Ezek a legszörnyűbb szállóvendégek a szakértők szerint

Az utazás öröm. Felfedezhetünk új helyeket, belekóstolhatunk finom helyi ételekbe, és talán még néhány új barátra is szert tehetünk. De legyünk őszinték: az útitársak néha az idegeinkre tudnak menni. Összeszedtük a legidegesítőbb típusokat és szakértők segítségével megoldási javaslatokat is adunk az általuk okozott problémák orvoslására.

A lassú

Hol találkozhatunk vele: A sorban. Bármelyik sorban a repülőtéri biztonsági ellenőrzésnél, vagy a szálloda recepciójánál a bejelentkezéskor.

Ő az a személy, aki soha semmire sem készül fel és észre sem veszi, hogy feltartja a többieket.

Hogyan maradjunk nyugodtak: Próbáljuk meg a dolgokat a helyükön kezelni, illetve ne feledjük, elképzelhető, hogy az illetőnek hosszú idő óta ez az első nyaralása vagy nem ismeri az utazás minden csínját-bínját. Tehát, fontos a türelem. Vagy az előre gondolkodás: különféle tagsági kártyák kiváltásval és azok kiváltságaival elkerülhető a sorban állás.

A helyfoglaló

Hol találkozhatunk vele: A medencénél, méghozzá valószínűleg már hajnalban, amikor éppen az összes jó helyre teríti le a törölközőket. Aztán órákra eltűnik, miközben mi meg azon tűnődünk, vajon foglalt-e az a hely.

Hogyan maradjunk nyugodtak: Figyelmeztessük a szálloda személyzetét. Igyekezzünk minden gondot méltósággal és udvariasan kezelni, mert soha nem jó ötlet szembeszállni a másik féllel. Az ilyen típusú problémákat mindig hagyjuk a szálloda személyzetére. Ők jártasabbak a diplomácia művészetében.

A hangos szomszéd

Hol találkozhatunk vele: Minden valószínűség szerint soha nem fogunk találkozni vele, de biztosan halljuk a szállodai szoba falain keresztül. Ő lesz az, aki bömbölteti a zenét vagy a tévét, átkiabál a hálószobából a fürdőszobába, vagy ébren marad napfelkeltéig, miközben valamiféle tevékenységet végez.

Hogyan maradj nyugodtak: Ez megint egy remek példa arra, amikor segítséget kell hívni, mert nem tudhatjuk, ki van a másik fal mögött.

A bárbarát

Hol találkozhatunk vele: Amikor éppen a kedvenc sörünket, koktélunkat vagy borunkat rendelnénk meg, mire megjelenik,

és egész este lyukat beszél a hasunkba.

Hogyan maradjunk nyugodtak: Ebben az esetben nyugodtan lehetünk egy kicsit nyersek – nem durvák, hanem őszinték. – Semmi rossz nincs abban, ha tudatjuk valakivel, hogy egyedül szeretnénk maradni, vagy nincs kedvünk tovább beszélgetni – magyarázza Laura Windsor etikett-szakértő. – Az számít, hogyan és mit mondunk, és ez a különbség. Próbáljunk meg hozzáfűzni néhány kulcsfontosságú mondatot a helyzet hatástalanítása érdekében, mint például: „Szörnyen sajnálom, de ha nem bánja...” vagy „Nem akartam udvariatlan lenni...”.

A túlságosan nyugodt szülők

Hol találkozhatunk velük: A szálloda medencéjénél, a lobbyban, az étteremben, a múzeumban, vagy bárhol, ahol úgy érzik, egy percre megpihenhetnek, és hagyhatják, hogy a gyerekeik szabadon legyenek, még akkor is, ha történetesen mi csendben élvezzük a pillanatot.

Hogyan maradjunk nyugodtak: A gyerekek 24 órás odafigyelést igényelnek, különösen egy olyan üdülőhelyen, ahol sok ember és rengeteg inger van – mondja Lisa Grotts etikett-szakértő. – Ha a dolgok egy kicsit elfajulnak, nyugodtan meg lehet kérni őket, hogy csendesedjenek el, vagy egyszerűen csak menjünk át egy másik helyre, ha tehetjük.

A fecsegő

Hol találkozhatunk vele: Sok helyen. Lehet ő a már említett bárszékes barát, vagy a túrát végigdumáló társ, aki minden alkalommal félbeszakítja az idegenvezetőt, amikor csak lehetősége nyílik rá.

Hogyan maradjunk nyugodtak: Nem baj, ha csendben félrehívjuk az idegenvezetőt, hogy elmondjuk neki az érzéseinket az üggyel kapcsolatban. Vagy az is működhet, ha udvariasan megkérjük az útitársat. – Ha a fecsegő folyamatosan hozzánk beszél, hívjuk fel rá a figyelmét, hogy maradjon egy picit csendben, mert kíváncsiak vagyunk rá, mint mond az idegenvezető. A felkérés a legudvariasabb módja annak, hogy valakit rávegyünk arra, hogy azt tegye, ami a helyénvaló. Mindig használjuk a „mi”-t: „Talán csendben kellene maradnunk, mivel úgy gondolom, hogy ez egy szent hely”. Természetesen mindezt kedves hangnemben – tanácsolja Laura Windsor.

Az influenszer

Hol találkozhatunk vele: A medence partján, egy menő műalkotás mellett, kilátóknál, múzeumokban, parkokban – lényegében bárhol, ahol megpróbálhatjuk megélni a pillanatot, miközben megkér, hogy várjunk, mert készítene egy képet.

Hogyan maradhatunk nyugodtak: – Tudassuk az aggodalmunkat az idegenvezetővel (ha van) – mondja Laura Windsor. Hozzáteszi azonban, hogy ezek az influenszerek előnyökkel is járhatnak. – Ha annyira szeretnek fotózni, kérjük meg őket, hogy rólunk is készítsenek néhány képet, amíg annyira meg nem unják, hogy minden alkalommal, amikor felbukkanunk, arrébb nem húzódnak.

Mielőtt szállodai szobát foglalsz, ezt a három kérdést kötelező feltenned, itt pedig több utazási praktikát is találsz légiutas-kísérőktől, pilótáktól és ingázóktól.