Close
Nyolc éve legyőzhetetlen az Apple ezen a listán

Nyolc éve legyőzhetetlen az Apple ezen a listán

Immár a nyolcadik egymást követő évben lett az Apple a világ legértékesebb márkája az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában.

A száz vállalatot rangsoroló Best Global Brands globális márkarangsorban az Apple márkaértéke 323 milliárd dollár, harmincnyolc százalékkal több a tavalyinál.

A tavalyi harmadik helyről a másodikra ugrott az Amazon, amelynek márkaértéke hatvan százalékkal, 200,7 milliárd dollárra emelkedett. A negyedik helyről a harmadikra jött föl a Microsoft, a márka értéke ötvenhárom százalékkal, 166 milliárd dollárra nőtt. A tavalyi második helyről a negyedikre csúszott vissza a Google, márkaértéke egy százalékkal, 165,4 milliárd dollárra csökkent.

A tavaly hatodik Samsung az ötödik lett, márkaértéke két százalékkal, 62,3 milliárd dollárra emelkedett. A tavaly ötödik Coca-Cola a hatodikra csúszott vissza, márkaértéke tíz százalékkal, 56,9 milliárd dollárra mérséklődött.
Nincs változás a következő négy helyen: hetedik a Toyota (az 51,6 milliárd dolláros márkaértéke nyolc százalékkal esett), a nyolcadik a Mercedes-Benz (a 49,3 milliárd dolláros márkaértéke három százalékkal csökkent), a kilencedik a McDonald’s (a 42,8 milliárd dolláros márkaértéke hat százalékkal esett vissza), a tizedik a Disney 40,8 milliárd dollár márkaértékkel, ami nyolc százalékkal alacsonyabb tavalyhoz képest.

Ez a tíz cég adta a százas listán szereplő vállalatok márkaértékének a felét.

A százas listára először került fel az Instagram (tizenkilencedik helyezéssel, 26,1 milliárd dolláros márkaértékkel), a YouTube (harmincadik hely, 17,3 milliárd dollár) és a Zoom (századik hely, 4,48 milliárd dollár).

A százas listán a Spotify lépett előre a legnagyobbat, a tavalyi kilencvenkettedik helyről a hetvenedikre, márkaértéke ötvenkét százalékkal, 8,4 milliárd dollárra nőtt. A második legnagyobb kiugrást a Netflix érte el, a lista negyvenegyedik helyére került a tavalyi hatvanötödikről, márkaértéke negyvenegy százalékkal, 12,67 milliárd dollárra emelkedett.

Két év kihagyás után ismét felkerült a százas listára a Tesla, a negyvenedik helyre, 12,8 milliárd dolláros márkaértékkel. Idén már egyetlen olajvállalat sem szerepelt a százas listán, a tavaly az ágazatot egyedüliként képviselő, kilencvenhetedik helyen álló Shell is búcsút mondott.

A százas rangsorban szereplő cégek együttes márkaértéke 2336 milliárd dollár, ami kilenc százalékkal több tavalyhoz képest.

Ez is érdekelhet:

(Forrás: MTI, fotók: Pixabay, Unsplash)

Legyen tiéd a limitált szériás giftboxunk!
Mi jobb, mint egy Roadster magazin?
A válasz egyszerű: öt Roadster magazin.
Úgy döntöttünk, összerakjuk egy díszdobozba az eddigi számainkat, és ha megrendeled magadnak vagy valaki másnak ajándékba (spoiler alert: jön a karácsony!), akkor a következő, sorrendben ötödik számunkat ajándékba kapod tőlünk.
Az öt szám együtt díszdobozban most 8950 Ft.
Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.
Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom