Az AC/DC megvan, felkészül a Guns n’ Roses és Bowie – Tovább dübörög a Vinylize

Zack Tiptonnal nagyjából egy éve találkoztunk utoljára, akkor a Nespressóval közösen készül kollabjuk debütált. Nem sokkal később jött az első AC/DC-kollekciójuk, és már itt is van a második széria. Ez alkalomból megkerestük Milaskey Tipton Zakariást, azaz Zack Tiptont, hogy meséljen nekünk az egyik legcoolabb hazai brand jelenéről és következő hónapjairól.

Az AC/DC egyetlen hivatalos szemüveg-beszállítójaként követve a 2018-as AC/DC Back in Black-kollekció sikerét, elkészült a Vinylize Eyewear új, háromrészes összeállítása az AC/DC 2009-es Black Ice albumából. A kollekcióhoz tartozik egy fényképsorozat, aminek fókuszában a black ice (tükörjég) érzete áll, ami a szemüvegkeretek kifinomult stílusát adják, túlmutatva az ikonikus ausztrál banda hedonista rock ‘n’ roll üzenetén.

– "Ez volt az első olyan kollekció, ahol komolyan részt vettem a vizuál elkészítésében. Érdekes és izgalmas volt látni, ahogyan a tervek megvalósulnak. Oleg Borisuk volt a fotós, vele sokat beszélgettünk arról, milyen anyagot is kellene készíteni a kollekcióhoz. Mostanában egyébként egy-egy koncepció megalkotása az, ami igazán érdekel. A következő AC/DC kollekció alapja a High Voltage album lesz, az szintén három modellből fog állni. A tervek szerint márciusban ki is jövünk vele."

– "Az első kollekciónál konzervatív típusú, sokak által kedvelt modelleket készítettünk. Az AC/DC zenéjének alapját három akkord jelenti, így mi is a hármas számot vettük alapnak. Három modellt alkottunk meg, ezeket háromféle méretben készítettük el. Az új kollekciónál változtattunk, ugyanis olyan modelleket akartunk készíteni, amik bátrabbak, kihívóbbak, vadabbak és trendibbek. Sokkal kevesebbet is készítünk belőlük, ez ugyanis egy ezer darabból álló kapszulakollekció. Az egyik egy vékonykás szemüveg, ami a nyolcvanas éveket idézi. A funkciójának nem is felel meg, mert nem takarja a szemet, de kétségtelenül egy divatos forma, Rihannán látni mostanában ilyeneket. Aztán csináltunk egy hatalmas, nagy, szögletes, férfias keretet, de nőknek. Mostanában működik az a trend, hogy a szemüveg teljesen férfias, és egy dolog számít benne nőinek, ez pedig a mérete."

A jó hír, hogy a Vinylize brand AC/DC-s első kollekciója siker lett, külföldön sokkal nagyobb, mint itthon, ami két dolgot eredményezett: jöhetett az ausztrál banda menedzsmentjével kötött deal újabb fejezete, illetve újabb megkeresések is érkeztek, méghozzá újabb rockóriásoktól. A Guns n’ Roses és David Bowie merchandising jogait birtokló cégek jelentkeztek be, hogy nem lenne-e kedve ugyanazt megcsinálni a Los Angeles-i rockbandával és a rock kaméleonjával, mint azt tette az AC/DC-vel?

– "Nem tagadom, hogy ez egy remek lehetőség a brandnek, hogy növeljük az ismertségünket. Nekünk nem az a célunk, hogy a meglévő vásárlóink vegyenek egy negyedik Vinylize szemüveget, hanem az, hogy újabb emberekkel ismertessük meg magunkat. Az AC/DC, illetve a Bowie- vagy a Guns n’ Roses-féle együttműködések pedig tökéletes platformot biztosítanak ehhez. A rajongók hallani fognak ezekről, és biztosan lesz olyan, aki a vásárlónk lesz."

A Black Ice keretek jellegzetessége, hogy rétegelt belső laminálásúak, amelyek csak bizonyos szögekből láthatóak, így finom és megtévesztő, mint maga a black ice.

Egy eddig publikálatlan fotó az új AC/DC-kampányhoz

A kollekció két napszemüvegének a neve a Black Ice album slágereinek címéből származik. Mind az Ice és mind a War az aktuális szemüvegtrendek élvonalában helyezkednek el: a War egy sportos, túlméretezett kockadizájn, ezzel szemben az Ice csiszolt, kicsi és ovális.

A termékek hivatalosan az AC/DC által engedélyezettek. A szemüvegek szárán krómozott elemként megjelenik a banda hivatalos szimbóluma, a villám, a szár belső részén gravírozva megtalálható a Vinylize x AC/DC-logó, valamint a szériaszám, ami bizonyítja a termék hitelességét.

Minden kerethez garanciakártya tartozik, márkázott törlőkendővel és egy márkás tokkal, amit vinil felhasználásával gyártottak. A szettet biológiailag lebomló dobozba csomagolják

A mostani alkalomra az alapító Zack Tipton összeállított egy egyedi fotósorozatot a black ice visszatükröződésének különös tulajdonságaira alapozva.

2020 és a jövő

– "Idén tizenöt éves a Punnany Massif, és ugyanígy tizenöt évesek vagyunk mi is – folytatja Zack Tipton. – Úgy fest, hogy velük is lesz egy közös kollekciónk, aminek az alapját a tizenötös szám fogja adni, de római számokkal írva. Ez nyilván külföldön nem sokaknak lesz érdekes, de a hazai Punnany-rajongókat bizonyára érdekelni fogja."

– "A Guns n’ Roseshoz kapcsolódó koncepciót még nem találtam ki, mert elég kicsi az életmű. Két igazán komoly lemezük volt, az Appetite for Destruction és a Use Your Illusion duplaalbum. Az AC/DC-nél adta magát, hogy albumok jelentsék egy-egy koncepció alapját, de ez itt nehezebb lesz.

Korábban szó volt arról, hogy Zack belefog egy töltényhüvelyekből készült szemüvegbrandbe, de végül úgy döntött, nem indít új márkát. Most, hogy itt a Guns n’ Roses, a töltények ötlete ismét előkerült. Merthogy mi is van a Guns úgynevezett „bullet” logójában?

– "Rózsák, két hatlövetű és a háttérben egy töltényhüvely! Jól passzol a Destruction-höz, vagyis a pusztításhoz. Úgyhogy valószínűleg az az ötletem itt lesz újrahasznosítva. David Bowie sem egyszerű. Neked mit jelent Bowie, szerinted melyik a legemblematikusabb korszaka?" – kérdezte. – A Ziggy Stardust-éra, és mondjuk a hetvenes évek vége. Young Americans. Heroes… Neki volt pár erős korszaka – mondtam.

– "Én is a Ziggy-korszakra gondoltam. Glam rock, androgün lét… és az vizuálban erős tudna lenni. Majd meglátjuk. Bowie azért érdekel, mert a közreműködésével el tudom tolni a brandet kicsit a divat felé."

Nos, Bowie 2020-ban érkezik, vagyis ő még a jövő a Vinylize szempontjából, addig viszont itt van az AC/DC és az általuk inspirált új kollekció.

(Fotó: Vinylize, Pálfi Balázs)

david bowie | vinylize | ac/dc | guns n roses | zack tipton

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom