Immár a nyolcadik egymást követő évben lett az Apple a világ legértékesebb márkája az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában.
A száz vállalatot rangsoroló Best Global Brands globális márkarangsorban az Apple márkaértéke 323 milliárd dollár, harmincnyolc százalékkal több a tavalyinál.
A tavalyi harmadik helyről a másodikra ugrott az Amazon, amelynek márkaértéke hatvan százalékkal, 200,7 milliárd dollárra emelkedett. A negyedik helyről a harmadikra jött föl a Microsoft, a márka értéke ötvenhárom százalékkal, 166 milliárd dollárra nőtt. A tavalyi második helyről a negyedikre csúszott vissza a Google, márkaértéke egy százalékkal, 165,4 milliárd dollárra csökkent.
A tavaly hatodik Samsung az ötödik lett, márkaértéke két százalékkal, 62,3 milliárd dollárra emelkedett. A tavaly ötödik Coca-Cola a hatodikra csúszott vissza, márkaértéke tíz százalékkal, 56,9 milliárd dollárra mérséklődött.
Nincs változás a következő négy helyen: hetedik a Toyota (az 51,6 milliárd dolláros márkaértéke nyolc százalékkal esett), a nyolcadik a Mercedes-Benz (a 49,3 milliárd dolláros márkaértéke három százalékkal csökkent), a kilencedik a McDonald's (a 42,8 milliárd dolláros márkaértéke hat százalékkal esett vissza), a tizedik a Disney 40,8 milliárd dollár márkaértékkel, ami nyolc százalékkal alacsonyabb tavalyhoz képest.
Ez a tíz cég adta a százas listán szereplő vállalatok márkaértékének a felét.
A százas listára először került fel az Instagram (tizenkilencedik helyezéssel, 26,1 milliárd dolláros márkaértékkel), a YouTube (harmincadik hely, 17,3 milliárd dollár) és a Zoom (századik hely, 4,48 milliárd dollár).
A százas listán a Spotify lépett előre a legnagyobbat, a tavalyi kilencvenkettedik helyről a hetvenedikre, márkaértéke ötvenkét százalékkal, 8,4 milliárd dollárra nőtt. A második legnagyobb kiugrást a Netflix érte el, a lista negyvenegyedik helyére került a tavalyi hatvanötödikről, márkaértéke negyvenegy százalékkal, 12,67 milliárd dollárra emelkedett.
Két év kihagyás után ismét felkerült a százas listára a Tesla, a negyvenedik helyre, 12,8 milliárd dolláros márkaértékkel. Idén már egyetlen olajvállalat sem szerepelt a százas listán, a tavaly az ágazatot egyedüliként képviselő, kilencvenhetedik helyen álló Shell is búcsút mondott.
A százas rangsorban szereplő cégek együttes márkaértéke 2336 milliárd dollár, ami kilenc százalékkal több tavalyhoz képest.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: MTI, fotók: Pixabay, Unsplash)
apple | világ | legértékesebb | toplista | márka
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!