Idén sokan juthatnak el valamivel egyszerűbben az imádott tengerparti városkába.
Amalfitól negyvenöt, Salernótól pedig huszonegy kilométerre nyílik meg a repülőtér, ami valójában nem is teljesen új. 1926-ban épült ugyanis, de egy rövid időszakot leszámítva az elmúlt szűk száz év során katonai és magánrepülőtérként, repülős iskolaként és tűzoltóközpontként használták, kereskedelmi járatok csak 2007-ben indultak róla, amikor két kilométeresre meghosszabbították a kifutópályát, valamint két új kaput és négy check-in pultot építettek hozzá. A repteret az Air Dolomiti és a VolaSalerno, valamint egy rövid életű helyi startup használta, mielőtt 2016-ban bezárt.
Idén július 11-én viszont a reptér új életre kel a spanyol Volotea járatainak köszönhetően, ezzel párhuzamosan pedig tovább épül, és a tervek szerint csak 2026-ra lesz teljesen kész.
Idén négy úti célról lehet majd Amalfiba repülni: júliustól Nantes-ból és Cagliariból, szeptemberből pedig Veronából és Cataniából. Nem kizárt, hogy időközben más légitársaságok is megjelennek a színen.
2026-2027-ben új, tizenhatezer négyzetméteres utasterminál épül a korábban az abu-dzabi, a Schiphol és a kuvaiti repülőtér bővítéséért felelő, holland Deerns jóvoltából. A futurisztikus megjelenésű terminálhoz természetes és fenntartható anyagokat használnak, a tetőn napelemek kapnak ehlyet. A fejlesztés második szakaszában a kifutópályát is újra meghosszabbítják 2200 méteresre.
Amalfi és Capri az álom, ami akkor is létezik, ha felébredtünk. Itt pedig azt is megtudhatod, mikor érdemes odautazni.
(Forrás: CNN, képek: Getty Images)
repülőtér | Amalfi | repülő | Salerno | olaszország
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!