Close
A járvány miatti szünetet okolják hibáikért a pilóták

A járvány miatti szünetet okolják hibáikért a pilóták

A modernkori polgári repülés egyik legnagyobb válsága azt jelenti, hogy rengeteg pilóta tölti kényszerszabadságát az otthonában, tehát sokkal kevesebbet, vagy egyáltalán nem repülnek heteken vagy akár hónapokon át.

Amikor visszatérnek a pilótafülkébe, kevesen, de bevallják, hogy a repülés nem olyasmi, mint a kerékpározás, azaz el lehet felejteni, ki lehet esni a gyakorlatból, és sokkal nehezebb újra formába lendülni, mint azt gondolták volna. „Majdnem három hónap után ez volt az első repülésem – írta egy jelentésben júniusban egy pilóta, hogy megmagyarázza, miért felejtette el bekapcsolni a jégtelenítő rendszert. – Túlságosan magabiztos voltam, amikor azt feltételeztem, hogy minden magától visszajön majd.”

A jégtelenítés azért fontos, hogy a jég ne blokkolja a magasságot és a sebességet jelző szenzorokat. A járat a hiba ellenére biztonságosan földet ért. Az elmúlt évben azonban több hasonló eset történt, amelyek mind azt bizonyítják, hogy a pandémiás helyzet milyen nem várt hatással van a pilóták képességeire.

A nyilvánosan elérhető jelentéseket összegezve a Los Angeles Times arra a következtetésre jutott, hogy a pilóták beismerték, a képességeik nem olyan élesek, mint a járvány előtt voltak. Rossz adatokat diktáltak be a számítógépekbe, nem várták meg az irányítótorony engedélyét, hogy leszállhassanak, egy pilóta pedig még taxizás közben okozott kárt a repülőgépet vontató járműben. Minden hiba a pilóták figyelmetlensége miatt következett be.

Természetesen a hatóságok is tisztában vannak azzal, hogy a pilótákat formában kell tartani. Ha egy pilóta három hónapig nem repült, akkor szimulátoros vizsgákat kell tennie, mielőtt újra munkába állhatna.

Curtis Joens veterán pilóta három évtizede repül, de életében először négy hónapot ki kellett hagynia. A szimulátoros vizsgák után az eredményeit látva az instruktorai azt mondták neki, hogy olyan, mintha egy napot sem hagyott volna ki. „Mi, pilóták nem csak bepattanunk a gépbe, beindítjuk a hajtóműveket és kilövünk – mondta. – A kulcs a módszeresség. Van egy lista, amelyen részletes alapossággal végigmegyünk, és van egy szigorú protokoll, amit végig követünk kell a repülés előtt, a taxizás alatt és a felszálláskor.”

Az American Airlines légitársaság minden pilótáját újravizsgáztatta a cég dallasi és észak-karolinai gyakorlóközpontjában, és arra a megállapításra jutottak, hogy az alkalmazottaik képességei nem romlottak.

Az Airlines for America nevű szervezet szerint a légitársaságok jelenleg 45%-kal kevesebbet repülnek, mint a járvány előtt, ugyanakkor bizakodók, hogy nyártól fokozatosan javulni fog a helyzet, és ez azt is fogja jelenteni, hogy egyre több pilóta állhat ismét munkába. A Wizz Airnél is hasonlóan optimisták, ők is egy erős nyári fellendülést prognosztizáltak friss jelentésükben. A legújabb utazási trendnek viszont nem fognak örülni a légitársaságok működtetői.

wizz air | pilóta | american airlines | légitársaság

FOLYTASD EZZEL

Kiderült, mennyit spórol Budapest a karácsonyi fények hiányán

Ezekben az európai országokban nincsenek biztonságban a házak

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram