára. A lányom hároméves, és amikor majd jogosítványt szerez, elektromos autókat fog vezetni. Jó lenne, ha élvezné ezeket a kocsikat" – elmélkedett Lorenz.
Minden egyes villamosított Aston Martin DB6 esetében fémig lecsiszolják a karosszériát, a folyamatot a Lunaz csak újragyártásnak nevezi.
A technológiai fejlesztések közé tartozik a legújabb fékrendszer, felfüggesztés és kormányzás, valamint új légkondicionálóval és elektronikus infotainment rendszerrel is gazdagodik a fedélzet. Az elektromos hajtásláncok 255 mérföldes (kb. 410 kilométeres) hatótávolságot biztosítanak az autónak.
De vajon mit szólna James Bond, ha szeretett DB5-öse már nem adná ki azt a bizonyos torokhangú üvöltést?
"Bond mindig is a modern technológiáról szólt – mondta erre Lorenz. – Q szívesen átadta volna a neki kulcsokat egy elektromos Aston Martinhoz. Pontosan illik hozzá."
A Lunaz számos presztízsautót elektromosított már az autózás letűnt korszakából, akadtak köztük Rolls-Royce, Bentley és Jaguar sportkocsik. És még nincs vége: hamarosan szintén limitált kiadásban érkezhet az Aston Martin DB4 is, valamint természetesen Bond ikonikus DB5-öse, amely az 1964-es Goldfinger megjelenése után vált a popkultúra részéve. Az árak "igény szerint" alakulnak majd, de várhatóan meghaladják az egymillió dollárt. Az első kiszállítások 2023 harmadik negyedévében várhatóak.
James Bond és az Aston Martin elég régóta ismerik egymást, a brit brand pedig gondoskodik arról, hogy ezt egy másodpercig se felejtsük el.
(Forrás: Reuters, fotók: Getty Images, Lunaz)
DB6 | DB5 | James Bond | jövő | elektromos | átalakítás
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!