Félmilliárd forintot bárkinek megér, ugye?
Carroll Shelby nemcsak az amerikai versenyautó-tervezés egyik ikonja, hanem gyakorlatilag megteremtője is volt. Látszólag egyszerű elven építette meg első saját autóját: a brit AC karosszériájába beépített egy V8-as Ford-motort, ennél persze jóval többről volt szó.
Az első Cobrában még a 221 köbinches, vagyis 3,6 literes motor volt – ez amerikai mércével small blocknak számít –, a nagyobb, 427-es viszont már hétliteres V8-ast kapott, amelynek utcai változata is megfutotta a 260 km/h-t, a versenymodell viszont karcolta a 300-at. Igen, a hatvanas években. Olyan eredményeket ért el, amilyeneket amerikai kocsi korábban soha.
Shelby nevéhez köthetők a legvadabb Ford Mustangok és a kilencvenes évek Dodge Viperje is, mi viszont most maradunk a 427-es Cobránál, az RM Sotheby’s márciusi aukcióján ugyanis egy ilyent árvereznek el.
Ez önmagában is figyelemreméltó – főleg, ha tudjuk, hogy a legdrágább amerikai autó rekordját is egy, pontosabban a legelső Cobra tartja –, ez a kocsi viszont az utolsó előtti legyártott 427-es, amely 1966 óta mindössze 1900 mérföldet futott, vagyis gyakorlatilag még bejáratós.
Újszerű állapotához ez mégsem volt elég, 2004-ben az akkori tulajdonosa hozatta rendbe, mert bár nagyon jó állapotú volt, az évtizedek azért meglátszottak rajta. Most már tényleg tökéletes, biztosan lesz, aki kifizeti érte az 500-600 millió forintnyi összeget, amennyire becsülik az árát.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: RM Sotheby’s)
ac cobra | Carroll Shelby | árverés | aukció | rm sotheby's
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!